برترین مقاصد اروپایی که در پاییز باید بروید

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
ماه نوامبر یکی از زیباترین ماه‌های سال برای سفر به بعضی از کشورهای اروپایی است؛ کشورهایی که شاید دلتان بخواهد برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ها در مورد سفر به اروپا این است که این قاره چشم‌اندازهای طبیعی متنوع و زیبایی دارد. از نظر فرهنگ و آب‌و‌هوا بسیار متنوع است و در فاصله نزدیک از یکدیگر می‌توانید از جاذبه‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی دیدن کنید.

انتخاب کردن یک مقصد از بین این همه کشور و مقصد زیبا کار راحتی نیست. اگر دوست دارید از سفر در فصل پاییز که فصل آرامی برای سفر است بیشترین لذت را ببرید و از شلوغی ماه‌های دیگر دوری کنید. در ادامه چند مقصد اروپایی را به شما معرفی می‌کنیم تا به‌عنوان مقصد سفرتان در نظر بگیرید.

لیسبون

لیسبون

لیسبون پایتخت پرتغال با سرعتی باور نکردنی در حال تبدیل شدن به یک بارسلون جدید است. این شهر به‌خاطر آب و هوای مطبوع، فرهنگ غنی، زندگی شبانه جذاب و پرهیجان و غذاهای بسیار لذیذ به یکی از مقصدهای محبوب برای فصل پاییز و زمستان تبدیل شده است.

نوامبر فصل خلوت گردشگری در لیسبون است. یعنی اگر در این فصل به این شهر سفر کنید، مزایای زیادی نصیب‌تان می‌شود؛ از جمله اینکه قیمت‌ها بسیار ارزان‌تر است و در خیابان‌های شهر و مراکز توریستی، جمعیت کمتری را خواهید دید. خیابان‌های آلفاما منطقه تاریخی لیسبون در این ماه بسیار خلوت می‌شوند و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. می‌توانید در تورهای یک ساعتی بازدید از شهر شرکت کنید تا با تاریخچه این شهر دیدنی آشنا شوید.

ناپل

ناپل

اگر دنبال ماجراجویی در اروپا هستید چرا شهر کوچک و جذاب ناپل در ایتالیا را انتخاب نمی‌کنید؟ شاید این شهر به‌خاطر جرایم سازمان یافته و شلوغی خیابان‌ها زیاد محبوب نباشد و حتی بدنام باشد؛ ولی یکی از شهرهای دیدنی و منحصر‌به‌فرد در ایتالیا است. لازم به ذکر است که این شهر زادگاه غذای محبوب همه دنیا، یعنی پیتزا است.

در ماه نوامبر آب‌و‌هوا در شهر ناپل بسیار مناسب است و برای گشت‌و‌گذار در محله‌های تاریخی شهر ایده‌آل است. به‌راحتی می‌توانید با خیال راحت در آب و هوای مطبوع، شهر را پیاده بگردید. تعداد شرکت‌هایی که تورهای پیاده‌روی در ناپل برگزار می‌کنند در حال افزایش است. با استفاده از این تورها می‌توانید گشتی در شهر بزنید و با تاریخچه آن آشنا شوید.

صوفیه

صوفیه

فقط چند دقیقه گشت‌و‌گذار در منطقه مرکزی شهر و محله‌های تاریخی آن کافی است تا پی ببرید که بلغارستان تاریخ پر فراز و نشیبی دارد.

معماری این شهر و موزه‌های متعدد آن نشانه‌ای از حضور تمدن‌ها و فرهنگ‌های گوناگون است که در این شهر وجود داشته‌اند؛ از یونان باستان گرفته تا امپراتوری عثمانی و بعدها شوروی در این شهر حضور داشتند. علاوه‌بر اینکه هر کدام از این حکومت‌ها یادگاری در این شهر به جا گذاشتند، شهر صوفیه حال و هوای جوان‌پسند دارد. زندگی شبانه در آن بسیار پر هیجان است و تعداد زیادی رستوران و فروشگاه عالی دارد که می‌توانید در آن‌ها وقت بگذرانید.

آتن

آتن

احتمالا همیشه دوست داشته‌اید تا از شهر آتن و جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر آن دیدن کنید؛ ولی نگران صف‌های طولانی آکروپولیس هستید. در این صورت ماه نوامبر ماه مناسبی برای سفر است. در این ماه، آب‌و‌هوا به اندازه‌ای ملایم و مطبوع است که می‌توانید زیر نور آفتاب از جاذبه‌ها دیدن کنید؛ در عین حال موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی آنقدر شلوغ نیستند که نتوانید به‌خوبی از آن‌ها دیدن کنید. با سفر در ماه نوامبر می‌توانید در زمان سفر خود به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنید و در صف‌های طولانی نایستید. علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی در آتن، می‌توانید از تعدادی جاذبه مدرن هم دیدن کنید تا بفهمید اهالی امروز آتن چگونه زندگی می‌کنند.

 هامبورگ

هامبورگ

گردشگرانی که به آلمان سفر می‌کنند معمولا شهرهای برلین و مونیخ را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل شهر هامبورگ معمولاً نادیده گرفته می‌شود. هامبورگ یکی از شهرهای بزرگ آلمان است و جاذبه‌های متعددی برای گردشگران دارد. این شهر یک شهر ثروتمند است و فروشگاه‌های لوکس و بوتیک‌های متعددی دارد که در آن‌ها می‌توانید محصولاتی از برترین طراحان مد دنیا را خریداری کنید و می‌توانید خرید کریسمس را در این شهر انجام دهیم. یکی از جذابیت های شهر هامبورگ بازار کریسمس مشهور آن است. با سفر در اواخر ماه نوامبر می‌توانید از گشت‌و‌گذار در این بازار کریسمس لذت ببرید.

تولوز

تولوز

در سال‌های اخیر شهر تولوز در نظرسنجی‌ها به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی کردن انتخاب شده است. این شهر در جنوب غربی فرانسه قرار گرفته است. آب و هوای مطبوع و ملایم و آفتابی دارد در مقایسه با قسمت‌های شمال این کشور مثل بوردو دارای فرهنگ غذایی غنی‌تری است. ماه نوامبر بهترین فصل در این شهر برای چیدن قارچ و خوردن غذاهای لذیذی است که از آن تهیه می‌شود. از جمله غذاهایی که در این منطقه تهیه می‌شود و گردشگران از آن استقبال می‌کنند می‌توان جگر چرب را نام برد که البته ما هم خوردن آن را توصیه نمی‌کنیم؛ چون روش تهیه بسیار دردناکی دارد.

در مجموع اگر از علاقه‌مندان به غذا باشید و دلتان می‌خواهد که بهترین غذاهای محلی فرانسه را امتحان کنید سفر به تولوز و فرانسه را در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای رزرو تور فرانسه از آژانس‌های مسافرتی کشور، از کجارو کمک بگیرید. جست‌وجوی آسان مقایسه قیمت و انتخاب ارزان‌ترین گزینه به کمک کجارو امکان‌پذیر است.

سویا

سویا

اگر دنبال این هستید که از سرمای هوا فاصله بگیرید، هیچ چیزی بهتر از تماشای نواختن گیتار فلامنکو نمی‌تواند شما را گرم کند. سویا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است.

معماری این شهر که ترکیبی از معماری های گوتیک و مورویی است، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. میدان های آرام و دلپذیری دارد که با درختان پرتقال احاطه شده‌اند. نوامبر فصل خوبی برای گشت‌و‌گذار در شهر است و با خیال راحت می‌توانید از جاذبه‌های مهم و مشهور آن دیدن کنید و سبک زندگی آندولوسی را از نزدیک ببینید.

برلین

برلین

زمستان‌های برلین بسیار سرد است. اگر حتی فکر کردن به سفر زمستانی به برلین باعث می‌شود که احساس سرما کنید، آب و هوای ماه نوامبر بهترین شرایط برای سفر به این شهر است. در این ماه، هوا در برلین قابل تحمل است. می‌توانید از جاذبه‌های متعددی مثل گالری‌های هنری زیرزمینی دیدن کنید و در این صورت لازم نیست نگران آب‌و‌هوا باشید.

 مادرید

مادرید

عدم وجود ساحل در این شهر برای اینکه کمی آب تنی کنید و خنک شوید یکی از دلایل اصلی است که باعث می‌شود سفر به مادرید را در ماه‌های گرم‌تر سال توصیه نکنیم؛ ولی سفر در ماه نوامبر چیزی است که باید به آن فکر کنید. پایتخت اسپانیا میزبان تعدادی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین موزه‌های هنری این کشور است. تعدادی از برترین موزه‌های این شهر در محله‌ای به نام مثلث طلایی قرار دارد. زندگی شبانه در مادرید با شور و هیجانی وصف نشدنی ادامه دارد و مهمانی‌ها و رویدادهای جذاب تازه از نیمه‌ی شب آغاز می‌شود.

لیل

لیل

شهر لیل در شمال فرانسه قرار دارد و معمولاً توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود.

لیل مثل جواهری است که منتظر کشف شدن است. اگر بارش باران یا آب و هوای خنک شما را اذیت نمی‌کند، سفر به این شهر را در ماه نوامبر در نظر بگیرید. فصل پاییز زمان خوبی برای بازدید از این شهر است چون در این فصل تعداد زیادی از دانشجویانی که در این شهر دانشگاهی درس می‌خوانند به این شهر بر می‌گردند و زندگی شبانه با شور و هیجان خاصی در بهترین حالت خود ادامه پیدا می‌کند. لیل دارای تعداد زیادی موزه هنر معاصر و موزه هنرهای زیبا است. جشنواره‌های جذابی در آن برگزار می‌شود که می‌تواند روزهای پاییزی شما را گرم‌تر کند و لذت سفر به لیل را دو چندان کند.

بوداپست

بوداپست

پایتخت مجارستان به‌معنای واقعی کلمه یک شهر شگفت‌انگیز است. این شهر دیدنی در سواحل رود دانوب قرار دارد. ساختمان‌های جذاب قرن نوزدهمی با معماری گوتیک که تصویری از آن‌ها روی آب منعکس می‌شود، یکی از آن چیزهایی است که حتماً در سفر به بوداپست از آن لذت می‌برید. بوداپست بخش مدرن و جدید هم دارد که در آن کافه‌های دنج و گالری‌های شیک و امروزی واقع شده است. کتاب فروشی‌های مستقل یکی دیگر از جذابیت‌های مدرن شهر بوداپست است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات