بررسی iOS 13

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
پس از سپری‌کردن دوران تکامل، این‌بار iOS 13 برای ایجاد تحول به اکوسیستم اپل قدم گذاشته است تا تجربه‌ای متفاوت برای دستگاه‌های آیفون رقم بزند.
تبلیغات

WWDC سال گذشته، جایی بود که iOS 12 توانست پای خود را بیش از گذشته محکم بگذارد و خیال بسیاری از کاربران را از مشکلات احتمالی راحت کند. امسال، اپل iOS 13 را زمانی معرفی کرد که همه منتظر تحولات اساسی بودند. شایعه‌های مربوط به این نسخه از سیستم‌عامل iOS اپل به‌گونه‌ای بود که iOS 13 را متفاوت‌ترین نسخه از سیستم‌عامل اپل می‌دانستند. در ظاهر منو اصلی، شاید این تغییرات به‌چشم نیاید؛ اما کافی است مدتی با این نسخه از سیستم‌عامل کار کنید تا به تغییرات گسترده‌ی اپل برای iOS 13 پی ببرید.

مقاله‌های مرتبط:

iOS 13 راه خود را از دنیای تبلت‌های اپل جدا کرد تا بتواند بیش از گذشته با تمرکز در دنیای موبایل حرکت کند. ایجاد تجربه‌ی مناسب و خلق کاربری‌های جدید نکاتی است که اپل در iOS 13 رعایت کرده است. بااین‌حال، آیا اپل می‌تواند در رقابت سیستم‌عامل‌های همراه برای کسب عنوان بهترین، سربلند خارج شود؟ درادامه، با بررسی زومیت از iOS 13 همراه باشید.  

برای تجربه‌ی iOS 13 نیاز دارید یکی از مدل‌های چهار سال اخیر آیفون را داشته باشید. به بیان دیگر، آیفون‌ ۶ و ۶ پلاس از این به‌روزرسانی بی‌بهره شده‌اند و از آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس و آیفون SE می‌توانند به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل به‌روزرسانی شوند. نکته‌ی مهم این است که اپل فقط چند روز پس از به‌روزرسانی iOS 13، نسخه‌ی iOS 13.1 و سپس، iOS 13.1.1 را به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری عرضه کرد. به‌روزرسانی به آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اپل را به همه‌ی دارندگان آیفون توصیه می‌کنیم. درباره‌ی دستگاه‌های آیپد، iOS 13 با عنوان iPadOS جداگانه منتشر شده است که بررسی آن را در زومیت خوانده‌اید.

آی او اس ۱۳ / iOS 13
آموزش ساخت اپل ایدی رایگان

درکنار ویژگی‌های مختلف نرم‌افزاری اضافه‌شده به دستگاه که به‌مرور به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، پایداری بیشتر سیستم‌عامل و افزایش کارایی آن را شاهد هستیم؛ به‌طوری‌که اپل در رویداد معرفی این نسخه اعلام کرد اجرای اپلیکیشن‌ها در iOS 13 دوبرابر سریع شده است تا کاربران راحتی بیشتری تجربه کنند. در iOS 13 اپلیکیشن‌های اصلی و ثالث تا ۵۰ درصد فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ درنتیجه تجربه‌ی کاربران در نسخه‌های ۶۴ گیگابایتی آیفون می‌تواند بهتر از گذشته باشد. باتوجه‌به بهبود‌های نرم‌افزاری، اپل توانسته است تشخیص چهره‌ی فیس‌آیدی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این افزایش و بهبود شناسایی تصویر تأثیر بسزایی بر تجربه‌ی کاربری گذاشته است و در اولین برخورد، احساس خواهید کرد دستگاه چابک‌تر از گذشته شده است.

در زیر پوست iOS 13، تغییرات بیشتری رخ‌ داده است که شاید برای کاربر نهایی به‌چشم نیاید؛ اما توسعه‌دهندگان از آن بهره‌ی اصلی را خواهند برد. به‌صورت فهرست‌وار تغییرات iOS 13 عبارت‌اند از:

  • Improved kernel thread scheduler
  • DLYD3 closures
  • System frameworks
  • More efficient shared cache
  • Improved background process efficiency
  • Compiler improvements
  • Cached system state
  • iCloud optimizations
  • Asynchronous Metal shaders
  • Swift code optimization
  • Dynamic network switching
  • Reduced memory usage on Super Retina displays
  • Auto layout
  • High-efficiency memory allocation
  • APFS cache delete
  • Optimized FairPlay decryption
  • Launchtime daemon throttling
  • Prioritized pageouts

تغییرات پایه‌ای در iOS 13 به‌گونه‌ای نیست که انتظار داشته باشید تمامی بنچمارک‌های مربوط را تحت‌تأثیر قرار دهد، زیر ابزار بنچمارک از همان الگوریتم‌های قبلی برای بررسی سخت‌افزار استفاده می‌کند. درواقع، این تغییرات به تجربه‌ی کاربر در استفاده از دستگاه مربوط است؛ یعنی از زمان آنلاک‌کردن دستگاه تا انتخاب اپلیکیشن‌های مختلف تحت‌تأثیر iOS 13 قرار گرفته است.

در این نسخه از iOS، تغییرات بصری چشمگیری اعمال‌ شده است. در بیشتر قسمت‌های نرم‌افزاری، فونت‌های بولد و البته کمی کوچک‌تر از قبل را شاهد هستیم. برای مثال، در زمان مشاهده‌ی تصویر از گالری، آیکون‌هایی پایین صفحه به‌گونه‌ای نمایش داده‌ شده است که گویا تصویری عریض‌تر در گوشی خود شاهد هستید.

آی او اس ۱۳ / iOS 13
آی او اس ۱۳ / iOS 13

مهم‌ترین قابلیت نرم‌افزاری اضافه‌شده به جدید‌ترین نسخه iOS 13 حالت تاریک (Dark Mode) است. حالت تاریک بخش مهمی از کنفرانس اپل را تشکیل داد. این حالت در استفاده‌ی کاربر مؤثر است و تأثیر بسیار بر مصرف باتری، به‌ویژه دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش OLED خواهد گذاشت. در حالت تاریک، بسیاری از پیکسل‌های صفحه‌نمایش خاموش هستند؛ به همین دلیل، عمر باتری دستگاه به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

حالت تاریک اپل تمامی اپلیکیشن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تجربه‌ی خوبی برای شما رقم می‌زند. برای دسترسی به حالت تاریک راه‌های متفاوتی وجود دارد. می‌توانید در گزینه‌ی تنظیمات صفحه‌نمایش این قابلیت را فعال کنید یا می‌توانید در کنترل‌سنتر با عملکرد لمس سه‌بعدی در قسمت نور صفحه‌نمایش، به این گزینه‌ دست پیدا کنید. تصویر پس‌زمینه هم می‌تواند متناسب با ساعت طی روز، از حالت روشن به حالت تیره تبدیل شود؛ البته این قابلیت به بعضی از تصاویر جدید پس‌زمینه در iOS 13 مربوط است و همه‌ی تصاویر آن را ندارند.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

اعمال حالت حالت تاریک می‌تواند به‌صورت خودکار هم انجام شود تا در طول روز و شب از آن استفاده کنید. هماهنگی تمامی اپلیکیشن‌ها با سیستم‌عامل دستگاه برای اجرای حالت تاریک مثال‌زدنی است و تجربه‌ی خوبی برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

باتوجه‌به اینکه لمس سه‌بعدی در گوشی‌های جدید آیفون حذف‌ شده است، برای دسترسی به منو سه‌بعدی باید طولانی‌تر از حالت عادی صفحه‌نمایش را لمس کنید تا منو معروف به 3D Touch بازشود. این منو در اپلیکیشن‌های مختلف قابلیت‌های متنوعی به شما می‌دهد؛ به عبارت دیگر، دسترسی‌های سریع‌تری به محتوای درون اپلیکیشن خواهید داشت. دسترسی‌های سریع‌تر با کمک لمس سه‌بعدی باعث شده است دیگر برای اتصال به وای‌فای یا دستگاهی بلوتوث، به منو تنظیمات نیازی نداشته باشید. برای این کار کافی است از نوار کنترل‌سنتر روی گزینه‌ی وای‌فای یا بلوتوث لمس سه‌بعدی انجام دهید تا منو مربوط برای شما باز شود.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

طراحی منو سه‌بعدی نیز کاملا متفاوت شده است و با گزینه‌های بهتری روبه‌رو خواهید شد. البته متن نوشته‌ها و اندازه‌ی این منو نیز تحت‌تأثیر قرارگرفته است. یکی از بهترین تغییرات نرم‌افزاری که با دیدنش بسیار خوشحال خواهید شد، بخش افزایش صدا در iOS 13 است. در تمامی نسخه‌های قبلی، افزایش صدا یا تنظیم حالت بی‌صدا برای دستگاه مستلزم تحمل چند ثانیه آیکون بزرگ در وسط صفحه بود؛ اما در‌حال‌حاضر، افزایش یا کاهش صدا به سمت چپ دستگاه منتقل‌ شده است و حتی با لمس آن، به‌راحتی می‌توانید صدای دستگاه را تنظیم کنید. با جابه‌جایی کلید درنظر گرفته‌شده برای حالت بی‌صدا در لبه سمت چپ آیفون، بنر کوچک و زیبایی در بالای دستگاه به شما هشدار می‌دهد. حقیقتا این مورد سال‌های سال به‌عنوان قسمتی اذیت‌کننده شناخته می‌شد؛ به‌ویژه زمانی‌که هنگام تماشای ویدئو قصد دارید صدا را کم یا زیاد کنید.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

اپل شرکتی نیست که صرفا براساس عدد و رقم بازی کند. این شرکت برای افزایش طول عمر باتری، افزایش ظرفیت باتری را تنها راه‌حل ممکن نمی‌داند؛ به همین دلیل، جدا از همه بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، راهکار‌های دیگری را نیز در نظر گرفته است. با رفتن به تنظیمات باتری در iOS 13، سیستم‌عامل به شما راهکار‌هایی برای کاهش مصرف باتری پیشنهاد می‌دهد که با ضربه‌زدن روی هرکدام، به تنظیمات مربوط راهنمایی خواهید شد. در این میان، گزینه‌ی جدیدی که به تنظیمات باتری اضافه‌ شده است، توجه شما را جلب خواهد کرد. با فعال‌سازی این گزینه، می‌توانید شب تا صبح گوشی خود را به شارژ متصل کنید و نگران رسیدن درصد آن به ۱۰۰ نباشید. به بیان بهتر، با فعال‌سازی این گزینه وقتی باتری دستگاه در شبانگاه به ۸۰ درصد شارژ برسد، عملیات شارژ متوقف خواهد شد و سپس در اوایل صبح مجددا ادامه پیدا می‌کند تا وقتی از خواب بیدار شوید. این فرایند به‌صورت هوشمند با یادگیری آیفون از اعمال روزانه‌ی شما انجام می‌شود. پس در طول شب، قرار نیست آیفون به ۱۰۰ درصد شارژ برسد تا با مشکل OverCharge رو‌به‌رو شود. به‌گفته‌ی اپل، این ویژگی باعث افزایش عمر باتری آیفون می‌شود.

همان‌گونه که ابتدایی‌ترین ژست‌های حرکتی در‌حال‌حاضر به ابتکار اپل در گذشته شکل‌ گرفته است، بعید نیست شاهد باشیم هرسال این شرکت نحوه‌ی استفاده از ژست‌های حرکتی را تغییر دهد. استفاده از ژست‌های حرکتی در سیستم‌عامل مخصوص آیپد بیشتر به‌چشم می‌خورد؛ اما کاربران آیفون از آن بی‌بهره نیستند. برای اینکه با سیستم جدید کیبورد و موارد اضافه‌شده بیشتر آشنا شوید، اپلیکیشن Notes بیشتر از گذشته تغییر کرده است. ظاهر نمایش نوت‌های مختلف در اپلیکیشن Notes متفاوت شده است و دسترسی یا جست‌وجو در متن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتری در Notes قرار گرفته است تا بتوانید محتوا را بهتر مدیریت کنید. کیبورد جدید اپل از قابلیت سوایپ پشتیبانی می‌کند؛ اما در‌حال‌حاضر، این قابلیت منحصرا برای زبان انگلیسی فعال است و نمی‌توانید از سوایپ برای زبان فارسی استفاده کنید.

ارجاع به کیبورد‌های اموجی با کلیدی مخصوص تعبیه‌شده انجام می‌شود و نیازی نیست مکرر زبان کیبورد را عوض کنید. در صفحه‌ی جدید کیبورد، اضافه‌شدن قسمت ویژه‌ی میموجی استیکر را شاهد هستید که با کمک میموجیِ ساخته‌شده می‌توانید حالت‌های مختلفی خلق کنید.

وقتی قسمتی از متن خود را انتخاب کنید، با حرکت پینچ‌کردن سه‌انگشت می‌توانید متن را کپی کنید. اگر مجدد انجام دهید، متن کات خواهد شد و با عمل برعکس به‌صورت سه‌انگشتی، عمل پِیست انجام می‌شود. البته در واقعیت، ژست حرکتی با سه انگشت آن‌هم در صفحه‌نمایش گوشی موبایل چندان جالب و کاربردی به‌نظر نمی‌رسد؛ چراکه هنگام تجربه با خطای بسیار زیادی روبه‌رو بودیم. سوایپ سه‌انگشتی به‌سمت چپ یا راست معادل عمل Undo و Redo خواهد بود. در تجربه‌ی کاربری اگر به این چند عمل اصلی نیاز دارید، بهترین راه تپ با سه‌انگشت روی متن انتخاب‌شده است تا منو تنظیمات بازشود.

به‌طور کلی، اپلیکیشن Notes از قابلیت‌های بهتری بهره می‌برد که می‌تواند بیشتر از گذشته کاربردی باشد.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که در این نسخه از iOS دستخوش تغییرات زیادی شده، اپلیکیشن ریمایندر (Reminder) است. در تجربه‌ی iOS 13 به‌جد می‌توان گفت رابط کاربری این اپلیکیشن فوق‌العاده‌ است که می‌تواند کارایی به‌مراتب بیشتری از سال‌های گذشته داشته باشد. مدیریت فرایند‌ها و زمان‌بندی کار‌ها و حتی دسته‌بندی آن‌ها به‌راحتی هرچه تمام‌تر انجام خواهد شد. در نسخه‌های قبلی، استفاده از ریمایندر به‌گونه‌ای نبود که تمامی نیاز‌های شما را برآورده کند؛ اما در‌حال‌حاضر، این اپلیکیشن می‌تواند نیاز شما را به‌صورت کامل برطرف کند. قابلیت دسته‌بندی وظایف و اشتراک‌گذاری در درون اکوسیستم اپل میان مشترکان ازجمله قابلیت‌های منحصربه‌فرد این اپلیکیشن در iOS 13 به‌حساب می‌آید.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

بخش Share در iOS یکی از بخش‌های پرکاربرد در فرایند روزمره هر کاربر محسوب می‌شود. در این قسمت، می‌توانید فایل یا محتوا را به اپلیکیشن‌های دیگر منتقل کنید یا در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید. این قسمت ازنظر ظاهری تغییر و تحول زیادی کرده و دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف آسان است. برای اشتراک‌گذاری محتوا به‌صورت ایردراپ (AirDrop)، اپل در آیفون‌های جدید از تراشه U1 بهره برده است که باعث سرعت بیشتر می‌شود.

ازجمله قابلیت‌هایی که با استفاده از تراشه‌ی جدید و فناوری UWB میسر می‌شوند، تعیین موقعیت بسیار دقیق iBeaconها، مسیریابی درون ساختمان، پیداکردن آیفون‌ها و آیپدهای دیگر مجهز به این چیپ، انتخاب دریافت‌کننده‌ی ایردراپ و قابلیت‌های واقعیت مجازی است. به‌صورت خلاصه، بخش Share بسیار مدرن‌تر و کارآمدتر از گذشته شده است.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

ارتقای عملکرد در تک‌تک قسمت‌های iOS 13 به‌چشم می‌خورد. برای اولین‌بار در تاریخ iOS، سافاری به قابلیت دانلودمنیجر مجهز شده است و شما می‌توانید هرگونه فایلی را به‌صورت مستقیم دانلود کنید. در ابتدا با ورود به سافاری، با صفحه جدیدی روبه‌رو می‌شوید که دسترسی‌های راحت‌تری به سایت‌های پربازدید دارد.

با دانلود هر فایل، به‌صورت مستقیم می‌توانید وارد اپلیکیشن Files شوید. قابلیت تغییر پوشه‌ی دانلود هم دردسترس است تا بتوانید برای دانلود‌هایتان پوشه‌ای دلخواه انتخاب کنید. البته انتخاب پوشه در تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است و به‌عنوان پوشه‌ی پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

شاید ازنظر قابلیت‌های نرم‌افزاری، اپل چندقدمی با دنیای اندروید فاصله داشته باشد؛ اما این را مطمئن هستیم که با اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به دنیای iOS، با تجربه‌ای متفاوت از آن‌ روبه‌رو خواهیم بود. قابلیت ثبت ادامه‌دار اسکرین‌شات به شما اجازه می‌دهد در صفحه‌هایی که نیاز دارید اسکرین‌شات به‌صورت ادامه‌دار باشد، چند اسکرین‌شات را باهم ادغام کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید از کل صفحه‌‌ی وب‌سایتی اسکرین‌شات بگیرید، با این قابلیت می‌توانید اسکرین‌شاتی طویل از تمام صفحه داشته باشید. این قابلیت در iOS 13 فقط برای استفاده در سافاری طراحی شده است. پس‌ از اینکه از کلیدهای ترکیبی زیادکردن صدا و پاور برای ثبت اسکرین‌شات استفاده کردید، می‌توانید با انتخاب تصویر و رفتن به زبانه‌ی Full Page، از تمام صفحه‌ی وب‌سایت اسکرین‌شات ذخیره کنید. در این‌ بین، دو نکته وجود دارد: ۱. اگر بخواهید تا نیمه‌ی صفحه در اسکرین‌شات شما قرار داشته باشد، پس از ثبت باید آن را کراپ کنید؛ ۲. تصویر شما با فرمت PDF در Files ذخیره می‌شود و نه با فرمت عکس در گالری.

از دیگر نکات مربوط به سافاری این است که قابلیت اسکریل سریع‌تر به‌مرور صفحات وب اضافه می‌شود تا نه‌تنها با سوایپ، بلکه با اسکرول سمت چپ نیز بتوانید سریع‌تر اسکرول کنید.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

در اپلیکیشن Photos، تغییرات مثتبی رخ‌ داده است. گویا با صفحه‌ای مجازی و گسترده روبه‌رو هستیم که به‌آسانی بیشتر می‌توانیم میان انبوهی از تصاویر گشت‌وگذار کنیم. نحوه و تعداد نمایش تصاویر با علامت مثبت و منفی قرارگرفته در گوشه‌ی سمت راست به‌راحتی انجام خواهد شد؛ هرچند با دو انگشت نیز این کار را می‌توان انجام داد. بخش دیگری که در این اپلیکیشن برای iOS 13 بسیار بهبود یافته، ویرایش تصویر و ویدئو است. قابلیت‌های متنوع اضافه‌شده، به‌ویژه به ویرایش ویدئو در Photos، برای بسیاری از کاربرانی کارآمد خواهد بود که به ابزار‌هایی سریع و راحت نیاز دارند.

شاید کاربران ایرانی با Messages در حد ارسال پیام کوتاه آشنا باشند؛ اما این اپلیکیشن ابزاری قدرتمند در کشور‌ آمریکا محسوب می‌شود. در iOS 13 می‌توانید برای خودتان پروفایل کاربری درست کنید و با کمک میموجی‌ها، آواتار انتخاب کنید. هنگام کار با این اپلیکیشن، دریافتیم تجربه‌ی کاربری تغییر محسوسی پیدا نکرده است؛ اما جست‌وجو در پیام‌ها بهتر و سریع‌تر از گذشته انجام می‌شود.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بهبودیافته در iOS 13، اپلیکیشن Find My است. از تغییر کلی ظاهر آیکون اپلیکیشن می‌توان متوجه شد با تغییرات بیشتری روبه‌رو هستیم. کریگ فدریگی، نایب‌رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، در رویداد توسعه‌دهندگان این قابلیت را معرفی کرد که درکنار شگفتی و تعجب کاربران و کارشناسان، نگرانی از حریم خصوصی را هم به‌همراه داشت. از نگاه کسانی که تمامی اخبار دنیای فناوری را با نگرانی دنبال می‌کنند، قابلیت جدید اپل را می‌‌توان هم نوآوری در ابزارهای امنیت فیزیکی و هم فاجعه‌ای در حریم خصوصی دانست. قابلیت انحصاری Find My با بهره‌گیری از سیگنال‌های بلوتوث فعال می‌شود. دستگاه‌های اپل با استفاده از این قابلیت حتی در حالت خاموش هم سیگنال ارسال می‌کنند که طبق ادعای شرکت، ردگیری آن‌ها را آسان می‌کند. سیگنال‌‌های ارسال‌شده به دستگاه‌های اپلی مجاور امکان می‌دهند موقعیت دستگاه مدنظر را به سرویس‌های ابری ارسال کنند و درنهایت، کاربر می‌تواند موقعیت دستگاه خود را حتی در حالت خاموش هم شناسایی کند.

به‌نظر می‌رسد اپل برای به‌حداکثررساندن امنیت قابلیت جدید، تمهیدات حرفه‌ای رمزنگاری را در نظر گرفته باشد. چنین راهکارهایی علاوه‌بر جلوگیری از موقعیت‌یابی دستگاه‌های اپلی ازطریق افراد دیگر، دسترسی خود اپل را مسدود می‌کنند. فدریگی در سخنرانی WWDC به‌وضوح به امنیت و ساختارهای قابلیت Find My اشاره کرد. او دراین‌باره گفت:

نکته‌ی شگفت‌انگیز آن است که کل فرایند ارتباطی به‌صورت نقطه‌به‌نقطه رمزنگاری می‌شود و کاملا ناشناس خواهد بود. در ارتباط جدید، تنها از داده‌های بسیار کم‌حجم استفاده می‌شود که روی شبکه‌ی موجود سوار می‌شوند و حتی نگرانی درباره‌ی مصرف باتری و استفاده از حجم داده و حریم خصوصی وجود ندارد.

درهرصورت، این اپلیکیشن قدرتمندتر از همیشه می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را برطرف کند.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

در بخش بازی، امسال اپل سرویس اپل آرکید را رونمایی کرد. این سرویس به شما امکان می‌دهد به بازی‌هایی دسترسی داشته باشید که در حالت عادی دسترسی به آن‌ها ممکن نیست. با حق اشتراک ماهانه، می‌توانید تعداد زیادی بازی داشته باشید که ازلحاظ کیفیت در درجه‌ای خاص محسوب می‌شوند. در اهمیت اپل آرکید همین بس که در اپ‌استور به گزینه‌ای خاص در پایین صفحه تبدیل شده است و ازاین‌پس، برای دسترسی به بخش به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری باید از گزینه‌ی پروفایل استفاده کنید که کمی بدمسیر است.

در iOS 13 امکان اتصال دسته‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان فراهم ‌شده است تا تجربه‌ی متفاوتی از بازی کسب کنید. البته ناگفته نماند به آیفون خود می‌توانید ماوس نیز متصل کنید.

اپل پس از مدت‌ها، قابلیت استفاده از اپل‌آیدی به‌عنوان یکی از راه‌های ثبت‌نام در سرویس و اپلیکیشن‌های مختلف را رونمایی کرد. شما با این قابلیت می‌توانید همانند استفاده از جیمیل، با کمک اپل‌آیدی خود از سرویس‌های مختلف استفاده کنید؛ البته این قابلیت مستلزم همکاری توسعه‌دهندگان مختلف است. این را هم فراموش نکنید که ایمیل شما دراختیار سرویس قرار نخواهد گرفت و دستگاه شما از ایمیل‌هایی نامشخص به‌صورت اتفاقی استفاده خواهد کرد.

آی او اس ۱۳ / iOS 13

iOS 13 اپل نکات بسیار جالبی دارد که تجربه‌ی متفاوت‌تری در مقایسه با iOS 12 رقم می‌زند. اپل در iOS 12 پایداری را به سیستم‌عاملش آورد تا تعداد بسیار زیادی از کاربران آیفون خود را به جدید‌ترین نسخه‌ به‌روز کنند؛ اما در iOS 13 ارتقای تجربه‌ی کاربری اولویت کوپرتینویی‌ها بود. iOS 13 کامل‌ترین تجربه از اکوسیستم بی‌نظیر اپل خواهد بود که هر کاربری می‌تواند به‌دست آورد. دیدگاه شما درباره‌ی iOS 13 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات