برترین جاهای دیدنی اندونزی که باید از نزدیک ببینید

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اندونزی یکی از پرطرفدارترین مقاصد آسیایی بین ایرانیان است. سفر به اندونزی بدون بازدید از مکان‌های فرهنگی و جاهای دیدنی آن امکان‌پذیر نیست.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود که بیش از ۱۷ هزار جزیره را در خود جای داده است و از نظر فرهنگی با هیچ کجای دنیا قابل‌مقایسه نیست. علاوه‌بر هشت جاذبه‌ اندونزی که جزو میراث فرهنگی یونسکو هستند، جاذبه‌های فرهنگی متعددی در این کشور وجود دارد و همین موضوع آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است. در ادامه به ۱۰ جاذبه‌ی فرهنگی در مجمع‌الجزایر اندونزی اشاره خواهیم کرد که باید در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید.

معبد بوروبودور (Borobudur)

معبد بوروبودور

معبد بوروبودور، معروف‌ترین مقصد گردشگری اندونزی و نمادی برای این کشور به شمار می‌شود. 

این معبد بودا در جاده مرکزی اندونزی قرار دارد و بزرگ‌ترین پرستشگاه و بنای تاریخی بودایی در جهان محسوب می‌شود. قدمت معبد بوروبودور به قرن هشتم و نهم برمی‌گردد. این معبد ۲۵۰۰ مترمربع وسعت دارد و سازه‌ی فوق‌العاده زیبای آن در سه ردیف و به‌عنوان نمادی برای سه دایره‌ی روی هم قرارگرفته در کیهان‌شناسی بودایی ساخته شده است که عبارت‌اند از: کامادهاتو (خدای قلمروی آرزو)، روپادهاتو (خدای قلمروی شکل) و آروپادهاتو (خدای قلمروی بی‌شکل).

محوطه انسان نخستین سانگیران (Sangiran Early Man)

موزه‌ سانگیران

سانگیران را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط دنیا برای مطالعه‌ی فسیل انسان‌ها می‌شناسند، جایی که نیمی از فسیل‌ هومینیدها (نخستینیان) دنیا در همین محل کشف شده است و به همین دلیل منطقه‌ای مهم برای درک تکامل انسان به حساب می‌آید. سانگیران برای بیش از ۱٫۵ میلیون سال مسکونی بوده و با اینکه شاید به‌اندازه‌ی معبد بوروبودور جذاب به نظر نرسد، اما فضای اطراف این مکان به همان اندازه قدرتمند است. موزه‌ی سانگیران در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد و با نمایش فسیل‌ها ‌به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که این منطقه تا چه اندازه اهمیت دارد.

معبد پرامبانان (Prambanan)

معبد پرامبانان

معبد پرامبانان در جاوه‌ی مرکزی قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین معابد هندو در جنوب‌شرق آسیا محسوب می‌شود. این معبد در قرن نهم ساخته و از چندین سازه‌ی برج‌مانند تشکیل شده است که به خدایان اصلی هندو (شیوا، ویشنو و براهما) تعلق دارند. این مناره‌های مارپیچی الهام‌بخش با نقوش زیبایی از نسخه‌ی اندونزیایی حماسه هندو، رامایانا تزئین شده‌اند. کمی دورتر از این معبد، معابدی وجود دارند که به خدایانی نظیر بول نندی (bull Nandi)، موجودی پرنده‌ای شکل به نام گارودا، ویشنو و نمادهای ملی اندونزی اختصاص دارند.

پارک ملی کومودو (Komodo)

پارک ملی کومودو

اژدهای کومودو، بزرگ‌ترین مارمولک دنیا در پارک ملی کومودو زندگی می‌کند و به‌خاطر رفتار تهاجمی‌اش، از آن به‌عنوان اژدها یاد می‌کنند. با اینکه این پارک به خودی خود زیبا است و شامل ۲۹ جزیره و طیف وسیعی از گیاهان و جانوران می‌شود، اما آنچه باعث جذب گردشگر به این منطقه شده، همین کومودوها هستند. گردشگران علاوه‌بر تماشاهای این مارمولک‌های عظیم‌الجثه می‌توانند غواصی در آب‌های اطراف، گردش در جزایر و... را نیز امتحان کنند.

مسجد بزرگ دیماک (Great Mosque of Demak)

مسجد بزرگ دیماک

مسجد بزرگ دیماک، یکی از قدیمی‌ترین مساجد اندونزی است که در جاوه مرکزی در دیماک قرار دارد و بخش هیجان‌انگیزی از تاریخ مذهبی اندونزی را به تصویر می‌کشد. اعتقاد بر این است که مسجد مذکور به قرن پانزدهم تعلق دارد. زیبایی‌شناسی این سازه‌ی وسیع از تفاوت‌های مهم بین مساجد اندونزی و مساجد خاورمیانه حکایت دارد؛ چراکه از چوب ساخته شده است و سقفی چند طبقه دارد که جایگزین گنبدهای نمادین اسلامی شده‌اند.

محوطه باستان‌شناسی Trowulan

محوطه باستان‌ شناسی Trowulan

محوطه‌ی باستان‌شناسی Trowulan در جاوه شرقی قرار دارد و به‌عنوان تنها منطقه‌ی شهری عصر کلاسیک هندو – بودا که تاکنون در اندونزی پیدا شده، در فهرست آزمایشی یونسکو جای گرفته است. گفته می‌شود که این محوطه، مرکز قدیمی سلطنت ماجاپاهیت بوده است و گردشگران می‌توانند علاوه‌بر معابد تاریخی، از برکه‌ها و بناهای آن نیز دیدن کنند، درست همان کاری که بسیاری از مورخان انجام داده‌ و تکه‌های پازل تاریخ اندونزی را کنار هم قرار داده‌اند.

تانا تراجا (Tana Toraja)

تانا تراجا

تانا تراجا در سولاوسی جنوبی قرار دارد. مردم این خطه از اندونزی را به‌خاطر فرهنگ خاص و آیین‌های تدفین‌شان می‌شناسند که چندین روز طول می‌کشد. گردشگران هنگام بازدید از این منطقه شاهد خانه‌های سنتی Tongkonan خواهند بود که سقفی شبیه به قایق دارند. این خانه‌ها از اهمیت به‌سزایی برای فرهنگ تانا تراجا برخوردار هستند و انواع مختلف آن نشان‌دهنده‌ی سلسله‌مراتب اجتماعی هستند.

پورا بساکی (Pura Besakih)

پورا بساکی

پورا بساکی را به‌عنوان معبد مادر بساکی نیز می‌شناسند که در بالی قرار دارد و از چندین معبد هندو تشکیل شده است. این معابد هنوز هم مورد استفاده هستند و در زمان جشنواره‌های سالانه، جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران برای جشن و شادی به این معابد می‌آیند. ازآنجاکه به نظر می‌رسد مقدس‌ترین یادبودهای هندو در بالی قرار دارند، معبد پورا پناتاران آکونگ را نیز می‌توان در همین منطقه پیدا کرد. گردشگران علاوه‌بر بازدید از این معابد می‌توانند از کارگاه‌های محلی حکاکی چوب و معماری زیبای Kertha Gosa Pavilion نیز دیدن کنند.

اوبود (Ubud)

اوبود

اوبود را به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری بالی می‌شناسند که فهرستی از تجربه‌های متعدد و جالب را در اختیار گردشگران می‌گذارد. به‌لطف وجود جنگل میمون‌ها، باغ‌های معرکه‌ی گیاه‌شناسی، چندین موزه، تعداد زیادی رستوران، بازارهای هنری و صنایع‌دستی و کاخ باشکوه اوبود، این منطقه از فرهنگ سنتی غنی و زنده‌ای برخوردار است.

پالمبانگ (Palembang)

پالمبانگ

پالمبانگ، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اندونزی و پایتخت استان سوماترای جنوبی است. مهم‌ترین جاذبه‌ی پالمبانگ را می‌توان پل آمپرا دانست؛ این پل متحرک، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا دارد، به‌خصوص هنگام شب که چراغ‌ها روشن می‌شود و تصویری فراموش‌نشدنی از رودخانه‌ی موسی به وجود می‌آورد. با اینکه جاکارتا محلی عالی برای آشنایی با فرهنگ معاصر اندونزی به حساب می‌آید، چشم‌انداز شگفت‌انگیز پل آمپرا نیز می‌تواند جذابیت دیگری به هویت فرهنگی اندونزی بیفزاید.

اگر برای سفر به اندونزی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور اندونزی را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی اندونزی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات