سالانه ۱۰۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
درحاشیه‌ی هجدهمین کنگره‌ی سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران، جزئیاتی از آمار ابتلا به سرطان در ایران ارائه شد.
تبلیغات

کنفرانس خبری هجدهمین کنگره‌ی سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران، امروز با حضور رسانه‌ها برگزار شد. 

دکتر نعمت‌الله رستمی، دبیر علمی کنگره، هدف از برگزاری آن را تبادل اطلاعات درباره‌ی پیشرفت‌های دنیای پزشکی در سال گذشته و افزایش آگاهی عمومی درباره‌ی سرطان ازطریق رسانه‌ها اعلام کرد.

دکتر رستمی در ادامه با اشاره به اهمیت بیماری سرطان، از گسترش این بیماری در سطح دنیا خبر داد. به‌گفته‌ی دکتر رستمی، درسال ۲۰۱۸ ابتلای حدود ۲۰ میلیون نفر درجهان به سرطان تشخیص داده شده و حدود ۱۰ میلیون نفر جان خود را براثر ابتلا به سرطان از دست داده‌اند. به‌گفته‌ی رستمی، درحال حاضر ۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در ایران وجود دارد و سالانه ۱۰۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند و از این تعداد متاسفانه ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. بنا به اعلام دکتر رستمی، سرطان پستان با سهم ۳۰ درصدی شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها و سرطان‌های مرتبط با دستگاه گوارش متداول‌ترین سرطان‌ها بین آقایان است.

کنفرانس سالانه‌ی پرستاری سرطان

به‌گفته‌ی دبیر علمی کنگره، درحالی‌که سهم تلفات سرطان در کشورهای توسعه‌یافته رو به کاهش است، این سهم در کشورهایی با منابع مالی محدود هر سال افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ نیمی از مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان در کشورهای توسعه‌نیافته اتفاق خواهد افتاد. رستمی دراین‌باره گفت:

هم‌اکنون در کشورهای توسعه یافته ۴۰ درصد از افرادی که سرطان در آن‌ها تشخیص داده می‌شود جان خود را از دست می‌دهند، درحالی‌که این آمار در کشورهایی با منابع مالی محدود تا ۷۰ درصد می‌رسد.

در ادامه دکتر اردشیر قوام زاده، رئیس کنگره، با اشاره به این نکته که درصورت تشخیص زودهنگام، سرطان بعد از بیماری‌های عفونی یکی از قابل درمان‌ترین بیماری‌ها است، دلیل مرگ‌ومیر بالا بین مبتلایان به این بیماری را عدم مراجعه‌ی به‌موقع و تشخیص زودهنگام اعلام و هدف از برگزاری کنگره را اطلاع‌رسانی به مردم و بحث با مسئولان برای روشن کردن خطر سرطان از جنبه‌های مختلف انسانی، اقتصادی و... بیان کرد.

کنفرانس سالانه‌ی پرستاری سرطان ۲۳ تا ۲۵ آبان در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات