Mavic Mini، کوچک‌ترین پهپاد DJI، معرفی شد

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مویک مینی، پهپاد کوچک و ۳۹۹ دلاری DJI، از دوربین باکیفیت مجهز به گیمبال سه‌محوره بهره می‌ببرد.
تبلیغات

جدیدترین پهپاد DJI کوچک‌ترین پهپاد این شرکت به‌شمار می‌آید و به‌حدی کوچک و سبک‌وزن است که می‌توان آن را در کف دست نگه داشت و خریداران برای استفاده از این پهپاد مجبور نیستند گواهی اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) را دریافت کنند. تا پیش از معرفی رسمی این محصول،‌ افشای اطلاعات زیادی درباره‌ش را شاهد بودیم و شمار زیادی از کاربران جزئیات زیادی از آن می‌دانستند.

پهپاد جدید دی‌جی‌آی که از آن با نام «مویک مینی» یاد می‌شود، شب گذشته به‌صورت رسمی رونمایی شد و هم‌‌اکنون علاقه‌مندان می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. DJI می‌گوید مویک مینی ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آبان ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار خواهد شد. این پهپاد به‌همراه ریموت کنترل و باتری و مجموعه‌ای اضافی از پره‌‌ها با قیمت ۳۹۹ دلار فروخته می‌شود. البته مدل ویژه‌ای از مویک مینی با عنوان Fly More در بسته‌ای خاص و با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود که محتویات آن عبارت‌اند از: پهپاد مویک مینی، محافظی خاص برای پره‌‌ها،‌ سه باتری، هاب شارژ، کیف‌‌دستی ویژه‌ برای حمل پهپاد، ریموت کنترل و سه مجموعه‌ی اضافی از پره‌‌ها. 

دی جی آی مویک مینی / DJI Mavic Mini

پهپاد مویک مینی با وجود قیمت نسبتا ارزان، به بسیاری از ویژگی‌های مدل‌های گران‌قیمت‌تر پهپادهای DJI مجهز شده است. این پهپاد ازلحاظ ابعاد به کوچکی DJI Spark است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود؛ بااین‌حال مویک مینی پایه‌ای تاشو دارد تا اندازه‌ش کوچک‌تر و امکان حمل آن آسان‌تر شود.

پهپاد جدید DJI فقط ۲۴۹ گرم وزن دارد. پهپادهایی که حداقل ۲۵۰ گرم وزن داشته باشند، باید پیش از فعالیت در سازمان FAA ثبت شوند؛ ازاین‌رو، دارندگان مویک مینی به‌دلیل یک گرم وزن کمتر مجبور نیستند آن را در FAA ثبت کنند. مویک مینی کوچک‌ترین پهپادی است که DJI به‌صورت مستقل تولید کرده است؛ اما این شرکت پیش‌تر سابقه‌ی همکاری با اینتل برای ساخت پهپاد کوچک‌تر را هم دارد.

مویک مینی ازلحاظ ویژگی‌های نرم‌افزاری، شباهت زیادی با دیگر پهپادهای گران‌تر DJI دارد. برای مثال، این پهپاد از حالت‌های نوآورانه‌ای برای فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند تا لذت کار با آن دوچندان شود. مویک مینی می‌تواند به‌صورت خودکار به نقطه‌ای بازگردد که پروازش را از آنجا شروع کرد است. 

دی جی آی مویک مینی / DJI Mavic Mini

مویک مینی ازطریق هر باتری می‌تواند تقریبا ۳۰ دقیقه به‌طور مداوم پرواز کند

مویک مینی ازلحاظ عمر باتری نیز پهپاد مناسبی به‌شمار می‌آید و عمر باتری رضایت‌بخش این محصول احتمالا به‌دلیل کوچک‌بودن آن به‌دست آمده است. DJI می‌گوید مویک مینی با هر باتری می‌تواند حدودا ۳۰ دقیقه به‌صورت مداوم پرواز کند. 

شاید بتوان مهم‌ترین مشکل مویک مینی را نداشتن قابلیت ضبط ویدئو 4K دانست. به‌غیر از این ضعف، مویک مینی تقریبا مشکل خاص دیگری ندارد و می‌تواند در نقش ابزاری کاربردی برای عکاسان و فیلم‌برداران ظاهر شود. دوربین پهپاد جدید DJI از حسگر 1/2.3 اینچ استفاده می‌کند و می‌تواند ویدئوهای 2.7K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و ویدئوهای 1080p را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

شایان ذکر است دوربین مویک مینی می‌تواند تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند و همچون دیگر پهپادهای DJI (به‌جر مدل اسپارک) به‌منظور گرفتن لرزش تصاویر از گیمبال سه‌محوره استفاده می‌کند. این یعنی پهپاد جدید DJI می‌تواند در محیط‌هایی که در آن‌ها باد با سرعت زیاد نمی‌وزد، ویدئوهای بسیار روانی ضبط کند. 

دی جی آی مویک مینی / DJI Mavic Mini

یکی دیگر از مشکلات مویک مینی را می‌توان کمتربودن حسگرهای به‌کاررفته درمقایسه‌با مدل‌های پیشین پهپادهای DJI به‌شمار آورد. کمبود حسگرها باعث می‌شوند احتمال برخورد مویک مینی با اشیای مختلف بیشتر از مدل‌های دیگر باشد. حسگرهای ویژه‌ای که رو به زمین قرار گرفته‌اند، به پهپاد کمک می‌کنند کمتر در هوا معلق بماند و آرام‌تر روی زمین فرود بیاید؛‌ اما برخوردنکردن مویک مینی با درخت یا موارد مشابه، به فرد کنترل‌کننده‌ی آن بستگی دارد و کاربر باید حواسش را جمع کند. پهپاد DJI Spark که هم‌اندازه‌ی مویک مینی است و وزن بیشتری دارد، از حسگرهای بیشتری بهره می‌گیرد و از این حیث عملکرد بهتری از پهپاد جدید دارد. 

قیمت عرضه و وزن و بی‌نیازی به ثبت مویک مینی در FAA همگی ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند پهپاد جدید DJI محصولی جذاب برای دوستداران پهپادها باشد؛ چه آن‌هایی که قصد دارند اولین‌بار چنین محصولی بخرند و چه کسانی که سابقه‌ی خرید پهپاد را دارند. DJI در اطلاعیه‌ی رسمی مربوط به معرفی مویک مینی گفته است کنترل‌کنندگان پهپادها باید همواره از قوانین و مقررات محلی باخبر و به آن‌ها پایبند باشند تا ازطریق پهپادشان قانونی را زیرپا نگذارند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پهپاد جدید DJI چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات