واتساپ به‌زودی میزبان تغییراتی جدید می‌شود

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی بتای جدید واتس‌اپ نشان می‌دهد که این اپلیکیشن پیام‌رسان قرار است به‌زودی میزبان تغییرات مهمی در راستای بهبود تجربه‌ی کاربری شود.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که نسخه‌ی iOS واتس‌اپ (WhatsApp) قرار است به‌زودی میزبان قابلیت‌هایی جدید شود. همواره پیش از اضافه شدن قابلیت‌های جدید به نسخه‌ی نهایی واتس‌اپ، شاهد حضور آن‌ها در نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن هستیم تا نظر کاربران درمورد قابلیت‌های موردبحث سنجیده شود. به‌تازگی نسخه‌ی بتای جدید واتس‌اپ با قابلیت‌هایی جالب در دسترس قرار گرفته است.

براساس گزارش منتشرشده از سوی رسانه‌ی WaBetaInfo، اخیرا بتای جدیدی از اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ از طریق TestFlight Beta Program منتشر شده است که نسخه‌ی فعلی را به نسخه‌ی ۲/۱۹/۳۳۲ ارتقاء می‌دهد. این نسخه میزبان تغییراتی جدید شده است که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

براساس گفته‌های WaBetaInfo، در نسخه‌ی بتای جدید واتس‌اپ شاهد بازطراحی صفحه‌ی Splash هستیم. Splash درواقع صفحه‌ای است که در آن لوگوی اپلیکیشن همراه‌با اطلاعات دیگری نظیر نسخه‌ی نرم‌افزار، نام شرکت مادر و... به‌چشم می‌خورد. در صفحه‌ی Splash بازطراحی‌شده، اشاراتی به شرکت مادر واتس‌اپ یعنی فیسبوک به‌چشم می‌خورد.

واتساپ / whatsapp

قابلیت جدید Blocked Contact Notice هم‌اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد

در نسخه‌ی جدید واتس‌اپ همچنین شاهد بازطراحی آیکون مربوط به خوانده شدن پیام توسط طرف مقابل هستیم. آیکون Read Receipt جدید، این‌بار روشن‌تر و برجسته‌تر از آیکون پیشین به‌نظر می‌آید. افزون بر این موارد،‌ به‌نظر می‌رسد واتس‌اپ روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به‌لطف آن می‌توانید توسط چند دستگاه از یک حساب کاربری واتس‌اپ استفاده کنید. رسانه‌ی WaBetaInfo در گزارشش می‌نویسد: «در این نسخه‌ی بتا شاهد اشاراتی به قابلیت موردبحث هستیم. به‌منظور دسترسی دستگاه دوم به حساب کاربری، واتس‌اپ از شما می‌خواهد کد خاصی را مثل همیشه وارد کنید. در ضمن اگر کسی بخواهد وارد حساب شما شود و درخواست دریافت کد را داشته باشد،‌ واتس‌اپ این موضوع را به اطلاع‌تان می‌رساند».

در کنار موارد یادشده، نسخه‌ی بتای جدید واتس‌اپ میزبان لوگوی جدید برای عکس پروفایل و همچنین عکس گروه‌ها شده است. این لوگو وقتی به‌نمایش در می‌آید که طرف مقابل شما را بلاک کرده یا اینکه به‌طور کلی عکس پروفایل انتخاب نکرده باشد. 

افزون بر این‌ها، ظاهرا واتس‌اپ به‌منظور ارائه‌ی کنترل بهتر روی مخاطبان بلاک‌شده، روی دو قابلیت جدید با نام‌های Blocked Contact Notice و Grouped Blocked Contact کار می‌کند. اگر قابلیت Blocked Contact Notice را فعال کنید، حباب خاصی در صفحه‌ی چت به‌نمایش درمی‌آید که درون آن چنین پیامی نوشته است شده است: «شما این مخاطب را بلاک کرده‌اید؛ به‌منظور آنبلاک کردن، روی صفحه ضربه بزنید». همچنین اگر مخاطب موردنظر را از لیست مخاطبان بلاک‌شده در بیاورید، پیام مشابهی روی صفحه‌ی چت نشان داده می‌شود که در آن عبارت «شما این مخاطب را آنبلاک کرده‌اید» به‌چشم می‌خورد. قابلیت Blocked Contact Notice به شما امکان می‌دهد مخاطبان را به‌شکلی ساده‌تر و سریع‌تر بلاک یا آنبلاک کنید. توجه داشته باشید که حباب‌های یادشده در صفحه‌ی چت تنها برای شما به‌نمایش درمی‌آیند؛ این یعنی طرف مقابل پیام‌های مربوط به بلاک یا آنبلاک شدن را دریافت نخواهد کرد. البته در هر صورت مخاطب موردبحث پس از اینکه نتواند آخرین بازدید شما، عکس پروفایل و همچنین بیوگرافی‌تان را مشاهده کند، خواهد فهمید که بلاک شده است؛ اما موضوع اصلی این است که مخاطب بلاک‌شده هیچ‌گاه پیامی مبنی‌بر بلاک‌شدن دریافت نخواهد کرد.

واتساپ / whatsapp

قابلیت مهم دیگری که واتس‌اپ در حال کار روی آن است،‌ Grouped Blocked Contact نامیده می‌شود. همان‌طور که از نامش مشخص است، این قابلیت به‌صورت خودکار، فهرست مخاطبانی را که بلاک کرده‌اید گروه‌بندی می‌کند. این یعنی برای گروه‌بندی مخاطبان لازم نیست خودتان به‌صورت دستی آن‌ها را جدا کنید. درواقع واتس‌اپ تشخیص می‌دهد که کدام‌یک از مخاطبان در دسته‌ی مخاطبان تجاری و کسب‌و‌کار قرار می‌گیرند و کدام‌یک از آن‌ها مخاطب معمولی هستند. با اتکا به همین موضوع، مخاطبان بلاک شده در دو بخش دسته‌بندی می‌شوند: در بخش اول مخاطبان معمولی دیده می‌شوند و در بخش دوم مخاطبانی که تجاری هستند و به کسب‌و‌کارها ربط دارند به‌چشم می‌خورند. این قابلیت‌های جدید مدت‌ها است که توسط واتس‌اپ در حال آزمایش هستند تا در نسخه‌ی نهایی کمترین باگ ممکن را داشته باشند. افزون بر موارد یادشده اگر تاکنون شاهد نسخه‌ی جدید واتس‌اپ در پلی استور نبوده‌اید، اندکی صبر کنید؛ احتمالا نسخه‌ی بتای جدید به‌زودی روی فروشگاه گوگل قرار خواهد گرفت.

دو قابلیت جدید موردبحث برای واتس‌اپ هم‌اکنون در حال گذراندن فاز آزمایشی هستند و احتمالا هنگامی که به نسخه‌ی نهایی بیایند، تغییراتی به‌خود خواهند دید. به‌عبارتی دیگر، انتظار نداشته باشید که با نصب نسخه‌ی بتای ۲/۱۹/۳۳۲ به قابلیت‌های Blocked Contact Notice و Grouped Blocked Contact دسترسی پیدا کنید. بنابراین برای آزمایش قابلیت‌های یادشده باید مدتی صبر کنید و منتظر انتشار نسخه‌ی پایدار جدید واتس‌اپ بمانید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات