اسپاتیفای نمایش آنی متن ترانه‌ها را در اپلیکیشن موبایلی‌اش آزمایش می‌کند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که امکان مشاهده متن ترانه‌ها را هم‌زمان با پخش موسیقی در این اپلیکیشن فراهم می‌کند.
تبلیغات

با انتشار iOS 13، اپل نمایش آنی متن ترانه‌ها را به اپلیکیشن استریم موسیقی خود، یعنی اپل موزیک آورد. حال با‌توجه‌به استقبال درخورتوجه کاربران از این اقدام کوپرتینویی‌ها که ما نیز در بررسی سرویس‌های استریم موسیقی به آن اشاره کردیم، شرکت سوئدی اسپاتیفای برآن‌شده تا ویژگی مشابهی را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

طبق گزارش چندین کاربر در نقاط مختلفی از جهان، اپلیکیشن موبایل اسپاتیفای به‌تازگی درکنار پخش موسیقی‌ها، نسبت‌به نمایش آنی متن ترانه‌ها نیز اقدام می‌کند؛ اتفاقی که گویا به‌واسطه یکپارچگی با سرویس Musixmatch میسر شده است.

اسپاتیفای در تماسی با وب‌سایت تک‌کرانچ، تأیید کرده که قابلیت یادشده فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و احتمالا پس‌از دریافت بازخورد موردنظر، به‌صورت عمومی برای تمام کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت.

درحالی‌که اسپاتیفای درباره‌ی مناطق آزمایشی هیچ صحبتی به‌میان نیاورده؛ اما طبق گزارش‌های کاربران، به‌نظر می‌رسد که کاربران هدف در کشور‌های کانادا، اندونزی و مکزیک حضور داشته‌اند. 

براساس گفته‌ها، قابلیت متن ترانه‌ها در پایین دکمه‌های پخش قرار می‌گیرد؛ با‌وجود‌این، امکان مشاهده متن به‌صورت تمام‌صفحه برای کاربران وجود دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سال‌ها پیش قابلیت موردبحث در نسخه‌ی دسکتاپ اپلیکیشن اسپاتیفای وجود داشت؛ اما این شرکت در اقدامی تعجب‌آور آن را حذف کرد. پس‌از این رخداد، یکی‌از پرتقاضا‌ترین درخواست‌های کاربران اضافه‌شدن ویژگی متن ترانه‌ها بود؛ تا‌جایی‌که هم‌اکنون در وب‌سایت بازخورد‌های اسپاتیفای بیش‌از ۱۴هزار و ۳۰۰ کاربر برای برگشتنِ این ویژگی رأی داده‌اند. 

سوئدی‌ها هرگز به‌صورت مستقیم نسبت‌به این نیاز پاسخ ندادند و درعوض ویژگی دیگری تحت‌عنوان Behind the Lyrics را فراهم کردند که داستان‌های جالبی را هم‌زمان با پخش موسیقی درباره‌ی شکل‌گیری اثر نقل می‌کرد. در‌حالی‌که تغییرات سوئدی‌ها جالب و بدیع به‌نظر می‌رسید؛ اما همچنان کاربران را از تجربه‌ای که به‌دنبالش بودند، بی‌بهره می‌گذاشت.

در‌حالی‌که نمی‌توان قابلیت نمایش متن ترانه‌ها را دلیل موجهی برای مهاجرت به یک پلتفرم استریم موسیقی دانست؛ اما بهره‌مندی اپل موزیک از این قابلیت درکنار امکان جست‌و‌جو موسیقی‌ها براساس متن ترانه، مزیت رقابتی را به سرویس موسیقی کوپرتینونشین‌ها داده است. حال باید منتظر ماند و دید که وایکینگ‌های اسپاتیفای چه نقشه‌ای برای ویژگی‌های آتی پلتفرم خود دارند.

دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. آیا بودن قابلیت بالا در تجربه‌ی کاربری شما اثرگذاری مثبتی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات