پتنت سامسونگ: قاب دارای دو گوش انسانی با توانایی ضبط صدای سه‌بعدی

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ مدتی پیش پتنت مربوط به قاب مخصوصی را ثبت کرده است که احتمالا توانایی ضبط صدای سه‌بعدی دارد و از طراحی بسیار عجیب‌و‌غریبی بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند است که سالانه محصولات متنوعی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت در کنار گوشی‌هایش، برخی لوازم جانبی را نیز برای آن‌ها تولید می‌کند تا استفاده از محصولاتش به امری جذاب‌تر تبدیل شود. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که غول کره‌ای روی نوعی قاب بسیار عجیب برای گوشی‌هایش کار می‌کند.

پتنت جدیدی از سوی سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۹ (۱۵ فروردین ۱۳۹۸) در سازمان مالکیت معنوی WIPO ثبت شده است که یک «قاب مخصوص گوشی‌های هوشمند» را به‌تصویر می‌کشد. در پتنت موردبحث به‌وضوح دو گوش انسانی در دو طرف قاب می‌بینیم. در ضمن در قاب موردبحث مسیرهای خاصی وجود دارند که دو گوش یادشده را به یکدیگر و نهایتا میکروفون‌های دستگاه متصل می‌کنند.

پتنت جدید سامسونگ، قابی مخصوص را به‌تصویر می‌کشد که در طرفین آن دو گوش انسانی دیده می‌شوند!

(با کلیک روی هر تصویر، به اندازه‌ی اصلی دسترسی پیدا خواهید کرد)

در پتنت بالا، هیچ‌گونه توضیحی درمورد هدف ساخت این قاب ارائه نشده است؛‌ با این‌ حال می‌توانیم حدس‌هایی را دراین‌زمینه مطرح کنیم. با نگاهی به تصویر بالا احتمال می‌دهیم که قاب جدید سامسونگ به‌طور ویژه برای ضبط صدای باینرال (Binaural) که در بین عموم از آن با نام صدای سه‌بعدی یاد می‌شود، تولید شده باشد. درواقع کاربران خواهند توانست به‌لطف قاب جدید سامسونگ، از طریق گوشی هوشمند خود صدای محیط را به‌صورت سه‌بعدی ضبط کنند. برای شنیدن چنین صدایی به هدفون نیاز پیدا خواهید کرد تا اثرات لاله‌ی گوش حذف شود.

برای درک بهتر صدای سه‌بعدی پیشنهاد می‌کنیم همین حالا هدفون را در گوش‌تان قرار دهید و ویدئوی زیر را پخش کنید:

در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ قصد دارد در چه تاریخی قاب موردبحث را روانه‌ی بازار کند. در ضمن حتی تولید انبوه این قاب نیز در هاله‌ای از ابهام است. با این‌ حال اطمینان داریم که این قاب در صورت عرضه به بازار می‌تواند توجهات بسیار زیادی را به‌خود جلب کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این مورد دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات