مادربرد MSI MEG X570 UNIFY برای کاربران حرفه‌ای که از LED RGB متنفر هستند

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مادربرد MEG X570 UNIFY از MSI معرفی شد. این مادربرد یک مدل کاملا تیره است که بدون LED ارائه شده است.
تبلیغات

مادربرد MEG X570 UNIFY به‌طور رسمی معرفی شد؛ این مادربرد با طراحی یکپارچه مشکی و بدون LEDهای RGB ارائه شده است. در واقع در بخش زیبایی شناختی و طراحی، شاهد یک مادربرد براق، جذاب و بدون نورپردازی RGB هستیم؛ در نتیجه با یک محصول کاملا تیره رو‌به‌رو خواهیم بود. MSI در این مادربرد نه‌تنها تمام LEDها را حذف کرده، بلکه خبری از پلاستیک هم نخواهد بود.

از ویژگی‌های MEG X570 UNIFY می‌توان به پشتیبانی از حافظه DDR4 با حداکثر فرکانس ۴۶۰۰ مگاهرتز و بیشینه ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد. MSI در این مادربرد از یک کنترلر ۲/۵ گیگابیتی Realtek RTL8125 بهره برده که برای پردازنده‌های پرچم‌دار Ryzen 3000 یک گزینه‌ی ایده‌آل به شمار می‌رود.

مادربرد MSI

مادربرد MSI با مدار تغذیه دیجیتالی و چینش 2+1+12 طراحی شده است. در این مدل شاهد پشتیبانی از درایوهای SSD M.2 با گذرگاه PCI-E 4.0 هستیم. MSI MEG X570 Unify دارای سه اسلات SSD M.2 است که همگی آن‌ها با خنک‌کننده اختصاصی، پوشانده شده است. همچنین چهار پورت SATA و یک کنترلر بی‌سیم Intel AX200 Wi-Fi 6 802.11ax در این مادربرد وجود دارد. پهنای باند شبکه بدون سیم آن به ۲۴۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد که نسبت به بسیاری از مدل‌های هم‌رده خود، بالاتر است.

سیستم صوتی مادربرد زیبای MSI با کدک Realtek ALC1220 HD و آمپلی‌فایر هوشمند با قابلیت تشخیص امپدانس هدفون طراحی شده است. در پنل عقب مادربرد هم سه درگاه USB 3.1 G2 Type-A، یک USB 3.1 G2 Type-C، دو USB 3.1 G1 Type-A و دو درگاه USB 2.0 وجود دارد. همچنین یک دکمه CMOS و یک دکمه Flash BIOS در این قسمت به چشم می‌خورد.

مادربرد MEG X570 UNIFY در فرم ابعادی ATX و مدار چاپی PCB آن در کلاس سرور طراحی شده است. نقطه ضعف اصلی این مادربرد در واقع نداشتن هیچ‌گونه پوشش روی فن تراشه خواهد بود. MEG X570 UNIFY از هیت سینک آلومینیومی باکیفیت روی مدار VRM بهره برده که در قسمت جلویی پنل قرار گرفته تا یک راه‌حل خنک‌کننده‌ی گسترده و قوی را برای کاربران به ارمغان آورد. مادربرد X570 Unify دارای مدار تغذیه با ۱۴ فاز رگولاتور است و جریان پردازنده از طریق دو رابط ۸ پین به آن منتقل می‌گردد.

در نهایت، آخرین ویژگی MEG X570 UNIFY را می‌توان در قابلیت بالای اورکلاک آن جست‌وجو کرد؛ چندی پیش، این مادربرد موفق به ثبت رکورد تازه‌ای در اورکلاک پردازنده Ryzen 9 3900X شد. رکورد مذکور پیش از معرفی رسمی این مادربرد به ثبت رسیده بود. در حال حاضر از قیمت گذاری MEG X570 UNIFY بی‌اطلاع هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات