قابلیت Content-Aware فتوشاپ هوشمند‌تر خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ادوبی اعلام کرده است در به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار فتوشاپ، قابلیت Content-Aware Fill Adobe با استفاده از هوش مصنوعی هوشمندتر خواهد شد.
تبلیغات

قابلیت Content-Aware Fill Adobe در فتوشاپ که برای ناپدیدکردن اشیاء در عکس‌ها استفاده می‌شود، از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار محبوب است. حال گفته می‌شود در نسخه‌های جدید فتوشاپ، این قابلیت با کمک هوش مصنوعی بهتر و سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد شد.

جمعه ۲۷ سپتامبر، شرکت ادوبی اعلام کرد به‌روزرسانی جدیدی برای فتوشاپ تا قبل از پایان سال منتشر می‌شود که امکان شخصی‌سازی سریع‌تر را برای Content-Aware Fill فراهم می‌کند. در‌حال‌حاضر، Content-Aware Fill یک ناحیه‌ی مستطیل بزرگ را به‌عنوان ناحیه‌ی نمونه‌برداری از یک عکس انتخاب می‌کند که با رنگ سبز مشخص می‌شود و با استفاده از پیکسل‌های موجود در ناحیه‌ی نمونه‌برداری، مناطق خالی و شکاف‌ها و قسمت‌های حذف‌شده از عکس را پر می‌کند. شما می‌توانید منطقه‌ی نمونه‌برداری را سفارشی کنید و به نرم‌افزار بگویید از چه محتوایی در Content-Aware Fill استفاده کند و چه محتوایی را نادیده بگیرد.

با به‌روزرسانی جدید، هوش مصنوعی تصویر را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و ناحیه‌ی نمونه‌برداری را به‌جای شما انتخاب و به‌طور مؤثری منطقه‌ی نمونه‌برداری مناسب را برای ابزار Content-Aware Tool ایجاد می‌کند. هنگامی‌که کامپیوتر تصویر را تجزیه‌و‌تحلیل کرد و انتخاب را انجام داد، ابزارهای موجود برای شخصی‌سازی منطقه‌ی نمونه‌برداری هنوزهم برای کاربر دردسترس است تا بتواند برای تنظیم دقیق انتخاب خودکار از آن‌ها استفاده کند.

شرکت ادوبی اعلام نکرده است این ابزار چگونه کار می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد این طرح بخشی از پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت باشد که با نام Adobe Sensi شناخته می‌شود. با نگاهی به ابزارهایی مانند Select Subject، هوشمندسازی برنامه برای انتخاب پس‌زمینه به‌عنوان منطقه‌ی نمونه‌گیری، گامی منطقی و رو‌به‌جلو به‌نظر می‌رسد.

گزینه‌ی Adobe Sensei-powered در بخش sampling area options در پنجره‌ی Content-Aware Fill قرار خواهد گرفت. همچنین در به‌روزرسانی جدید، این ابزار گزینه‌ای سفارشی دارد که منطقه‌ی نمونه‌برداری را پاک می‌کند تا فرایند انتخاب با منطقه‌ی خالی شروع شود. ادوبی می‌گوید گزینه‌ی سفارشی یکی از ویژگی‌های درخواستی کاربران بود؛ زیرا برخی از تصاویر شما را مجبور می‌کردند بخش بزرگی از منطقه‌ی نمونه‌برداری اولیه را پاک کنید. در تصاویری که تنها بخش کوچکی از تصویر برای ناحیه‌ی نمونه‌گیری موردنیاز است و ابزار خودکار انتخاب‌های درستی ندارد، شروع با گزینه‌ی سفارشی احتمالا مفید‌تر خواهد بود.

ابزار Content-Aware Fill که کاربران از قبل آن را می‌شناسند و دوست دارند ناحیه‌ی مستطیل‌شکلی برای منطقه‌ی نمونه‌برداری انتخاب کنند، همچنان دردسترس خواهد بود. ادوبی این قابلیت جدید را معرفی کرده است؛ اما هنوز مشخص نشده است به‌روزرسانی جدید فتوشاپ دقیقا چه تاریخی منتشر می‌شود و فقط اعلام شده است تا پایان سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. ادوبی به‌طور سنتی به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار‌های خود را در اواخر همایش Adobe Max منتشر می‌کند که امسال در اوایل نوامبر در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

شما درباره‌ی قابلیت جدید فتوشاپ چه فکر می‌کنید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات