بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر وزن

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
موضوعی که در خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بیشتر از قدرت موتور اهمیت دارد، نسبت اسب‌بخار به وزن است. در این مطلب خودروهایی با بهترین نسبت قدرت به وزن را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

قدرت بالا در کنار وزن پایین را باید بهترین ترکیب ممکن برای خودروهای سوپراسپرت دانست. خودروهایی که نسبت اسب‌بخار به وزن خوبی داشته باشند، در پیست و جاده بسیار سریع‌تر هستند. در ادامه خودروهایی با بهترین نسبت اسب‌بخار به وزن را معرفی خواهیم کرد.

۱۷. پورشه ۹۱۸ اسپایدر

۵۲۲ اسب‌بخار بر هر تن

porsche 918 پورشه

پورشه ۹۱۸ مشخصات قابل‌توجهی دارد؛ برای مثال این سوپراسپرت در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور میانگین تنها ۲/۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن آن نیز فقط ۷۹ گرم در هر کیلومتر است. پورشه ۹۱۸ می‌تواند سرعت خود را در ۲/۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند و حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد. چنین ترکیبی از توانایی‌های حرکتی و مصرف سوخت پایین، فقط از یک پیشرانه‌ی هیبریدی پیشرفته برمی‌آید.

بااین‌حال، وجود سیستم هیبریدی در خودروی مذکور به این معنی است که پورشه ۹۱۸ ناچار است باتری بزرگی را با خود حمل کند که به افزایش وزن خودرو منجر می‌شود. وجود باتری و سیستم هیبریدی سبب شده تا وزن پورشه ۹۱۸ اسپایدر به ۱۶۷۵ کیلوگرم برسد. پورشه ۹۱۸ با وجود نسبت قدرت بر وزن ۵۲۲ اسب‌بخار و همه‌ی توانایی‌های خود در رده‌ی آخر فهرست قرار می‌گیرد.

۱۶. BAC مونو

۵۲۵ اسب‌بخار بر هر تن 

BAC MONO

خودروی انگلیسی BAC مونو یک سوپراسپرت سبک‌وزن تک‌سرنشینه است که سازنده‌ی آن با تمرکز بر کاهش وزن خودرو توانسته توانایی‌های حرکتی بالایی را برای خودرو به ارمغان بیاورد. BAC از یک موتور ۲/۵ لیتری ساخت فورد استفاده می‌کند که توسط شرکت کازورث تیونینگ شده و قدرت آن به ۳۰۵ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. این قدرت در کنار وزن ۵۸۰ کیلوگرمی نسبت اسب‌بخار به وزن این خودرو را به ۵۲۵ اسب‌بخار بر هر تن می‌رساند که عددی فوق‌العاده است. 

گرچه BAC مونو خودروی چندان قدرتمندی نیست ولی وزن کم آن سبب شده تا بتواند در ۲/۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت را هم دارد.

۱۵. کیترهم 620R

۵۴۲ اسب‌بخار بر هر تن 

Caterham 620R

برای کیترهم همیشه وزن کم بیشتر از قدرت زیاد اهمیت دارد اما مدل 620R هم خودرویی سبک‌وزن است و هم قدرت بالایی دارد. این خودرو با وزن تنها ۵۷۲ کیلوگرم به یک موتور ۲ لیتری سوپرشارژ دوراتک فورد مجهز است که قدرت آن را به ۳۱۰ اسب‌بخار می‌رساند. گرچه براساس نام این خودرو انتظار داشتیم که نسبت اسب‌بخار به وزن آن ۶۲۰ اسب‌بخار بر هر تن باشد اما عدد واقعی برای این مدل ۵۴۲ اسب‌بخار بر هر تن است که همچنان عددی بسیار خوب محسوب می‌شود و کیترهم 620R را قادر می‌سازد تا در ۲/۷۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. مدل 620R با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت سریع‌ترین خودرویی است که کیترهم ساخته است. 

۱۴. بوگاتی ویرون سوپراسپرت 

۶۴۴ اسب‌بخار بر هر تن

Bugatti Veyron 16.4 Super / SportSuper Sport

بوگاتی ویرون خودرویی بسیار قدرتمند است و رکوردهایی را هم به نام خود ثبت کرده اما نسخه‌ی سوپراسپرت آن خودرویی سریع‌تر و قوی‌تر است. مدل سوپراسپرت با ۱۹۸ اسب‌بخار قدرت بیشتر در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد ویرون دارای ۱۱۸۴ اسب‌بخار قدرت است. وزن ۱۸۳۸ کیلوگرمی این خودرو برای یک سوپراسپرت زیاد است و از این نظر بیشتر به سدان‌های لوکس شباهت دارد. اما با وجود وزن بالا، قدرت این خودرو به‌طور متوسط ۴ برابر یک سدان لوکس است و همین باعث می‌شود تا بتواند به عدد اسب‌بخار به وزن ۶۴۴ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. این اعداد و ارقام، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتربرساعت را برای ویرون سوپراسپرت به ارمغان آورده‌اند.

۱۳. پاگانی هوآیرا BC

۶۴۸ اسب‌بخار بر هر تن 

Pagani Huayra BC

مدل استاندارد پاگانی هوآیرا توانایی‌های حرکتی قابل‌توجهی دارد ولی مدل رودستر BC با ۱۳۲ کیلوگرم وزن کم‌تر دارای نسبت قدرت به وزن بهتری است. از سوی دیگر مدل رودستر BC دارای ۸۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری نیز دارد که به آن برای حضور در این فهرست کمک شاینی کرده است. پاگانی هوآیرا BC توانسته به عدد ۶۴۸ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. پاگانی در این خودرو سعی کرده تا به هر طریقی وزن را کاهش دهد؛ به‌طوری‌که برای مثال وزن سیستم اگزوز تیتانیومی که در مدل استاندارد ۱۰ کیلوگرم بوده، در این مدل به ۲/۹ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. رینگ‌های آلومینیومی فورج هوآیرا رودستر نیز ۹ کیلوگرم وزن کم‌تری دارند. تولید پاگانی هوآیرا BC تنها به ۲۰ دستگاه محدود است.

۱۲. مک‌لارن P1 GTR

۶۸۵ اسب‌بخار بر هر تن

McLaren P1 GTR / مک لارن P1 GTR

مک‌لارن P1 GTR نسخه‌ای تقویت‌شده از P1 است. این خودروی ۹۸۶ اسب‌بخاری ۵۰ کیلوگرم وزن کم‌تری از P1 دارد که به‌معنای نسبت قدرت به وزن ۶۸۵ اسب‌بخار بر هر تن است. مک‌لارن P1 GTR یک خودروی مخصوص پیست است و اجازه‌ی تردد در خیابان را ندارد. این مسئله باعث شده تا از نظر آیرودینامیکی هم ارتقا پیدا کند و به تایرهای مسابقه‌ای هم مجهز شود.

۱۱. شلبی کبرا سوپراسنیک

۶۹۲ اسب‌بخار بر هر تن

Shelby Cobra Super Snake

سال ۱۹۶۶ که شلبی کبرا سوپر اسنیک به بازار آمد، هیچ خودرویی در جهان وجود نداشت که بتواند با نسبت قدرت به وزن ۶۹۲ اسب‌بخار بر هر تن این خودرو رقابت کند. موتور ۸ لیتری V8 این خودرو طوری تقویت شده تا بتواند ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که برای رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. 

مشکلی که در مورد سوپر اسنیک وجود دارد، غیرقابل کنترل‌بودن این خودرو است. قدرت بسیار بالای پیشرانه در کنار وزن کم خودرو باعث می‌شود تا رانندگی با آن بسیار سخت باشد. از این خودرو تنها دو دستگاه تولید شد.

۱۰. فراری لافراری

۷۵۶ اسب‌بخار بر هر تن 

LaFerrari

فراری لافراری در مقایسه با اصلی‌ترین رقبای خود یعنی مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ از نظر نسبت قدرت به وزن بهترین است. فراری به لطف وزن کم خود توانسته به نسبت ۷۵۶ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. فراری لافراری تنها ۱۲۵۵ کیلوگرم وزن دارد و در مقایسه با رقیب آلمانی خود ۴۲۰ کیلوگرم و در مقایسه با نسخه‌ی GTR رقیب انگلیسی خود نیز ۱۴۵ کیلوگرم سبک‌تر است.

فراری لافراری از یک پیشرانه‌ی هیبریدی V12 با حجم ۶/۳ لیتر استفاده می‌کند که توانایی تولید ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت را دارد. این خودرو با چنین مشخصاتی می‌تواند در ۲/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعتی بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

۹. اریل اتم ۵۰۰

۹۰۹ اسب‌بخار بر هر تن

Ariel Atom 500

اریل به این دلیل تصمیم به ساخت مدل اتم ۵۰۰ گرفت که تصور می‌کرد در آینده امکان ساخت چنین خودرویی فراهم نشود. موتور ۳ لیتری V8 این خودرو از به‌هم‌پیوستن دو موتور سوزوکی هایابوسا به وجود آمده است و ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. این قدرت در کنار وزن ۵۵۰ کیلوگرمی اتم ۵۰۰ سبب می‌شود که خودروی انگلیسی بتواند به نسبت قدرت به وزن ۹۰۹ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. اریل اتم ۵۰۰ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲/۳ ثانیه زمان نیاز دارد و در ۵/۴ ثانیه نیز می‌تواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند و از نظر این اعداد از بوگاتی ویرون نیز سریع‌تر است. اریل از این مدل تنها ۲۵ دستگاه تولید کرد.

۸. لوتک Sirius

۹۳۷ اسب‌بخار بر هر تن

Lotec Sirius

لوتک سیریوس خودرویی قدیمی ولی پیشرفته است. موتور ۶ لیتری V12 توربوی این خودرو که متعلق به مرسدس بنز SL65 AMG است، می‌تواند ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. در کنار قدرت بالا، شاسی این سوپراسپرت تماما از فیبر کربن ساخته شده و به این ترتیب تنها ۱۳۸۰ کیلوگرم وزن دارد. چنین ترکیبی دستیابی به نسبت قدرت به وزن ۹۳۷ اسب‌بخار بر هر تن را برای لوتک سیریوس میسر کرده است. این خودرو می‌تواند در ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها به ۵/۹ ثانیه زمان نیاز دارد. لوتک یک‌بار در اتوبان آلمان نیز توانست به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو ۴۹۴ هزار دلار قیمت داشت.

۷. کونیگزگ One:1

۹۸۶ اسب‌بخار بر هر تن

Koenigsegg One:1

کونیگزگ با افتخار این خودرو را One:1 نام‌گذاری کرد که به نسبت قدرت به وزن ۱ اسب‌بخار برای هر کیلوگرم اشاره دارد. موتور V8 تویین توربوی ۵ لیتری این خودرو در صورت استفاده از سوخت اتانول E85 می‌تواند ۱۳۴۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند و به نسبت قدرت به وزن ۹۸۶ اسب‌بخار بر هر تن دست یابد. در حالت عادی که از بنزین معمولی استفاده شود، قدرت موتور این خودرو ۱۱۶۰ اسب‌بخار خواهد بود که در این صورت نسبت قدرت به وزن آن ۸۵۲ کیلوگرم بر هر تن می‌شود. کونیگزگ در عرض ۲۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۴۰۲ کیلومتربرساعت برسد.

۷. سالین S7 LM

۱۰۰۰ اسب‌بخار بر هر تن 

سالین / SALEEN S7

سالین S7 LM با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم و قدرت ۱۳۰۰ اسب‌بخار توانسته به عدد ۱۰۰۰ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. نسخه‌های عادی سالین S7 تنها ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت دارند ولی این مدل که قیمتی فراتر از یک میلیون دلار دارد، از موتور ۷ لیتری V8 خود ۱۳۰۰ اسب‌بخار قدرت بیرون کشیده است. برای این کار سازنده دو توربوشارژر را روی پیشرانه نصب کرده است.

۵. روف 9ff GT9 Vmax

۱۰۳۰ اسب‌بخار بر هر تن 

Ruf 9ff GT9 Vmax

تیونر روف که سابقه و تبحر زیادی در تیونینگ محصولات پورشه دارد، توانسته از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت این مدل ۱۳۸۱ اسب‌بخار قدرت بیرون بکشد. چنین قدرتی در کنار وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی 9ff GT9 Vmax سبب شده تا این خودرو به نسبت قدرت به وزن ۱۰۳۰ اسب‌بخار بر هر تن دست پیدا کند. مدل یادشده برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و در ۱۳ ثانیه نیز سرعت آن از ۳۰۰ کیلومتربرساعت عبور می‌کند. روف حداکثر سرعت این مدل را ۴۳۱ کیلومتربرساعت اعلام کرده است.

۴. آلتیما Evo

۱۰۷۳ اسب‌بخار بر هر تن

ultima gtr

سازنده‌ی آلتیما از یک موتور شورولت با کد LS در این خودرو استفاده کرده است. قدرت این موتور ۶/۸ لیتری سوپر شارژ پس از تغییراتی به ۱۰۲۰ اسب‌بخار رسید و نسبت قدرت به وزن ۱۰۷۳ اسب‌بخار را برای این خودرو فراهم کرد. سوپراسپرت ۱۲۵ هزار دلاری در ۲/۳ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در ۸/۹ ثانیه سرعت آن به ۳۸۶ کیلومتربرساعت می‌رسد.

۳. کاپارو T1

۱۰۷۴ اسب‌بخار بر هر تن 

Caparo T1

هدف از ساخت این مدل، تولید خودرویی با مشخصات نزدیک به خودروهای فرمول یک ولی مجاز برای تردد در خیابان بود. کاپارو T1 با وزن ۵۳۵ کیلوگرم از یک موتور ۳/۵ لیتری V8 متعلق به خودروهای مسابقات ایندی استفاده می‌کند که ۵۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد. گرچه کاپارو T1 هنوز با خودروهای فرمول یک فاصله دارد ولی سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۵ ثانیه‌ای در کنار صفر تا ۱۶۰ کیلومتر ۵ ثانیه‌ای حاکی از خودرویی بسیار سریع هستند. کاپارو همچنین در ۷/۲ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت برسد و دوباره توقف کامل کند.

۲. هنسی ونوم F5

۱۱۹۶ اسب‌بخار بر هر تن 

Hennessey Venom F5

هنسی معروف به استفاده از موتورهای خیلی قدرتمند V8 توربو در محصولاتش است. مدل ونوم F5 نیز از این قاعده مستثنی نیست و هنسی توانسته ۱۶۰۰ اسب‌بخار قدرت از آن بیرون بکشد. این قدرت در کنار وزن ۱۳۳۸ کیلوگرمی ابرخودروی مذکور، نسبت قدرت به وزن ۱۱۹۶ کیلوگرم را برای F5 به ارمغان آورده است. هنسی می‌گوید که ونوم F5 در ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعتی معادل ۴۸۲ کیلومتربرساعت دارد. این مدل با قیمت ۱/۶ میلیون دلار وارد بازار خواهد شد.

۱. فایکه Larea GT1 S12

۱۲۶۷ اسب‌بخار بر هر تن

Fahlke Larea GT1 S12

شرکت خودروسازی آلمانی فایکه خودروهای مسابقه‌ای تولید می‌کند ولی مدل Larea GT1 S12 یک نمونه‌ی مجاز برای تردد در خیابان است. فایکه S12 با وزن ۹۸۰ کیلوگرم به یک موتور ۷/۲ لیتری V8 سوپر شارژ به قدرت ۱۲۴۱ اسب‌بخار مجهز است. با این مشخصات نسبت قدرت به وزن این خودرو ۱۲۶۷ اسب‌بخار بر هر تن است. مشتریان می‌توانند نسخه‌ی ۱۴۰۰ اسب بخاری این خودرو را نیز سفارش دهند. خودروی ۸۴۳ هزار یورویی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها به ۲ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۴۳۲ کیلومتربرساعت عنوان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات