نمایش اپلیکیشن‌های ناسازگار با سرفیس پرو ایکس در مایکروسافت استور برای کاربران

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت استور از خرید اپلیکیشن‌های ناسازگار با سرفیس پرو ایکس جلوگیری نمی‌کند و باعث می‌شود کاربران به‌‌اشتباه چنین برنامه‌هایی را بخرند.
تبلیغات

اوایل مهر، مایکروسافت سرفیس پرو ایکس را با تراشه‌ی اختصاصی SQ1 معرفی کرد. با اینکه تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ایکس ازنظر ظاهری دستگاهی زیبا به‌نظر می‌رسد، پردازنده‌ی آرم ۶۴ بیتی SQ1 سفارشی از بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در مایکروسافت استور پشتیبانی نمی‌کند. 

موضوع عجیب‌تر و جالب‌تر اینکه وقتی کاربران قصد دارند چنین اپلیکیشن‌هایی را بخرند، مایکروسافت استور از خرید آن‌ها مانع نمی‌شود و درنهایت، کاربران هزینه را پرداخت می‌کنند و با مشکل ناسازگاری برنامه با سیستم خود مواجه می‌شوند. 

سرفیس پرو ایکس / Surface Pro X

مایکروسافت وعده داده است به‌زودی و با انتشار به‌روزرسانی مایکروسافت استور، این مشکل را برای همیشه برطرف خواهد کرد. نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی مایکروسافت استور روی دستگاه مبتنی‌بر معماری ARM و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برخی از این اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ناسازگار را به کاربر نشان نمی‌دهد و آن‌ها را از فهرست جست‌وجو حذف می‌کند. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد همچنان برخی از اپلیکیشن‌هایی که روی تبلت سرفیس پرو ایکس کار نمی‌کنند، برای کاربران در مایکروسافت استور نمایش داده می‌شود؛ درنتیجه، مایکروسافت باید روالی در پیش بگیرد که تمامی برنامه‌های ناسازگار با پردازنده‌ی SQ1 را از فهرست جست‌وجوهای مایکروسافت استور برای کاربران حذف شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات