ردمی K30 با پشتیبانی از 5G سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی رسما اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۰، گوشی هوشمند ردمی K30 را با پشتیبانی از فناوری 5G معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

ماه گذشته، شایعه‌ شد شیائومی در پی معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمندی با نام ردمی کی ۳۰ (Xiaomi Redmi K30) با پشتیبانی از فناوری 5G است. در آن زمان، اعلام شد گوشی مذکور در بخش بالایی نمایشگری از روزنه‌ای بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌گیرد. حال که یک ماه از زمان انتشار این شایعه‌ می‌گذرد، شیائومی به‌صورت رسمی تأیید کرده است قصد دارد ردمی K30 را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

از مدتی پیش به‌لطف انتشار شایعات مختلف، به برخی از جزئیات مشخصات فنی و ویژگی‌های ردمی K30 پی برده‌ایم. برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند چینی‌ها قصد دارند ردمی K30 را در تاریخ نامشخصی در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) معرفی کنند. با‌این‌حال، طبق اعلام رسمی شیائومی، گوشی ردمی کی ۳۰ قرار نیست در سال ۲۰۱۹ رونمایی شود و معرفی آن برای سال ۲۰۲۰ تعیین شده است. 

ردمی کی 30 شیائومی / Xiaomi Redmi K30

نخستین تصویر رسمی از ردمی K30 که مدتی پیش شیائومی منتشر کرد.

لی‌ وی‌بینگ، قائم‌مقام شیائومی، به‌تازگی با انتشار پستی جدید در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، گوشی‌های ردمی K20 پرو و ردمی نوت ۸ را با رقبایشان مقایسه کرد. وی‌بینگ پست جدیدش را به زبان چینی نوشته است که در ترجمه‌ی دست‌وپاشکسته‌ی آن به زبان انگلیسی، متوجه حضور واژه‌های 5G و کی ۳۰ و ۲۰۲۰ می‌شویم. بر‌همین‌اساس، رسانه‌های متعددی مدعی شده‌اند شیائومی قصد دارد کی ۳۰ را با پشتیبانی از 5G در سال ۲۰۲۰ عرضه کند. 

رسانه‌های متعددی پیش‌تر مدعی شده‌ بودند گوشی‌های خانواده‌ی ردمی کی ۳۰ شیائومی قرار است به فناوری 5G دوگانه مجهز شوند. افزون‌بر‌این‌، گفته می‌شود گوشی ردمی کی ۳۰ در پنل جلویی از دوربین سلفی دوگانه و تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۲۵۰ کوالکام برخوردار خواهد بود. ناگفته نماند گوشی جدید شیائومی اخیرا در وب‌سایت مؤسسه‌ی MIIT با پشتیبانی از فناوری 5G دیده شده است. 

افزون‌براین، به‌تازگی فردی اسناد مربوط به ثبت‌شدن گوشی ردمی K30 در سازمان National Radio Authority چین را روی ویبو فاش کرده است. در اسناد مذکور، گفته شده است گوشی جدید ردمی به‌زودی معرفی خواهد شد. اسکرین‌های منتشرشده در‌این‌زمینه برخی جزئیات مربوط به ردمی کی ۳۰ را نیز نشان می‌دهند. بر‌این‌اساس، K30 شماره‌مدل M1911U2E خواهد داشت و از 5G دوگانه پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی ردمی K30 از شبکه‌های SA (حالت مستقل) و NSA (حالت غیرمستقل) بهره‌مند است. ردمی K30 افزون‌بر 5G، از شبکه‌های GSM ،TD-SCDMA ،WCDMA ،TD-LTE و LTE نیز پشتیبانی می‌کند. 

رقبای ردمی K30

اسکرین‌شات منتشرشده‌ی لی وی‌بینگ ردمی K20 و ردمی نوت ۸ پرو را دربرابر رقبا نشان می‌دهد.

مدیرعامل شیائومی پیش‌تر گفته بود ردمی K30 قرار نیست ارزان‌ترین گوشی 5G لقب گیرد؛ اما چینی‌ها برای قیمت‌گذاری آن، همچنان به سیاست‌های قبلی‌شان پای‌بند خواهند بود. به‌عبارت‌دیگر، این گوشی در ازای قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، از قیمتی منطقی بهره خواهد گرفت. در‌حال‌حاضر، مشخصات یادشده تمامی اطلاعات هستند که از ردمی K30 می‌دانیم. پیش‌بینی می‌کنیم شیائومی در روزهای آینده بخواهد جزئیات بیشتری از گوشی جدیدش دردسترس قرار دهد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ردمی K30 و تاریخ عرضه‌ی آن به بازار چیست؟ 

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی را در بخش محصولات زومیت بیابید. مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولاتدر این بخش دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات