تصاویر جدید گوشی تاشدنی موتورولا ریزر فاش شد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تصاویر جدید منتسب به موتورولا ریزر نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند تاشو افزون بر نمایشگر داخلی‌، از نمایشگر دیگری در بخش خارجی بهره‌مند است.
تبلیغات

موتورولا از مدت‌ها پیش اعلام کرد که قصد دارد به‌زودی به‌صورت رسمی گوشی تاشدنی ریزر (Mororola RAZR) را رونمایی کند. در فاصله‌ی چند هفته مانده به برگزاری مراسم ویژه‌ی موتورولا، مجموعه‌ی جدیدی از تصاویر منتسب به این محصول که احتمالا تصاویری رسمی هستند از سوی ایوان بلس فاش شده‌ است. ایوان بلس سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات و تصاویر محصولات دارد و احتمال می‌دهیم تصاویر جدید منتسب به گوشی موتورولا ریزر، تصاویری حقیقی باشند. 

تصاویر جدید موتورولا ریزر این گوشی موردانتظار را از زوایای متعددی به‌تصویر می‌کشند؛ با نگاهی به این تصاویر می‌توانیم بفهمیم که گوشی تاشدنی جدید موتورولا شباهت زیادی به گوشی خاطره‌انگیز RAZR V3 خواهد داشت که در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شده بود. موتورولا پیش‌تر گفته است که قصد دارد در گوشی تاشدنی‌اش از لولای جدید و جالبی استفاده کند. تصاویر موردبحث نشان می‌دهند که لولای موتورولا ریزر به‌درون می‌چرخد تا نمایشگر به‌سمت داخل تا شود.

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

ظاهرا جدیدترین گوشی موتورولا که می‌توان از آن هم‌ به‌عنوان گوشی تاشدنی (Foldable) و هم گوشی تاشو (Flip) یاد کرد، در قسمت خارجی‌اش به نمایشگری مجزا مجهز شده است تا موارد مختلفی را هنگام بسته بودن گوشی، به‌تصویر بکشد. نمایشگر ثانویه‌ی موتورولا ریزر دقیقا در کنار دوربین اصلی دستگاه قرار دارد تا به‌شما امکان دهد تصاویر سلفی ثبت کنید. اگر جزئیات یادشده در این تصاویر را حقیقی به‌شمار بیاوریم، می‌توانیم بگوییم که نمایشگر ثانویه‌ی موتورولا ریزر برخی کارکردهای لمسی خاص نیز دارد.

در بخش پایینی پنل پشتی دستگاه شاهد دکمه‌ای خاص یا حتی شاید حسگر اثر انگشت هستیم. امکان دارد دکمه‌ی موردبحث، دکمه‌ی هوم دستگاه باشد، حتی برخی افراد مدعی شده‌اند که از طریق فشار دادن این دکمه‌ می‌توان کاری کرد که نمایشگر دستگاه به سمت بیرون تا شود که البته دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. 

افزون بر تصاویر فاش‌شده از سوی ایوان بلس (که به‌طور کامل در انتهای مقاله موجود هستند)، رسانه‌ی Mobielkopen نیز تصویر مشابهی را از موتورولا ریزر منتشر کرده است که نمایشگر ثانویه‌ی دستگاه را در بخش خارجی آن به‌تصویر می‌کشد:

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که یکی از منابع وب‌سایت XDA-Developers مدعی شد موتورولا قصد دارد در گوشی تاشدنی‌اش از تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام استفاده کند. افزون بر این موارد گفته می‌شود که ریزر به نمایشگر ۶/۲ اینچ با پنل OLED مجهز شده است؛ احتمال دارد که نمایشگر ثانویه‌ی دستگاه از وضوح پایینی بهره بگیرد (۶۰۰ در ۸۰۰ پیکسل). بدین ترتیب به‌احتمال زیاد،‌ نمایشگر ثانویه‌ی دستگاه کارکرد محدودی خواهد داشت و صرفا خواهید توانست از آن برای ثبت تصاویر سلفی یا مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید. 

در اخبار پیشین مربوط به موتورولا ریزر و همچنین پتنت‌های منتسب به آن، آمده است که گوشی تاشدنی موتورولا دارای نمایشگری اصلی خواهد بود که به‌صورت عمودی تا می‌شود؛ در ضمن هر وقت کاربر خواست، می‌تواند گوشی را به‌سمت بیرون باز کند تا به نمایشگری بزرگ دست یابد؛ این موضوع به‌خوبی در تصاویر فاش‌شده توسط ایوان بلس به‌چشم می‌خورد. افزون بر این موارد، نکته‌ی خاصی که در تصاویر ایون بلس خودنمایی می‌کند، بریدگی بالای نمایشگر موتورولا ریزر است. 

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در گزارشی که تاریخ انتشار آن به اوایل ۲۰۱۹ برمی‌گردد، مدعی شده بود که موتورولا قصد دارد گوشی ریزر را با قیمتی معادل ۱٬۵۰۰ دلار آمریکا روانه‌ی بازار کند. قیمت این دستگاه هرچه که باشد، بالاخره در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آبان ۱۳۹۸) مشخص خواهد شد؛ تاریخی که موتورولا در آن قصد رونمایی رسمی دستگاهش را دارد. 

ریزر در بازار باید با رقبای مختلفی از سوی شرکت‌هایی نظیر HMD Global رقابت کند؛ HMD با عقد قراردادی خاص موفق شد حق استفاده از برند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کند. این شرکت مدتی پیش گوشی‌های تاشو متعددی را شامل نوکیا ۳۳۱۰، نوکیا ۸۸۱۰ و حتی نوکیا ۲۷۲۰ فلیپ معرفی کرد. البته شاید مقایسه‌ی گوشی‌های یادشده با محصول بالارده‌ای نظیر موتورولا ریزر کار درستی نباشد؛‌ اما در هر صورت گوشی جدید موتورولا نیز در دسته‌ی گوشی‌های تاشو جای می‌گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تصاویر مربوط به موتورولا ریزر چیست؟

موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR
موتورولا ریزر / Motorola RAZR

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات