محبوبیت بالای آیفون 11، اپل را به عرضه آیفون LCD در سال ۲۰۲۰ هم ترغیب می‌کند

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
گزارش‌های جدیدی منتشر شده‌اند که باری دیگر به عملکرد فراتر از حد انتظار مدل معمولی آیفون ۱۱ اپل از لحاظ فروش اشاره می‌کنند و از احتمال تغییر استراتژی‌های اولیه‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.
تبلیغات

اپل مدتی پیش با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در اپل پارک، جدیدترین دستاوردهایش را در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند در قالب سه گوشی آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در معرض نمایش گذاشت. در بین این سه گوشی، آیفون ۱۱ قیمت پایین‌تری دارد و از نمایشگر LCD به‌جای OLED بهره می‌گیرد.

آیفون ۱۱ به‌لطف قیمت پایین‌تر، طراحی مدرن، بهره‌مندی از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عالی، دوربین دوگانه‌ی قدرتمند و رنگ‌بندی جذاب، توانسته است فروش بسیار خوبی را از زمان عرضه‌اش به بازار تجربه کند. البته با درنظرگرفتن معیارهای یادشده، این اتفاق چندان برای‌مان تعجب‌برانگیز نیست و از همان ابتدا انتظار داشتیم که مدل معمولی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ بتواند از لحاظ فروش عملکردی بسیار بهتر از خود در مقایسه با برادران بزرگ‌ترش نشان دهد. 

آیفون 11 / iPhone 11

فراموش نکنید که در سال گذشته نیز اپل رویکرد مشابهی را برای عرضه‌ی آیفون‌ها اتخاذ کرد؛ اهالی کوپرتینو در سال ۲۰۱۸ سه مدل آیفون عرضه کردند که ارزان‌ترین مدل آن‌ها آیفون XR نام داشت و از سخت‌افزاری قوی در کنار نمایشگر LCD بهره می‌گرفت.

آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌های پژوهشی نشان می‌دهند که XR در سال ۲۰۱۸ بیشتر از تمامی گوشی‌های دیگر اپل در این سال به‌فروش رسیده است. در ضمن از آیفون ۱۰ آر به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند دنیا در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ میلادی یاد می‌شود. این یعنی مدلِ ارزان‌قیمت پرچم‌دار ۲۰۱۸ اپل، توانسته است از لحاظ فروش عملکردی بسیار بهتر از گوشی‌های گران‌قیمت و رده‌بالای بازار داشته باشد.

آمار فروش آیفون ۱۱ نشان می‌دهد که این گوشی از زمان عرضه‌اش توانسته عملکردی بسیار عالی در بازار داشته باشد. در ضمن گزارش‌های اخیر از فروش مناسب گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در بازار جهانی حکایت دارند؛ مورد عجیب این است که میزان تقاضا برای مدل ۲۵۶ گیگ آیفون ۱۱ پرو که قیمتی معادل ۱٬۱۴۹ دلار دارد، بسیار بالا بوده است. 

آیفون 11 / iPhone 11

محبوبیت بالای آیفون ۱۱ روی کاهش درخواست برای آیفون ۱۱ پرو مکس تأثیر به‌سزایی داشته است

هرچه روزهای بیشتری سپری می‌شود، گزارش‌های بیشتری مبنی بر تقاضای بسیار بالاتر برای آیفون ۱۱ معمولی روی خروجی رسانه‌های مختلف قرار می‌گیرد. درواقع این رسانه‌ها می‌گویند آیفون ۱۱ معمولی توانسته است بهترین عملکرد را از لحاظ فروش در بین گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ از خود نشان دهد؛ تا جایی که اپل تصمیم گرفته است به‌منظور تطبیق میزان تولید محصولاتش با میزان تقاضا، تولید آیفون ۱۱ را افزایش و تولید آیفون ۱۱ پرو را کاهش دهد.

یکی از تحلیلگران معتبر حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند هفته‌ی گذشته مدعی شد که اپل قصد دارد میزان تولید آیفون ۱۱ را تا ۱/۶ میلیون دستگاه افزایش دهد تا جواب‌گوی میزان تقاضا برای این گوشی باشد. درواقع براساس آمار، میزان تقاضای اولیه برای آیفون ۱۱ در مقایسه با آیفون XR، با افزایشی ۱۵ درصدی مواجه شده است که رقمی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. رسانه‌ی دیجی‌تایمز به‌نقل از منابعی آگاه که در زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل حضور دارند، اخیرا مجددا به شایعه‌ی مرتبط به افزایش تولید آیفون ۱۱ دامن زده است. البته این رسانه تاکنون نگفته که میزان فروش آیفون ۱۱ چقدر بوده است.

اپل بدون‌شک تمایل دارد تا جایی که می‌تواند کاربران گوشی‌های اندرویدی را به‌سمت آیفون‌های خودش بکشاند، اما به‌نظر می‌رسد موفقیت اخیر کسب‌شده توسط آیفون ۱۱ تا حدی برای مدل ۱۱ پرو مکس که بزرگ‌تر و بالارده‌تر به‌شمار می‌آید، گران تمام شده و ضربه‌هایی به فروش آن وارد کرده است.

آیفون 11 / iPhone 11

آیفون ۱۱ پرو احتمالا از لحاظ فروش، عملکردی مطابق انتظارات اپل داشته است

موضوع یادشده می‌تواند به‌نوبه‌ی خود روی حاشیه‌ی سود اپل تأثیرگذار منفی بگذارد،‌ اما دیجی‌تایمز با نگاهی به نیمه‌ی پر لیوان،‌ مدعی است که این غول اهل کوپرتینو همچنان می‌تواند از طریق فروش بیشتر آیفون ۱۱ درآمد بسیار بالایی کسب کند. دیجی‌تایمز می‌گوید، اپل میزان تولید آیفون ۱۱ را ۱۵ درصد افزایش داده است؛ در ضمن این رسانه از کاهش ۵ درصدی میزان تولید آیفون ۱۱ پرو مکس خبر می‌دهد. به‌عبارت دیگر، اپل میزان تولید مدل معمولی را به‌شکل درخورتوجهی افزایش داده و هم‌زمان اندکی از تولید بالارده‌ترین گوشی امسالش کاسته است.

گزارش‌های زیادی درمورد فروش بالاتر از حد انتظار آیفون ۱۱ شنیده‌ایم، در همین راستا به‌تازگی خبر جدیدی از سوی زنجیره‌ی تأمین گوشی‌های جدید اپل منتشر شده است که باری دیگر مهر تأییدی روی اخبار قبلی می‌زند. در گزارش موردبحث آمده که میزان فروش آیفون ۱۱ در بازار آمریکا معادل میزان فروش دو گوشی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با یکدیگر است. 

نکته‌ی جالب‌توجه، عدم اشاره‌ی رسانه‌های مختلف به عملکرد آیفون ۱۱ پرو ۵/۸ اینچ از لحاظ فروش است؛ موضوعی که می‌تواند به‌صورت ضمنی نشان دهد آیفون ۱۱ پرو توانسته است از لحاظ فروش، انتظارات اپل را برآورده کند و نه عملکرد بهتری داشته باشد و نه بدتر. در هر صورت گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اپل درک دقیق و عمیقی از میزان تقاضا برای آیفون‌هایش دارد تا با درنظرگرفتن آن، تغییرات مهمی را در خطوط تولیدش اعمال کند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ تأخیر در عرضه‌ی مدل‌های جدید یا کمبود آن‌ها در آینده به‌وجود نیاید؛ حتی در طول تعطیلات پیش‌رو.

آیفون 11 / iPhone 11

اپل احتمالا تا پایان امسال، حداقل ۶۵ میلیون دستگاه را از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ به‌فروش خواهد رساند

برخی از تحلیلگران شناخته‌شده مدتی پیش گفته بودند که انتظار دارند اپل تا پیش از پایان سال جاری میلادی، چیزی بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون دستگاه از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ را به‌فروش برساند. 

گرچه الان برای صحبت کردن درمورد مشخصات فنی، ویژگی‌ها و حتی طراحی آیفون‌های ۲۰۲۰ کمی زود است، اما تقریبا تا قبل از انتشار این خبر، از یک چیز درمورد این گوشی‌ها اطمینان داشتیم. تقریبا تمامی رسانه‌ها به‌صورت یک‌صدا مدعی بودند که اپل در سال ۲۰۲۰ برای همیشه با آیفون‌های LCD خداحافظی خواهد کرد و در تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ از نمایشگر باکیفیت OLED بهره خواهد گرفت. روند خداحافظی با نمایشگر LCD از سال ۲۰۱۷ با عرضه‌ی آیفون X آغاز شد.

رسانه‌ی دیجی‌تایمز می‌گوید، موفقیت درخورتوجه آیفون ۱۱ می‌تواند باعث اعمال تغییراتی مهم در استراتژی‌های اولیه‌ی اپل برای سال ۲۰۲۰ شود. با درنظرگرفتن این توضیحات، می‌توانیم احتمال دهیم که اپل در سال ۲۰۲۰ نیز یک مدل آیفون LCD روانه‌ی بازار کند؛ البته احتمالات دیگری نیز دراین‌زمینه مطرح می‌شوند. از مدت‌ها پیش شاهد انتشار شایعاتی درمورد عرضه‌ی احتمالی آیفون SE 2 در بهار سال ۲۰۲۰ بوده‌ایم.

تحلیلگران می‌گویند اپل در آیفون SE 2 از نمایشگر LCD استفاده و تمامی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به نمایشگر OLED مجهز خواهد کرد. با همه‌ی این‌ها، بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که آیفون SE 2 پتانسیل تکرار موفقیت‌های آیفون SE را ندارد و نمی‌توانیم انتظار فروش بالایی را از آن داشته باشیم. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات