گوگل پیام‌رسانی RCS را به‌صورت عمومی در آمریکا دردسترس قرار می‌دهد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است پیام‌رسانی RCS را که عملکردی شبیه به iMessage اپل دارد، به‌صورت عمومی برای کاربران ساکن آمریکا دردسترس قرار می‌دهد.
تبلیغات

Messages گوگل اپلیکیشنی سرراست و کاربردی است که امکان پیام‌رسانی را برای دستگاه‌‌های اندرویدی فراهم می‌کند. این اپلیکیشن ارتباط کاربران مختلف را با یکدیگر ممکن می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی دستیار گوگل اسیستنت پیشنهادهایی به کاربر ارائه می‌دهد. درضمن، جست‌و‌جو در بین گفت‌و‌گوها نیز در Messages کاری ساده است.

گوگل با هدف یکپارچه‌ترکردن گفت‌و‌گوهای کاربران در Messages، از مدتی پیش در تلاش بوده سیستم پیام‌رسانی‌اش را از SMS سنتی به RCS ارتقا دهد تا قابلیت‌های جدیدی برای چت‌کردن به آن اضافه شوند و کاربران از گفت‌و‌گو در فضای Messages لذت بیشتری ببرند. اهالی مانتین‌ویو سال‌ها است که در این حوزه تلاش می‌کنند و بارها وعده‌هایی در‌این‌زمینه به کاربران داده‌اند. برخی تلاش‌های گوگل در گذشته با موفقیت همراه نبودند؛ اما حال به‌نظر می‌رسد این شرکت واقعا به راه‌حلی عالی دست پیدا کرده است. 

پیام رسانی RCS

وقتی شما و دوستانتان ازطریق پیام‌رسانی RCS در حال چت‌کردن هستید، می‌توانید ازطریق اینترنت سیم‌کارت یا وای‌فای با آن‌ها گفت‌و‌گو کنید، تصاویر و ویدئوهای باکیفیت را بفرستید و دریافت کنید و حتی متوجه شوید طرف مقابل پیام شما را خوانده است یا خیر. درواقع با فعال‌سازی RCS، تجربه‌ای شبیه به پیام‌رسانی در گوشی‌های آیفون برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی فراهم می‌شود. پیام‌رسانی در آیفون سال‌ها است که از مواردی نظیر پشتیبانی از وای‌فای، فهمیدن خوانده‌شدن پیام، امکان ارسال و دریافت محتوای چندرسانه‌ای با وضوح درخورتوجه و... بهره‌مند است.

افزون‌بر آنچه گفته شد، در پیام‌رسانی RCS امکان چت گروهی به‌شکل بهتر و یکپارچه‌تری فراهم می‌شود. در این نوع پیام‌رسانی، کاربران خواهند توانست روی گروه‌های چت نام‌های مدنظرشان را بگذارند و هر فردی که می‌خواهند به گروه اضافه یا از گروه حذف کنند و درضمن، امکان فهمیدن خوانده‌شدن پیام‌ها نیز فراهم می‌شود.

قابلیت‌های مذکور از مدتی پیش برای شماری از کاربران اندرویدی ازطریق اپلیکیشن Messages فراهم شده‌اند. حالا گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی می‌گوید از دو روز پیش روند انتشار پیام‌رسانی RCS را به‌صورت گسترده در ایالات متحده‌ی آمریکا آغاز کرده است تا افراد بیشتری از ویژگی‌های جالب و کاربردی آن بهره‌مند شوند. کاربران آمریکایی در هفته‌های آینده، پیامی مبنی‌بر ارتقای اپلیکیشن‌ Messages به قابلیت‌های جدید دریافت خواهند کرد. اگر اپلیکیشن را روی دستگاه خود ندارید، می‌توانید آن از گوگل‌پلی استور دریافت کنید. گوگل می‌گوید پیام‌رسانی RCS تا پایان سال ۲۰۱۹ به‌صورت گسترده برای تمامی کاربران ساکن در آمریکا دردسترس قرار خواهد گرفت.

پیام رسانی RCS

اپل چندین سال است که پیام‌رسانیِ شبیه به RCS را ازطریق اپلیکیشن iMessage به کاربرانش ارائه می‌دهد. کوپرتینویی‌ها برای ارائه‌ی این سرویس، به اپراتورهای موبایلی وابستگی ندارند و این موضوع نکته‌ای مثبت به‌شمار می‌آید. در سال‌های اخیر، گوگل سعی کرد تجربه‌ای شبیه به iMessage را ازطریق اپلیکیشن‌های Allo و Hangouts فراهم کند؛ اما هیچ‌یک از این پروژه‌ها به‌نتیجه نرسیدند. کارشناسان می‌گویند یکی از دلایل مهم این اتفاق، پشتیبانی‌نکردن اپراتورهای مخابراتی بوده است. گفتنی است اپلیکیشن Messages اندروید از سال‌ها پیش فعالیت می‌کند؛ ولی قابلیت‌های چت‌کردن آن همواره محدود بوده و کاربران را آزرده‌خاطر کرده‌ است. با‌این‌حال پس از مدت‌ها، به‌نظر می‌رسد این شرایط قرار است تغییر کند.

ناگفته نماند فرق مهمی بین iMessage اپل و Mesages گوگل وجود خواهد داشت. اپل می‌گوید گفت‌و‌گوی کاربران ازطریق iMessage از رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) بهره می‌ببرد؛ اما پیام‌رسان گوگل این‌گونه نیست. گوگل به‌صورت علنی اعلام کرده است پیام‌ها را ذخیره نمی‌کند و صرفا روی روند ارسال آن‌ها نظارت دارد. البته این موضوع باعث می‌شود امنیت Messages کمتر شود و خطر خوانده‌شدن پیام‌ها به‌وسیله‌ی دیگران افزایش یابد. از‌این‌رو، شماری از کاربران اعلام کرده‌اند همچنان ترجیح می‌دهند از پیام‌رسان‌هایی نظیر واتس‌اپ استفاده کنند. 

برای دریافت پیام‌رسانی RCS فقط کافی است مطمئن شوید اپلیکیشن Android Messages پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی شما است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند از Android Messages به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض استفاده می‌کنند؛ اما برخی از شرکت‌ها نظیر سامسونگ، اپلیکیشن اختصاصی خودشان را در گوشی‌ها قرار می‌دهند. 

در اوایل سال ۲۰۱۹، گوگل پیام‌رسانی RCS را برای کاربران ساکن در بریتانیا و فرانسه و مکزیک دردسترس قرار داد تا آن‌ها به قابلیت‌هایی جالب نظیر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای چت‌کردن دست پیدا کنند. اهالی مانتین‌ویو در اطلاعیه‌ای جدید گفته‌اند می‌کوشند با گذر زمان، این نوع پیام‌رسانی را برای تمامی کاربرانشان در سراسر دنیا ازطریق اپلیکیشن Messages منتشر کنند. گوگل همچنین می‌گوید به همکاری با شرکای تجاری‌اش نظیر اپراتورهای مخابراتی و سازندگان گوشی‌های همراه ادامه می‌دهد تا بتواند تجربه‌ای عالی برای تمام کاربران اندرویدی به‌ارمغان بیاورد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در‌این‌زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات