قیمت و مشخصات فنی مینی کوپر برقی SE اعلام شد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
مینی، مشخصات، قیمت و زمان عرضه‌ی مدل الکتریکی خود را اعلام کرد. این خودروی الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ بیش از ۲۳۰ کیلومتر را طی کند.
تبلیغات

مینی به‌آرامی در بازار خودروهای الکتریکی قدم گذاشت به طوری که اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ بود که تعداد محدودی مدل الکتریکی را برای استفاده در انگلستان تولید کرد و از آن زمان هیچ خودروی الکتریکی را به‌صورت تولید انبوه به بازار نفرستاد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ خودروی مفهومی مینی الکتریک رونمایی شد. حالا پس از گذشت مدتی بالاخره اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت آماده‌ی ورود به بازار است.

Mini Cooper SE

در طراحی این مدل بسیار کم از مدل مفهومی مینی الکتریک الهام گرفته شده است و بخش‌هایی مانند جلوپنجره‌ی، سپرهای اسپرت جلو و عقب، رینگ‌ها جدید هستند. ارتفاع مدل جدید مینی از سطح زمین ۱۵ میلی‌متر بیشتر از مینی هاچ‌بک معمولی بوده که دلیل آن وجود باتری در مدل مذکور اعلام شده است.

Mini Cooper SE

در زیر پوسته‌ی مینی الکتریک از یک باتری ۳۳ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی به قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار استفاده شده است. در استاندارد WLTP این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ ۲۳۱ کیلومتر را طی کند که در مقایسه با رقیبی مثل هوندا E که تنها می‌تواند ۲۰۱ کیلومتر را طی کند بیشتر است. با وجود این دیگر رقیب مینی الکتریکی یعنی واکسال کورسا e می‌تواند با هر بار شارژ ۳۳۹ کیلومتر را طی کند.

Mini Cooper SE

راننده در این خودرو می‌تواند سه حالت رانندگی را انتخاب کند و سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز دارای دو حالت است. مدل جدید مینی می‌تواند در ۷/۳ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کیلومتربرساعت است. باتری مینی با استفاده از سیستم شارژر سریع می‌تواند در ۳۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود و شارژ شدن آن با شارژر خانگی نیز به ۲/۵ ساعت زمان نیاز دارد.

Mini Cooper SE

در تجربه‌ای که برخی وب‌سایت‌های خودرویی با نسخه‌ی اولیه‌ی این خودرو داشتند، لذت رانندگی و حس راندن مینی الکتریک را مانند خودروهای دیگر مینی قید کردند. فرمان‌پذیری و تعادل شاسی این مدل نیز خوب و مانند دیگر محصولات مینی گزارش شده است. بنابراین باید گفت که لذت رانندگی با آن فرقی با دیگر خودروهای مینی ندارد.

Mini Cooper SE

درون کابین مینی الکتریکی شباهت زیادی به مینی هاچ‌بک دارد ولی تجهیزات جدید آن شامل نمایشگر جدید ۵ اینچی روی داشبورد و ترمز دستی برقی هستند. پنل پشت فرمان دیجیتالی این مدل کاملا جدید است ولی مانند محصولات فولکس واگن و آئودی قابلیت شخصی‌سازی ندارد. این نمایشگر اطلاعات اساسی مانند سرعت، میزان شارژ باتری و شعاع حرکتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد. سیستم iDrive نیز در این مدل موجود است و بسته به تیپ خودرو می‌تواند نمایشگر ۸/۸ اینچی نیز داشته باشد.

Mini Cooper SE

در بخش فضاسازی باید گفت که فضای داخلی مدل الکتریکی دقیقا مانند مدل ۳ در مینی است و فضای بخش عقب آن نیز از آئودی A1 بهتر است. مینی الکتریک در سه تیپ عرضه خواهد شد و از امکانات استاندارد آن باید به روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه‌ی مطبوع دوگانه، چراغ‌های LED و کروز کنترل اشاره کرد. در تیپ میانی نیز روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنسول مرکزی با استراحت‌گاه دست و سنسورهای پارک عقب موجود هستند. در تیپ گران‌تر نیز سقف پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردن دیده می‌شود. این مدل به دلیل رینگ‌های خاص و آینه‌های جانبی متفاوت از مدل‌های دیگر مینی کاملا متفاوت است. قیمت مینی الکتریک از ۲۴ هزار پوند (حدود ۳۰ هزار دلار) شروع می‌شود که شامل ۳۵۰۰ پوند (حدود ۴۵۰۰ دلار) تخفیف دولتی نیز است. از این نظر مینی به‌وضوح ارزان‌تر از بی‌ام‌و i3 و مقداری گران‌تر از رنو زوئی (Zoe) است.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
Mini Cooper SE
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات