هواوی ۲۸۶ میلیون دلار به کارمندان خود پاداش می‌دهد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی درحدود ۲۸۶ میلیون دلار پاداش برای کارمندان خود در نظر گرفته است. این پاداش به پاس همراهی آن‌ها در جریان تحریم‌های آمریکا اعطا می‌شود.
تبلیغات

سال گذشته، ایالات متحده‌ی آمریکا هواوی غول فناوری چینی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد و به‌تبع آن، شرکت‌های مختلفی همکاری خود را با هواوی به‌تعلیق درآوردند یا اعلام کردند دیگر قصد ندارند با آن همکاری کنند؛ درنتیجه، چینی‌ها زیرفشار شدیدی قرار گرفتند.

سه‌شنبه هفته‌ی گذشته، هواوی اعلام کرد قصد دارد دومیلیارد یوان (۲۸۶ میلیون دلار) پاداش نقدی برای کارمندانی در نظر بگیرد که در این بازه‌ی زمانی، هواوی را تنها نگذاشتند و با قرارگرفتن شرکت در فهرست سیاه تجاری آمریکا، همچنان به تلاش خود ادامه داده‌اند.

مشکلات هواوی در جنگ چین و آمریکا

از زمانی‌که چینی‌ها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، هواوی، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی در جهان، تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند جایگزین‌های مناسبی برای تأمین نیازهای بخش سخت‌افزار خود پیدا کند.

اداره‌ی منابع انسانی هواوی در اطلاعیه‌ای به کارمندان خود اعلام کرد هدیه‌ی نقدی به‌عنوان پاداشی برای همراهی آن‌ها از زمان قرارگرفتن شرکت در فهرست سیاه تجاری آمریکا و زیرفشار قرارگرفتن شرکت در نظر گرفته شده است. سخن‌گوی هواوی اعلام کرد تقریبا حقوق تمامی ۱۹۰ هزار کارمند هواوی در ماه جاری دوبرابر پرداخت خواهد شد. 

دولت‌مردان ایالات متحده بر این باورند به‌دلیل ارتباط هواوی با دولت چین، تجهیزات و سرویس‌های شرکت، به‌ویژه شبکه‌های 5G، خطرها و تهدیدهای امنیتی برای آمریکایی‌ها به‌دنبال خواهد داشت. البته چینی‌ها منکر این قضیه شده‌‌اند؛ ولی ایالات متحده بر مواضع خویش پابرجا ایستاده و انگشت اتهام را به‌سوی چینی‌‌ها گرفته است. به‌همین‌دلیل، هواوی درصدد یافتن گزینه‌های دیگری به‌جای شرکت‌های وابسته به آمریکا بود تا بتوانند از فشار تحریم‌ها خود را خلاص کند.

در سال ۲۰۱۷ نیز، دولت آمریکا با زیرفشار قراردادن شرکت ZTE، روزهای سختی برای آن رقم زد. البته آمار عرضه‌ی دستگاه‌های هواوی، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌ هوشمند در جهان، در فصل سوم ۲۰۱۹، از رشد ۲۷ درصدی عرضه‌ی دستگاه‌ها به بازار خبر می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات