MSI مادربردهای Creator X299 و X299 Pro 10G را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
MSI برای حضور قوی‌تر در بازار کاربران حرفه‌ای کامپیوتر شخصی، مادربردهایی پرچم‌دار با تراشه‌ی X299 برای پشتیبانی از جدیدترین پردازنده‌های حرفه‌ای اینتل معرفی کرد.
تبلیغات

MSI در سال‌های اخیر همه‌ی تلاش خود را به کار گرفت تا در بازار تولید محتوا به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تبدیل شود. این شرکت مادربردهایی حرفه‌ای را با هدف برطرف‌کردن نیاز تولیدکننده‌های محتوا و کاربران حرفه‌ای که روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، عرضه و تولید می‌کند. جدیدترین محصولات این شرکت، سه مادربرد هستند که هم‌زمان با معرفی نسل جدید پردازنده‌های Core X معرفی شدند. مادربردهای جدید نیاز انواع کاربران را از طراحی گرافیک ساده تا وظایف با فشار کاری بالا تأمین می‌کنند.

پردازنده‌های حرفه‌ای موجود در بازار مبتنی بر پلتفرم X299، نیازمند مادربردهایی با امکانات کامل هستند تا در بالاترین سطح کارایی عمل کنند. MSI مادربردهایی با طراحی کاملاً آلومینیمی عرضه می‌کند که کارایی و سرعت حداکثری پردازنده‌ها را تضمین می‌کنند. به‌علاوه هیت‌سینک‌های به‌کاررفته در این محصولات دارای سطح بیشتری هستند که انتقال گرما را با سرعت و بازدهی قابل‌توجهی ممکن می‌کند. چنین عملکردی در خنک‌سازی پردازنده در بالاترین فشارهای کاری، حیاتی محسوب می‌شود.

مادربردهای جدید MSI مجهز به قابلیت اتصال USB 3.2 Gen 2x2 یا استاندارد Super Speed USB 20G هستند که برای انتقال داده‌های حجیم کاربردی محسوب می‌شوند. انواع کاربران حرفه‌ای حوزه‌ی طراحی و تولید محتوا، در انتقال دیتا و فایل‌های حجیم با چالش‌های زیادی از جنس زمان روبه‌رو هستند. مادربردهای X299 جدید MSI از جدیدترین نسل اتصال USB بهره می‌برند که توسط ASMedia طراحی شده‌‌اند.

سرعت انتقال در نسل جدید اتصال USB، چهار برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen1 خواهد بود؛ درنتیجه طراحان در فرایندهای انتقال داده مانند پشتیبان‌گیری، زمان زیادی صرفه‌جویی می‌کنند. چوی لین، مدیر ASMedia درباره‌ی همکاری با MSI و ارائه‌ی جدیدترین نسل اتصال USB می‌گوید:

ما از همکاری نزدیک با MSI خشنود هستیم. ASMedia Technology جدیدترین راهکار USB 3.2 Gen 2x2 Super Speed USB 20G را به بازار ارائه می‌کند و به همکاری با عرضه‌کننده‌ی برتر مادربرد، MSI ادامه خواهد داد.

راهکار Dual LAN

راهکار Dual LAN برای تولید محتوا در هر دو حوزه‌ی اترنت و اینترنت حیاتی محسوب می‌شود. با توجه به انواع عملیات‌های پردازشی زمان‌بر مانند Redundancy ،Teaming یا افزونگی و توازن بارگذاری (Load Balancing) در مادربردهای MSI راهکارهای بهینه‌ای ارائه می‌شود. اتصال پرسرعت با تأخیر پایین ۱۰ گیگابیت‌برثانیه، سبب انتقال سریع داده می‌شود که سریع‌تر از همه‌ی نمونه‌های قبلی خواهد بود. MSI LAN Manager نیز قابلیت دسته‌بندی و اولویت‌دهی هوشمند به اپلیکیشن‌ها را دارد که بهترین تجربه‌ی آنلاین را با کمترین تأخیر به کاربر ارائه می‌کند.

MSI Creator X299

طراحی مفهومی Creator X299 از برش کریستال الهام گرفته است. طراحی کریستالی با نورپردازی RGB، جلوه‌ای شبیه به بازتاب نور خورشید یا نورهای دیگر ایجاد می‌کند. قابلیت مذکور در داخل هیت‌سینک تعبیه شده و توانایی ایجاد میلیاردها جلوه‌ی رنگی را دارد. طراحی تیز لبه‌ها و جانمایی هیت‌سینک در ترکیب با رنگ‌های متنوع طراحی کریستالی، جلوه‌ای از وقار را در مادربرد ایجاد و آن را شبیه به اثری هنری می‌کند.

حداکثر قدرت

مادربرد Creator X299 با طراحی حرفه‌ای برای انتقال گرما ارائه می‌شود که در وظایف پردازشی سنگین عملکرد خود را نشان می‌دهد؛ وظایفی که احتمالا مشکلاتی از جنس افزایش گرما و کاهش کارایی را برای سیستم پردازشی ایجاد می‌کنند. وقتی تولیدکننده‌های محتوا درگیر عملیاتی همچون ویرایش ویدئو، انیمیشن‌سازی یا برنامه‌نویسی هستند، طراحی کاملا آلومینیمی به‌همراه هیت‌سینک‌های بزرگ و لوله‌های انتقال گرما، حرارت ایجادشده را به بخش‌های دیگر منتقل می‌کنند و کارایی را افزایش می‌دهند. Creator X299 علاوه بر طراحی مبتنی بر انتقال گرما، انتقال قدرت را نیز با حداکثر بازدهی انجام می‌دهد. در مادربرد جدید MSI از سیستم انتقال برق ۹۰ آمپری ۱۲ فازی و کانکتورهای هشت پینی استفاده شده است.

هماهنگی بیشتر در بخش ذخیره‌سازی

مادربرد Creator X299 حداکثر کارایی و هماهنگی را در بخش ذخیره‌سازی دارد. این محصول به سه اسلات M.2 مجهز شده است و با استفاده از کارت جانبی اختصاصی M.2 Xpander-Aero چهار اسلات دیگر هم دریافت می‌کند. ۱۹ پورت USB و U.2 برای اتصال انواع لوازم جانبی تولید محتوا در مادربرد مذکور وجود دارد. درنتیجه کاربران حرفه‌ای هیچ کمبودی برای اتصال قطعات نخواهند داشت.

همان‌طور که گفته شد، در بخش اتصال USB، همکاری نزدیکی با ASMedia وجود دارد. پورت Lightning USB 20G مادربرد هم توسط آن‌ها طراحی شده است. این پورت به کنترلر ASM3242 پرسرعتی از نوع USB 3.2 Gen 2x2 مجهز است که سرعت انتقال داده‌ی درگاه USB را به ۲۰ گیگابیت‌برثانیه یعنی دوبرابر USB 3.2 Gen 2 افزایش می‌دهد.

MSI Creator X299

بازدهی بیشتر در انتقال داده

فرایند تولید محتوا یکی از زمان‌بر‌ترین فرایندهای پردازشی محسوب می‌شود. در این‌ میان سرعت انتقال داده اهمیت بالایی برای تولیدکننده‌های محتوا پیدا می‌کند. مادربرد Creator X299 مجهز به راهکارهای فوق سریع اتصال شبکه و انتقال داده است که نیاز کاربران را تا حد زیادی برطرف می‌کند. دو اتصال LAN در این مادربرد وجود دارد که یکی از آن‌ها از نوع 10G Super LAN محسوب می‌شود. اتصال مذکور سریع‌ترین انتقال داده را به کاربر ارائه‌ می‌کند که برای جابه‌جایی ویدئوهای 4K، تصاویر حجیم و دیگر فایل‌‌های بزرگ در کسری از زمان، کاربرد زیادی دارد.

سریع‌ترین قابلیت‌های انتقال داده برای کاهش تأخیر در فرایند تولید، در Creator X299 عرضه می‌شوند

مادربردهای جدید MSI علاوه بر قابلیت‌های بالا، از اتصال جدید وای‌فای ۶ هم پشتیبانی می‌کنند. اتصال جدید تا چهار برابر سرعت و بازدهی بیشتر را به کاربر ارائه می‌کند. تاندربولت ۳ هم از دیگر قابلیت‌های اتصالی محسوب می‌شود که سرعتی هشت برابر USB 3.2 و حداکثر تا ۴۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه را فراهم می‌کند. به‌علاوه این اتصال، پهنای باند ویدئویی بیشتری را پشتیبانی می‌کند. درنتیجه امکان اتصال دو نمایشگر 4K با نرخ بازسازی 60Hz وجود دارد که به‌صورت هم‌زمان و تنها با اتصال به یک پورت USB-C کار می‌‌کنند.

انعطاف بیشتر در کنترل دما

مادربردهای X299 شرکت MSI برای ایجاد یک سیستم خنک و ‌کم‌صدا برای طراحان، سیستم مدیریت دما را با فن‌های متعدد به کاربر می‌دهد که در کنار تنظیمات دیگر، دمای مناسب را برای هر نوع فشار کاری فراهم می‌کند. کاربران با استفاده از هشت فن PWM موجود در مادربرد و یک حسگر دمایی داخلی، توانایی کنترل همه‌ی فن‌ها را در قسمت Creator Center دارند. به‌علاوه می‌توان کنترل خودکار را به حسگرهای دمایی سپرد تا به‌صورت خودکار کنترل سیستم را تسهیل کنند.

MSI در مادربرد جدید خود علاوه بر فن‌های اختصاصی، در هر اسلات M.2 یک محافظ گرمایی به‌نام M.2 Shield Frozr دارد که سرعت بالا را بدون ایجاد خلل در عملکرد M.2 SSD فراهم می‌کند. هیت‌سینک‌های مذکور، علاوه بر انتقال گرما، حفاظت فیزیکی دستگاه‌های M.2 SSD را بر عهده دارد.

MSI Creator X299 Pro 10G

مادربردهای X299 PRO 10G و X299 PRO

مادربرد X299 PRO 10G برای برطرف‌کردن انواع نیازهای کاربری حرفه‌ای طراحی شده است و هرگونه قابلیت در تصور کاربران را به آن‌ها ارائه می‌کند. قابلیت‌های انتقال گرما، شبکه، انتقال داده و ذخیره‌سازی همگی در بالاترین حد ممکن در محصول مذکور ارائه می‌شوند. هیت‌سینک PWM ساخت شرکت MSI در کنار لوله‌های انتقال گرما در این مادربرد استفاده شده که سرعت و کارایی بالای پردازنده‌های حرفه‌ای را با دمای پایین تضمین می‌کند.

دو عدد هیت‌سینک M.2 Shield Frozr در نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر مادربرد MSI وجود دارد که بهترین حفاظت دمایی را جهت جلوگیری از تداخل عملکردی و گرمایی به کاربر ارائه می‌دهد. X299 PRO 10G تعدادی لوازم جانبی هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به M.2 XPANDER-Z اشاره کرد که مانند نسخه‌ی عادی، تعداد اسلات‌های M.2 در دسترس را افزایش می‌دهد. به‌علاوه هیت‌سینک و فن جداگانه هم با این ابزار به مادربرد افزوده می‌شود.

از قابلیت‌های دیگر نسخه‌ی پرو می‌توان به کارت 10G Super LAN اشاره کرد که پهنای بالا و تأخیر پایین را برای انتقال فایل‌های بسیار بزرگ در اختیار کاربر می‌گذارد. LAN دوگانه‌ی روی برد نیز دربرگیرنده‌ی LAN نوع  2.5G و Gigabit است که اتصال سریع‌تر و پایدارتر اینترنتی را ارائه می‌کند. به‌علاوه با استفاده از کنترلر ASMedia 3242، اتصال Lightning USB 20G هم در مادربرد X299 PRO 10G ارائه می‌شود که سرعت درگاه USB را افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات