فیلم‌‌های ایرانی‌ای که در سال ۱۳۹۸ حتما باید تماشا کنید

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سینمای ایران سال ۱۳۹۸ میزبان فیلم‌های مختلفی بود که در این مقاله بهترین های آن‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    سینمای ایران در سال ۱۳۹۸ هم میزبان فیلم‌های خوب متفاوتی بود، فیلم‌هایی که گاهی به مسائل اجتماعی جامعه می‌پردازند و برخی نیز با درون‌مایه‌ای طنزگونه سعی دارند تا ساعتی لبخند را به چهره‌ی سینما دوستان بیاورند. در این مقاله که در سایت زومجی می‌توانید نسخه‌ی کاملی از آن را مطالعه کنید از بهترین فیلم‌های ایرانی 1398 گفته‌ایم که تماشا کردن آن‌ها خالی از لطف نیست. امسال در گروه هنر و تجربه نیز شاهد اکران فیلم‌های خوبی بودیم. امسال هنرمندانی مانند نوید محمدزاده، روزهای شلوغی را در سینما داشتند و نتیجه آن نقش‌آفرینی دو فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» و «سرخپوست» شد. اگر به سینمای ایران و فیلم ایرانی علاقه دارید مطلب پیشرو را از دست ندهید.

    متری شیش و نیم

    ۱- متری شیش و نیم

    • کارگردان: سعید روستایی
    • فیلمنامه‌نویس: سعید روستایی
    • تهیه‌کننده: سید جمال ساداتیان
    • بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار و ...
    مقاله‌های مرتبط:

      سعید روستایی فیلمسازی دغدغه‌مند است و دغدغه او مشکل اعتیاد است. او در دومین ساخته خود بعد از فیلم به‌یادماندنی «ابد و یک روز» باز هم سراغ معضل اعتیاد رفت و اینبار به‌جای به تصویرکشیدن زندگی یک خرده‌فروش، زندگی یک عمده‌فروش را به تصویر کشید. روستایی در این فیلم، با یک آغاز نفس‌گیر مخاطب را روی صندلی میخکوب می‌کند و در ادامه با داستانی جذاب فیلم را پیش می‌برد. هرچند سانسور شدن فیلم و حذف‌شدن چند صحنه آن به فیلم لطمه زده است اما باز هم فیلم «متری شیش و نیم» فیلمی قدرتمند در زمینه فیلمنامه، کارگردانی، بازی بازیگران، فیلم‌برداری و زمینه‌های دیگر است. یکی از ویژگی‌های بارز فیلم‌های روستایی شخصیت‌پردازی‌های دقیق اوست که باعث شده است تا شخصیت‌ها باورپذیر شوند. روستایی در این فیلم، به‌گفته خیلی‌ها یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌ها را برای شخصیت پلیس فیلم (صمد با بازی پیمان معادی) انجام داده است. ویژگی دیگر روستایی این است که می‌داند از بازیگرانش چه می‌خواهد و همین موضوع باعث شده است تا بازی‌های بازیگران فیلم‌های او عالی باشد. فیلم دوم روستایی بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در زمینه اعتیاد است.

      سرخپوست

      ۲- سرخپوست

      • کارگردان: نیماجاویدی
      • فیلمنامه‌نویس: نیماجاویدی
      • تهیه‌کننده: مجیدمطلبی
      • بازیگران: نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی و ...
      مقاله‌های مرتبط:

        نیما جاویدی بعد از ساخت فیلم «ملبورن» سراغ ساخت فیلمی با حال و هوای متفاوتی رفت. فیلم «ملبورن» در یک لوکیشن ثابت ساخته شد. قصه فیلم، قصه‌ای تازه‌ بود اما قوی نبودن فیلمنامه باعث شده بود تا فیلم، درقسمت‌هایی حوصله مخاطب را سرببرد. فیلم «سرخپوست» یک پیشرفت چندپله‌ای برای نیماجاویدی به حساب می‌آید. اولین چیزی که این فیلم را تبدیل به یک فیلم خوب می‌کند فضاسازی بی‌نقص فیلم است. فضاسازی فیلم، واقعا حال و هوای یک زندان را به مخاطب منتقل می‌کند. در فیلم «سرخپوست» همه چیز از فیلم‌برداری و موسیقی گرفته تا بازی‌ها دست به دست هم دادند تا یک فیلم خوب به‌وجود بیاید. تنها نقطه ضعف فیلم، فیلمنامه آن است. فیلمنامه در ابتدا خوب پیش می‌رود اما در به‌وجود آوردن رابطه عشقی میان سرگرد جاهد و مددکار زن زیاد موفق نیست. در پایان فیلم هم بر عشق میان این دو تأکید می‌شود درحالی‌که رابطه عشقی آن‌ها خوب از آب درنیامده و همین موضوع، پایان فیلم را نه چندان دلچسب کرده است. فیلم «سرخپوست» ضعف‌هایی دارد اما باز هم یکی از فیلم‌های مهم امسال به حساب می‌آید.

        تبلیغات
        داغ‌ترین مطالب روز

        نظرات

        تبلیغات