روتر مش Velop WiFi 6 لینکسیس معرفی شد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لینکسیس ولوپ وای‌فای ۶ روتر مش جدیدی است که از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای بهره می‌گیرد و امکان اتصال هم‌زمان بیش از ۵۰ دستگاه به آن وجود دارد.
تبلیغات

لینیکس روز گذشته به‌صورت رسمی از نخستین روتر مش مجهز به استاندارد وای‌فای ۶ پرده‌برداری کرد؛ وای‌فای ۶ استاندارد جدیدی است که به‌صورت ویژه برای افزایش تعداد دستگاه‌‌های متصل به اینترنت در خانه، بهینه‌سازی شده است. روتر مش جدید لینیکس که از آن با نام ولوپ وای‌فای ۶ (Linksys Velop WiFi 6) یاد می‌شود، هم‌اکنون با قیمت ۳۹۹ دلار به‌صورت مستقل قابل‌تهیه است؛ در ضمن کاربر می‌تواند دو دستگاه از این روتر را با تخفیف ۱۰۰ دلاری با قیمت ۶۹۹ دلار تهیه کند. 

لینکسیس می‌گوید هر یک از نودهای روتر مش ولوپ وای‌فای ۶ می‌توانند ناحیه‌ای با وسعت ۳ هزار فوت مربع (معادل حدود ۲۷۹ متر مربع) را تحت‌پوشش قرار دهند؛ در ضمن امکان اتصال بیش از ۵۰ دستگاه به‌صورت هم‌زمان به روتر جدید لینکسیس وجود دارد که در نوع خود جالب‌توجه است.

روتر مش ولوپ وای فای 6 لینکسیس / Linksys Velop WfFi 6

روتر جدید لینکسیس درحالی معرفی می‌شود که چندین ماه از رونمایی رسمی بزرگ‌ترین رقیب آن می‌گذرد؛ نت‌گیر (Netgear) مدتی پیش جدیدترین عضو روترهای مش خانواده‌ی Orbi را به وای‌فای ۶ مجهز کرده بود. نت‌گیر نیز دو دستگاه از روترهای مش جدیدش را در قالب بسته‌ای ویژه با قیمت ۶۹۹ دلار به‌فروش می‌رساند. روترهای نت‌گیر و لینکسیس قیمت مشابهی دارند، اما روتر نت‌گیر می‌تواند به‌صورت هم‌زمان پذیرای اتصال بیش از ۱۰۰ دستگاه باشد.

از طرفی گرچه شرکت Eero (که تحت مالکیت گوگل و آمازون قرار دارد) مدتی پیش دو مدل جدید از روترهای مش خود را عرضه کرد، اما انتظار نمی‌رود این روتر بتواند رقیب مهمی برای روترهای نت‌گیر و لینکسیس باشد؛ زیرا روترهای جدید تولیدشده توسط Eero از استاندارد 802.11ac (یا همان وای‌فای ۵) بهره می‌گیرند.

روتر مش جدید لینکسیس از چهار درگاه اترنت گیگابیتی (Gigabit Ethernet) در کنار یک ورودی بهره می‌گیرد. ولوپ وای‌فای ۶ افزون بر این از یک درگاه USB 3.0 Type-A بهره می‌گیرد که به‌صورت ویژه برای حافظه‌ی تحت‌شبکه (NAS) طراحی شده است. روتر موردبحث همچنین از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. لینکسیس می‌گوید ولوپ وای‌فای ۶ از لحاظ تئوری می‌تواند سرعتی بالغ بر ۵/۳ گیگابیت‌برثانیه را ارائه دهد (البته سرعت واقعی ارائه‌شده، بسیار کمتر خواهد بود). لینکسیس ادعا می‌کند که روتر جدیدش در مقایسه با نسل قبل روترهای سری ولوپ، چهار برابر سرعت بیشتری دارد که عدد درخورتوجهی به‌شمار می‌آید. 

روتر مش ولوپ وای فای 6 لینکسیس / Linksys Velop WfFi 6

بسیاری از وسایل الکترونیکی که هم‌اکنون در خانه دارید، امکان بهره‌مندی از مزیت‌های متعدد روتر مش جدید لینکسیس را نخواهند داشت؛ زیرا قطعا بسیاری از دستگاه‌های موردبحث از استاندارد وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین به‌شما پیشنهاد می‌کنیم اگر دستگاه‌ مجهز به وای‌فای ۶ ندارید، سراغ روترهای ارزان‌قیمت‌تر لینکسیس که از استاندارد وای‌فای ۵ بهره می‌گیرند بروید.

لینکسیس روتر وای‌فای ۵ خود را با قیمت ۱۲۹ دلار به‌فروش می‌رساند؛ در ضمن کاربر می‌تواند بسته‌ی ویژه‌ای را شامل دو دستگاه از این روتر با تخفیفی عالی به‌قیمت ۱۹۹ دلار تهیه کند. از طرفی اگر تمامی دستگاه‌هایی که دارید به‌روز هستند یا اینکه به‌طور کلی به تهیه‌ی روتر مجهز به وای‌فای ۶ علاقه‌مند هستید،‌ می‌توانید نسبت به خرید لینکسیس ولوپ وای‌فای ۶ اقدام کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد روتر مش جدید لینکسیس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات