کیبورد جادویی مک بوک 16 اینچی اپل فرقی با نسخه سال ۲۰۱۵ ندارد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش جدید iFixit، کیبورد جدید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل که به آن کیبورد جادویی (Magic Keyboard) می‌گویند، ظاهرا هیچ تفاوتی با نسخه‌ی سال ۲۰۱۵ آن ندارد.
تبلیغات

یکی از مشکلات نسل‌های گذشته مک‌بوک‌ها که بیشتر کاربران این دستگاه‌های گران‌قیمت با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند، کیبوردهای پروانه‌ای بود. بنابراین، اصلی‌ترین وعده‌ی اپل در نسل جدید لپ ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود، خداحافظی با مکانیزم پروانه‌ای کیبورد و استفاده از مکانیزم قیچی است که اپل از کیبورد جدید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ با نام کیبورد جادویی (Magic Keyboard) یاد می‌کند. ازاین‌رو، iFixit که درزمینه‌ی تعمیر تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند، به‌تازگی نتیجه‌ی کالبدشکافی کیبورد جادویی را منتشر کرده است. به‌گفته‌ی iFixit، کیبورد جادویی ظاهرا جدید لپ‌ تاپ اپل هیچ تفاوتی با نسخه سال ۲۰۱۵ آن ندارد.

براساس گزارش جدید iFixit، این دو کیبورد به‌قدری شباهت دارند که می‌توان به‌سادگی آن‌ها را باهم تعویض کرد. این تغییرات پس از بحث و گفت‌وگوهای طولانی و چندساله میان اپل و مشتریان بر سر مکانیزم پروانه‌ای کیبورد مک‌بوک‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بود که چندین مشکل ازجمله، ورود گردوغبار و گیرکردن هرکدام از سوئیچ‌ها را با خود به‌همراه داشت. درنتیجه، اپل مجبور شد مشکل کیبوردهای خود را تأیید کند و برهمین‌اساس، تصمیم گرفت ضمانت‌نامه‌ی بلندمدت‌تری برای کیبورد این لپ‌تاپ‌ها ارائه کند.

ifixit new 16-inch MacBook Pro

بااین‌حال براساس گزارش iFixit، پیمایش هر کلید کیبورد جادویی حدود ۰/۵ میلی‌متر بیشتر شده است و ارتفاع خود کلید‌ها نیز در‌مقایسه‌با کیبوردهای پروانه‌ای حدود ۰/۲ میلی‌متر ضخیم‌تر از گذشته شده است. همچنین، کالبدشکافی این شرکت نشان می‌دهد که اتصال بین کلید و مکانیزم قیچی مانند زیر آن نیز تقویت و به‌نظر بسیار محکم‌تر از قبل شده است و کاربر راحت‌تر می‌تواند آن‌ها را تعویض کند.

همه‌ی این‌ها اخبار خوشحال‌کننده‌ای است و تأیید می‌کند این تغییرات نشان‌دهنده‌ی این موضوع مهم است که در درجه‌ی اول، کیبوردهای مکانیزم قیچی مشکلی نداشتند و اپل بی‌دلیل به‌سراغ کیبوردهای پروانه‌ای رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات