هیوندای ولستر N Performance رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه سما، هیوندای خودرو مفهومی ولستر N پرفورمنس را رونمایی کرد. این خودرو از تجهیزات آیرودینامیکی اسپرت و امکانات ایمنی فراوانی بهره می‌برد.
تبلیغات

شمارش معکوس برای افتتاح نمایشگاه سما (SEMA) ادامه دارد و درهمین‌زمینه، هیوندای خودرو مفهومی ولستر N پرفورمنس (Veloster N Performance) را رونمایی کرده است. هیوندای ولستر N پرفورمنس بسیار جسور و پرخاشگر به‌نظر می‌رسد و با مجموعه‌ای از قطعات مجهز شده است که جذابیت بصری و عملکرد دینامیکی هاچ‌بک را به‌حداکثر می‌رساند.

در قسمت جلویی خودرو کاپوت مجهز به ورودی هوا و اسپلیتر را شاهد هستیم. طراحان هیوندای رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بال عقب بزرگ، قطعات تزیینی نارنجی‌رنگ و خروجی‌های اگزوز کاپریستو (Capristo) روی این خودرو اسپرت نصب کرده‌اند.

Hyundai Veloster N Performance / هیوندای ولوستر N پرفورمنس

هیوندای ولستر N پرفورمنس روی رینگ‌های مسابقه‌ای ۱۹ اینچی OZ سوار می‌شود که در لاستیک‌های پیرلی P-Zero Corsa قرار گرفته‌اند و در مرکز رینگ نشان برند N به‌چشم می‌خورد. گفته می‌شود این مدل مسابقه‌ای از سیستم ترمز قدرتمندی استفاده می‌کند و از کالیپرهای جلو ۶ پیستونی برخوردار است که روی دیسک‌های ترمز ۳۸۰ میلی‌متری قرار می‌گیرند. در عقب خودرو نیز، کالیپرهای چهار پیستونی و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری وجود دارد.

ظاهر اسپرت در داخل کابین نیز ادامه می‌یابد؛ زیرا لوازم داخلی آلکانترا و تزیینات فیبرکربن وجود دارد. هیوندای ولستر N پرفورمنس به صندلی‌های اسپرت Sabelt و اهرم تعویض دنده‌ی آلومینیومی و تزیینات نارنجی‌رنگ و کمربندهای ایمنی مخصوص مسابقه و پادری‌هایی با نشان N مجهز است.

تغییرات در زیر بدنه نیز کمتر از تغییرات ظاهری نیست؛ زیرا هیوندای جدید از سیستم تعلیق کویل‌اور اکستریم ریسینگ (Extreme Racing) برخوردار است که از فنرهای H&R بهره می‌برد. تیم طراحی هیوندای میله‌های ضدغلت Daewon Steel و میله‌های مستحکم‌کننده شاسی در جلو و مرکز و عقب را روی این خودرو اسپرت نصب کرده‌اند.

Hyundai Veloster N Performance / هیوندای ولوستر N پرفورمنس

هیوندای جزئیات بیشتری از مشخصات عملکردی این خودرو ذکر نکرده است؛ اما نسخه‌ی استاندارد ولستر N از پیشرانه‌ی چهار سیلندر دولیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی متصل شده است که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات