سامسونگ جزئیات رسمی One UI 2 را منتشر کرد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ به‌صورت رسمی به برخی ویژگی‌های شاخص رابط کاربری One UI 2 اشاره کرد؛ نسخه‌ی جدید رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد.
تبلیغات

سامسونگ طی روزهای اخیر با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹، به ارائه‌ی جزئیاتی بیشتر درمورد محصولات و سرویس‌هایش پرداخت. این شرکت کره‌ای ضمن معرفی لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک یون، از مدل مفهومی گوشی تاشدنی جدیدش پرده‌برداری کرد. سامسونگ افزون بر موارد یادشده، برخی از جزئیات رسمی One UI 2 را نیز به‌اشتراک گذاشته است که از تغییرات مهمی در این رابط کاربری نسبت به قبل حکایت دارد.

سامسونگ همواره در کنفرانس توسعه‌دهندگان، بخش‌هایی از آینده‌ای را که در پی دستیابی به آن است، به‌تصویر می‌کشد؛ رابط کاربری وان UI که سال گذشته به‌عنوان جایگزین سامسونگ اکسپرینس معرفی شد، بخش مهمی از آینده‌ی سامسونگ را تشکیل می‌دهد. سامسونگ از فرصت پیش‌آمده در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ استفاده کرد و به‌رونمایی برخی از ویژگی‌هایی که قرار است همراه One UI 2 به گوشی‌های هوشمند این شرکت بیایند پرداخت. کره‌ای‌ها افزون بر این مورد، به بهبودهای اعمال‌شده در تجربه‌ی کاربری One UI 2 برای پوشیدنی‌ها و البته گوشی‌های تاشدنی اشاره کردند.

سامسونگ می‌گوید به‌لطف تغییرات جدیدی که در One UI اعمال شده‌ است، کاربر می‌تواند بیش‌ازپیش روی آنچه که اهمیت دارد، متمرکز شود. طراحی One UI 2 ساده‌تر از قبل شده تا کار با آن لذت‌بخش و راحت باشد. جزئیات مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف در نسخه‌ی جدید به‌شکلی واضح‌تر به‌نمایش درخواهند آمد.

وان یو آی 2 سامسونگ / Samsung One UI 2

سامسونگ از مدتی پیش نسخه‌ی بتای وان UI جدید را برای برخی از گوشی‌هایش در دسترس قرار داده‌ است تا با دریافت بازخورد کاربران، از مشکلات نسخه‌ی نهایی بکاهد و بهبودهای خاصی را در آن اعمال کند. درحالی که مدتی پیش برخی رسانه‌ها به انتشار جزئیاتی از نسخه‌ی بتای One UI 2 پرداخته بودند، سامسونگ تاکنون به‌صورت رسمی جزئیات دقیق آن را منتشر نکرده بود. 

براساس جدیدترین اخبار رسمی، یکی از اهداف کلیدی One UI 2 این است که از میزان از‌هم‌گسیختگی رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ بکاهد و آن را جمع‌و‌جورتر و منظم‌تر کند؛ One UI 2 برای رسیدن به این هدف، اندازه‌ی پنجره‌های شناور (پاپ‌آپ) مربوط به نوتیفیکیشن‌ها را کوچک‌تر کرده است تا فضای کمتری از صفحه‌نمایش را اشغال کنند. سامسونگ پنجره‌‌های دیگری نظیر بالا و پایین کردن حجم صدا را نیز کوچک‌تر کرده است تا ظاهر مدرن‌تری به آن‌ها ببخشد. سامسونگ می‌گوید اندازه‌ی پنل نوتیفیکیشن به‌صورت پیش‌فرض در حالت بزرگ قرار داده شده است و کاربر می‌تواند با مراجعه به منوی تنظیمات، این پنل را کوچک کند. 

افزون بر موارد یادشده، سامسونگ رابط کاربری جدیدش را از لحاظ عملکرد یک‌دستی نیز با بهبودهایی روبه‌رو کرده است؛ از این پس در وان UI، ناحیه‌ی تعاملی تمامی اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ در نیمه‌ی پایینی صفحه‌نمایش ظاهر خواهد شد تا کاربر بتواند به‌راحتی از طریق یک دست به تعامل با اپلیکیشن‌ها بپردازد. این رویکرد برای محیط داخلی پوشه‌ها نیز اعمال شده است؛ از این پس در پوشه‌ها نیز اپلیکیشن‌ها در نیمه‌ی پایینی صفحه‌نمایش حضور پیدا خواهند کرد.

وان یو آی 2 سامسونگ / Samsung One UI 2

سامسونگ بهبودهای خاصی را نیز در حالت تاریک (Dark Mode) وان UI اعمال کرده است؛ بر این اساس، حالت تاریک از این پس در بخش‌های بیشتری از رابط کاربری به‌چشم خواهد خورد. همچنین اپلیکیشن‌های بیشتری قرار است به پشتیبانی از حالت تاریک مجهز شوند. سامسونگ در کنار این موارد، بهبودهای خاصی را در زمینه‌های صوتی و دیداری در سیستم‌عامل جدیدش اعمال کرده است که کاربر می‌تواند بنابه‌نیازش آن‌ها را شخصی‌سازی کند.

One UI 2 میزبان کیبورد جدیدی با کنتراست بالا است که حروف در آن به‌شکلی واضح‌تر و بهتر دیده می‌شوند و این کیبورد از برخی ترکیبات رنگی بهره می‌گیرد. برخی از اپلیکیشن‌های اختصاصی گوشی‌های سامسونگ نظیر Contacts و Messages از رنگ‌های پرجنب‌و‌جوش‌تری نسبت به قبل بهره می‌گیرند تا کار با آن‌ها لذت‌بخش‌تر شود.

سامسونگ به وان UI تنظیمات جدیدی را اضافه کرده است که از طریق آن‌ می‌توان صدای محیط اطراف را هنگامِ به گوش داشتن هدفونی نظیر گلکسی باد، تقویت کرد. افزون بر موارد یادشده، اپلیکیشن سلامت دیجیتال (Digital Wellbeing) برخی بهبودها به‌خود دیده و اکنون به قابلیت مدیریت میزان استفاده از گوشی و حالت فوکوس (Focus Mode) مجهز شده است. 

کاربران نسخه‌ی بتای One UI 2 چندین روز است که از قابلیت‌های جذاب آن بهره‌مند شده‌اند و بازخوردهایشان را به دست سامسونگ می‌رسانند. پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ بخواهد نسخه‌ی نهایی One UI 2 را که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، تا قبل از پایان سال جاری میلادی به‌صورت گسترده در دسترس قرار دهد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد One UI 2 دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات