گوگل کروم سایت‌های کند را شناسایی و معرفی خواهد کرد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل اعلام کرده که به دنبال شناسایی صفحات وب کند است تا توسعه‌دهندگان مجبور به بهینه‌سازی صفحات وب شده و تجربه کاربری بهبود یابد.
تبلیغات

بسیاری از ما تا به حال با مشکل کندی در بارگذاری صفحات وب روبه‌رو شده‌ایم. در این شرایط تشخیص این موضوع که مشکل از اتصال اینترنتی است یا کندی وب‌سایت مورد نظر، دشوار است. حال گوگل در نظر دارد تا در مرورگر کروم راه‌حلی برای این مشکل ارائه کند. گوگل امروز از برنامه آتی خود برای شناسایی و اعلام سایت‌هایی که معمولا کند بارگذاری می‌شوند، پرده برداشت. این غول اینترنت می‌گوید که در این شناسایی و اعلام با توجه به دستگاه کاربران و کیفیت اتصال آن‌ها صورت خواهد گرفت.

گوگل هنوز روش دقیق خود را برای برچسب‌گذاری روی وب‌سایت‌های کند، اعلام نکرده‌ است؛ اما این شرکت احتمالا گزینه‌های متفاوتی برای دریافت بازخورد از آن‌ها اتخاذ خواهد کرد.

برای مثال ممکن است در یک صفحه‌ی کند متن «در حال بارگذاری» به همراه یک علامت هشدار ظاهر شود که کاربر را از وضعیت صفحه فعلی مطلع می‌سازد. از طرفی دیگر ممکن است برای وب‌سایتی سریع یک نوار سبزرنگ در بالای صفحه به جای نوار آبی‌رنگ فعلی ظاهر شود.

برای لینک‌ها ممکن است منویی نمایش داده‌شود که در آن وضعیت سرعت بارگذاری هر لینک مشخص شود و شما با توجه به این منو تصمیم به کلیک کردن یا نکردن بگیرید.

در درازمدت، هدف کروم شناسایی وب‌سایت‌هایی است که تجربه‌ای باکیفیت ارائه می‌کنند؛ این تجربه‌ی باکیفیت تنها به سرعت محدود نشده و قطعا در آینده فاکتورهای بیشتری درنظر گرفته خواهد شد. گوگل از سایر فاکتورها اسمی نبرده، اما اعلام کرده که این فرآیند، به مرور زمان سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد. البته هدف گوگل رعایت استانداردهایی است از سوی هر توسعه‌دهنده‌ای قابل اجرا بوده و تجربه‌ای بهتر برای کاربر فراهم خواهد آورد.

در همین حین، گوگل پیشنهاد می‌کند که توسعه‌دهندگان از منابعی که بر عملکرد سایت‌ها تمرکز دارند مانند پلتفرم آموزشی خود گوگل، Web Dev، بهره ببرند. ابزارهای آنلاین برای ارزیابی عملکرد صفحات وب مانند PageSpeed Insights و ابزارهای شخصی‌سازی‌شده مانند Lighthouse نیز می‌توانند به توسعه‌دهندگان کمک شایانی کنند.

از سال ۲۰۱۵ بخش اعظم جست‌وجوهای گوگل از گوشی‌های همراه صورت می‌گیرد. این موضوع باعث شده که گوگل به بهینه‌بودن صفحات وب برای موبایل توجه بیشتری داشته و برای صفحاتی که برای موبایل‌ها بهینه‌ترند امتیاز و رتبه بهتری قائل باشد. البته گوگل باید توجه داشته باشد که این تجربه بسیار متاثر از دستگاه خود کاربر و سرعت اتصال اوست.

AMP (صفحات موبایلی تسریع‌شده) یک فریم‌ورک تحت وب است که از سوی گوگل توسعه داده‌شده‌است. صفحات ساخته شده با AMP با حذف المان‌های اضافی و فقط ارائه‌ی محتوا، سرعت بارگذاری را به طور چشم‌گیری افزایش داده و تجربه بسیار مناسبی از وب‌گردی با موبایل فراهم می‌آورد.

این صفحات در کشورهایی مانند هند (و ایران) که سرعت اینترنت بالایی ندارند و گوشی‌های هوشمند پایین‌رده بسیار مرسوم‌اند، بسیار کاراست.

سرعت همواره یکی از اصول پایه‌ای کروم بوده‌است ، ما دائما در حال تلاشیم تا کاربران تجربه‌ای بسیار سریع در وب‌گردی داشته باشند. ما معتقدیم که وب می‌تواند بهتر و سریع‌تر از این‌ها باشد.

این برنامه‌ها در مراسم توسعه‌دهندگان کروم مطرح شده‌است. در این مراسم پیش‌نمایشی از Web Bundles نیز ارائه شد. این API جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا محتوای وب را در تمامی فرمت‌ها مانند ایمیل، FTP و حتی USB پخش کنند. هم‌چنین Portals، یک تجربه وبی که پیش از این در گوگل I/O شاهد آن بودیم نیز به نمایش گذاشته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات