ارزش سهام اپل از مجموع ارزش ۵۰۰ شرکت انرژی بزرگ آمریکا بیشتر شد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام شرکت اپل با عبور از مرز ۱/۱۷ تریلیون دلار، از مجموع ارزش بخش انرژی آمریکا بیشتر شد.
تبلیغات

بانک America Merrill اعلام کرد ارزش مجموع سهام شرکت اپل در پایان روز کاری پنجشنبه، از مرز ۱/۱۷ تریلیون دلار عبور کرده است. این عدد از مجموع ارزش سهام شرکت‌های انرژی آمریکا بیشتر است.

به بیان دیگر صاحبان تمام سهام‌های ۵۰۰ شرکت بزرگ انرژی آمریکا در صورت فروش سهم خود، پول کافی برای خرید تمام سهام اپل نخواهند داشت.

تیم کوک دونالد ترامپ

براساس گزارش بیزینس اینسایدر، این غول فناوری کار خود را در روز کاری پنجشنبه با ارزش سهام ۱/۱۷ تریلیون دلار به پایان برد. این به معنی تثبیت جایگاه این شرکت در صدر با ارزش‌ترین شرکت‌های عمومی دنیا بود. شاخص S&P 500 در پایان این روز با کاهش ارزش سهام شرکت‌های اکسان موبیل، شورون و ConocoPhillips به عدد ۱/۱۳ تریلیون دلار رسید. این شاخص، فهرستی از ۵۰۰ شرکت بزرگ انرژی آمریکا را در بر دارد که بازارهای نیویورک و نزدک عرضه می‌شوند.

بانک America Merrill اعلام کرد ارزش مجموع سهام اپل در یک سال گذشته ۶۶.۵ درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود این عدد به زودی بالاتر هم برود. این بانک در گزارش خود اعلام کرد:

باوجود رشد فزاینده‌ی اپل در سال ۲۰۱۹، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت همچنان امکان رشد بیشتر دارد. این شرکت در مسیری قرار دارد که تا پایان سال به افزایش ۸۲/۶ درصد ارزش سهام آن منجر خواهد شد.

یکی از پارامترهایی که باعث می‌شود نتوان با قطعیت درباره‌ی میزان افزایش ارزش سهام اپل گفت، تعرفه‌های وضع شده توسط دولت ترامپ روی اجناس واردی از چین به آمریکا است. با اعمال این تعرفه‌ها، هزینه‌ی وارد کردن قطعاتی که کارخانه‌های اپل در چین تولید می‌کنند، ۱۵ درصد افزایش داشته است. بعضی از محصولات اپل در حال حاضر تحت تاثیر این افزایش تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد اپل تصمیم ندارد این افزایش را روی قیمت فروش محصولات خود اعمال کند.

پایگاه خبری 9to5mac گزارش داده اپل برای بهبود شرایط خود، یک لابی‌کننده‌ استخدام کرده است. این لابی‌کننده تلاش خواهد کرد با تلاش‌های پشت پرده، تغییرات مورد نظر اپل در تعرفه‌های تجاری آمریکا روی محصولات چینی را اعمال کند.

خبرگزاری CNBC اعلام کرد این شخص جفری میلر نام دارد و قرار است به نمایندگی اپل در واشنگتن لابی کند. براساس این گزارش میلر رابطه‌ی نزدیکی با ترامپ و سایر اعضای دولت او دارد. او مسئول بخش اقتصادی کمیته‌ی اولیه‌ی کمپین انتخاباتی ترامپ بوده و در حال حاضر در جمع آوری پول برای اهداف سیاسی تبحر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات