اپل دیگر آیپد پرو را جایگزین کامپیوتر نمی‌داند

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در نهایت از موضع خود عقب‌نشینی کرد و آیپد را تبلتی ایده‌آل در کنار کامپیوتر‌های توانمند مک‌بوک‌، معرفی کرد.
تبلیغات

آیپد پرو تنها یک کامپیوتر نیست، بلکه تنها کامپیوتری است که نیاز دارید. این شعار تبلیغاتی اپل بود که پس از عرضه‌ی تبلت آیپد پرو برای مدت زمان زیادی آن را به‌عنوان جانشینی خلف برای کامپیوتر‌های شخصی معرفی می‌کرد. 

غول دنیای فناوری در ادامه همچنان تأکید زیادی بر کاربری آیپد پرو به‌ عنوان کامپیوتر شخصی داشت. به‌عنوان مثال می‌توان به ویدیوی تبلیغاتی این شرکت اشاره کرد که در آن از ۵ دلیل برای تشریح توانایی‌های آیپد پرو به‌عنوان کامپیوتری توانمند نام برد. البته مایکروسافت نیز در این بین چندین کمپین تبلیغاتی برای نقض ادعای اپل منتشر کرده بود. 

درواقع حس می‌شد که اپل کاربران خود را از خرید مک‌بوک‌ها منع می‌کرد و آن‌ها را به‌سوی خرید آیپد پرو سوق می‌داد. 

اما در نهایت هفته‌ی گذشته اپل از موضع خود عقب‌نشینی کرد. مدیر ارشد این شرکت در کنار معرفی مک‌بوک جدید ۱۶ اینچی، مواردی را مطرح کرد که با کمپین‌های تبلیغاتی پیشین اپل تفاوت زیادی داشت. فیل شیلر که پیش‌تر کروم‌بوک‌ها را برای مقاصد آموزشی دستگاهی شکست‌خورده توصیف کرده بود در خصوص مک‌بوک‌ها گفت:

ما باور داریم مک‌بوک‌ها بهترین کامپیوتر‌های موجود هستند و به‌همین مسیر ادامه خواهیم داد. همچنین فکر می‌کنیم که بهترین تبلت موجود نیز آیپد است و این مسیر را نیز با قدرت ادامه می‌دهیم.

پیش از این و در بررسی زومیت از آیپد پرو، به این موضوع اشاره شد که با وجود توانایی‌های زیاد، این دستگاه هنوز برای جایگزینی با لپ‌تاپ‌ها آماده نیست. سایر کارشناسان دنیای فناوری نیز در توصیف آیپد پرو به این نکته اشاره کردند. با اینکه پرچم‌دار تبلت‌های اپل برای آن دسته از کاربرانی که بیشتر از ماوس یا ابزار‌هایی مانند قلم نوری بهره می‌برند، گزینه‌ی بسیار خوبی به‌شمار می‌رود، اما برای کاربری‌های بسیاری هنوز با محدودیت‌های جدی رو‌به‌رو است. 

باتوجه به گفته‌های شیلر، ظاهرا اپل نیز به این نتیجه رسیده است که آیپد پرو هنوز فاصله‌ی زیادی با کارایی مک‌بوک‌ها دارد و نمی‌توان آن را به‌عنوان کامپیوتری شخصی بازاریابی کرد و فروخت. وی در این خصوص گفت:

آیپد نقاط برتری زیادی دارد؛ زیرا ما باور داریم بسیاری از کاربری‌های را می‌توان با رابط کاربری لمسی بهتر انجام داد. مک‌بوک نیز برای کاربرانی که بسیاری از امور خود را با ماوس و کیبورد انجام می‌دهند، محصولی ایده‌آل به‌شمار می‌رود.

نظر شما در خصوص آیپد پرو چیست؟ آیا این محصول برای کاربری شما قابلیت جایگزینی با کامپیو‌ترهای شخصی را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات