پتنت MIT و لامبورگینی برای تولید ابرخازن‌ جدید

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لامبورگینی و مؤسسه‌ی فنی ماساچوست (MIT) به‌طور مشترک فناوری جدیدی در تولید ابرخازن‌ها ثبت کرده‌اند.
تبلیغات

لامبورگینی با همکاری مؤسسه‌ی فنی ماساچوست، مراحل نهایی ثبت اختراع ماده‌ی مصنوعی جدیدی را طی کردند که می‌تواند به‌عنوان ماده‌ی پایه در تولید نسل جدید ابرخازن‌ها استفاده شود. همکاری بین این دو مجموعه حدود سه سال پیش و زمانی‌ آغاز شد که لامبورگینی به برنامه‌ی MIT-Italy ملحق شد. حالا این خودروساز به‌عنوان همکار MIT در این اختراع جدید معرفی شده است. لامبورگینی درضمن برای بهبود خواص این ماده و ابداع روشی برای تولید انبوه آن نیز تلاش خواهد کرد. 

این خبر نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ی لامبورگینی برای حرکت به‌سمت خودروهای برقی است. این شرکت خودروساز پس از مدل مفهومی Terzo Millennio، به‌تازگی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹، مدلی هیبرید به‌نام سیان (Sian) را نیز رونمایی کرد. استفانو دومنیکالی، مدیرعامل لامبورگینی می‌گوید:

همکاری با MIT مظهر ارزش‌نهادن ما به آینده و پیش‌بینی آینده‌ی دنیای خودرو است. در آینده، استفاده از فناوری هیبرید به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل خواهد شد.
 Lamborghini And MIT Patent For Supercapacitor Tech

این ماده‌ی جدید ثبت‌شده به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه‌های دپارتمان شیمی MIT و با کمک دپارتمان توسعه‌ی خودروهای مفهومی لامبورگینی ساخته شده و گفته می‌شود از پایه‌ی ارگانیک فلزی (MOF) بهره‌مند است. 

ساختار ماژولار این خانواده از مواد آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تولید الکترودهایی با عملکرد درخورتوجه برای استفاده در ابرخازن‌های آینده تبدیل می‌کند. برای مثال، سطحی که درمعرض شارژر الکتریکی است، رابطه‌ی مستقیمی با وزن و حجم نمونه دارد. بدین‌ترتیب، هدف اصلی این پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌ی انرژی است. این اختراع جدید می‌تواند ظرفیت انرژی را درمقایسه‌با نمونه‌های امروزی ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

این تحقیقات نتایج چشمگیری داشته‌اند و ظرفیت آن‌ها بسیار زیاد است؛ چون عملکرد ابرخازن‌های جدید حتی از نمونه‌های به‌کار‌رفته در لامبورگینی سیان نیز بهتر است. ابرخازن‌ها باتوجه‌به دوام و قدرت و شرایط خاص خود، گزینه‌هایی مناسب برای استفاده در خودروهای سریع و مسابقه‌ای هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات