شیائومی بیشترین سهم بازار هند را در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ تصاحب کرد

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ در بازار هند به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده؛ شیائومی بیشترین سهم را دراین‌زمینه ایفا کرده است.
تبلیغات

اقتصاد هند در حال حاضر روند چندان مثبتی ندارد؛ اما بازار گوشی‌های هوشمند در آن به‌شدت داغ است و شرکت‌های متعددی محصولات‌شان را در آنجا عرضه می‌کنند. آمار جدید نشان می‌دهد که میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار هند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد خود رسیده و رکورد جدیدی ثبت شده است.

براساس اطلاعات آماری منتشرشده از سوی سرویس ویژه‌ی مؤسسه‌ی Counterpoint با نام Market Monitor، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار هند طی یک سال اخیر با رشدی ۱۰ درصدی مواجه شده است. آمار نشان می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹، ۴۹ میلیون دستگاه گوشی وارد بازار هند شده و تأثیر مهمی روی اقتصاد این کشور گذاشته است.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

مؤسسه‌ی Counterpoint می‌گوید که رشد حاصل‌شده در میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار هند احتمالا تا حد زیادی مدیون گوشی‌هایی است که تا پیش از فرارسیدن فستیوال دیوالی روانه‌ی بازار شده‌اند. در ضمن موارد دیگری نظیر بازاریابی درست و تخفیف‌های خوب برای گوشی‌‌ها روی ثبت رکورد موردبحث اثرگذار بوده‌اند.

شیائومی با در دست داشتن ۲۶ درصد از سهم بازار هند، محبوب‌ترین گوشی‌ساز حاضر در این کشور به‌شمار می‌آید و استقبال درخورتوجهی از محصولات آن به‌عمل آمده است. سهم شیائومی در بازار هند طی یک سال اخیر به‌میزان ۱ درصد کاهش یافته؛ درحالی‌که شرکت یادشده در سال جاری میلادی بیشترین تعداد گوشی را در بازار این کشور عرضه کرده است. شرکت‌های سامسونگ، ویو، ریل‌می و اوپو به‌ترتیب پس از شیائومی در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

سهم شرکت‌های مختلف از بازار گوشی‌های هوشمند هند

سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸

سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹

شیائومی

۲۷ درصد

۲۶ درصد

سامسونگ

۲۳ درصد

۲۰ درصد

ویوو

۱۰ درصد

۱۷ درصد

ریل‌می

۳ درصد

۱۶ درصد

اوپو

۸ درصد

۸ درصد

شرکت‌های دیگر

۲۹ درصد

۱۳ درصد

سامسونگ طی یک سال اخیر با معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی M سعی کرد بخش مهمی از بازار گوشی‌های اقتصادی هند را در دست بگیرد؛ اما در محقق ساختن این هدف موفق نبود و گوشی‌های یادشده نتوانستند تأثیر به‌سزایی روی میزان فروش محصولات سامسونگ در هند بگذارند. سامسونگ طی یک سال اخیر ۳ درصد از سهم بازار هند را از دست داده است.

ناگفته نماند که مدت چندان زیادی از ورود گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی M به بازار نمی‌گذرد و باید فرصت بیشتری در اختیار این سری از محصولات قرار بگیرد تا فروش بهتری را تجربه کنند. در حال حاضر کاربران سامسونگ تمایل زیادی به گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S و گلکسی A دارند. احتمال می‌دهیم، با گذر زمان آن‌ها تمایل بیشتری به گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی M نیز نشان دهند.

از طرف دیگر شیائومی را داریم؛ شرکتی چینی که محصولات متنوع زیادی را در بازار هند عرضه کرده است و همچنان به این روند ادامه می‌دهد. شیائومی از ابتدای تولد روی ساخت گوشی‌های اقتصادی متمرکز بود و این رویکرد را به‌طور ویژه در بازار هند اتخاذ کرد؛ اما عرضه‌ی گوشی‌های گران‌قیمت این شرکت در هند نشان می‌دهد که شیائومی می‌خواهد به‌مرور این تصور را از ذهن مردم این کشور پاک کند و نشان دهد که محصولات بالارده‌اش را نیز در آنجا عرضه می‌کند.

گلکسی ام ۳۰ و گلکسی ام ۲۰ / galaxy M30 and M20

شیائومی طی یک سال اخیر شمار درخورتوجهی از گوشی‌های بالارده را روانه‌ی بازار هند کرده است تا ساکنان این کشور نیز از قابلیت‌های جذاب آن‌ها بهره‌مند شوند. این گوشی‌های بالارده قطعا تأثیر مهمی روی سهم شیائومی از بازار هند دارند و هرچه بگذرد، افراد بیشتری برای تهیه‌ی آن‌ها اقدام خواهند کرد. می میکس آلفا، گوشی مفهومی جدید شیائومی که طراحی نوآورانه‌ای دارد، یکی از محصولاتی است که احتمالا روانه‌ی بازار هند نیز خواهد شد.

در بین پنج شرکت برتر فعال در بازار هند، ویوو و ریل‌می طی سال اخیر توانسته‌اند سهم خودشان را افزایش دهند و به بالاترین حد در تاریخ برسانند. در کنار شیائومی، ویوو و ریل‌می نیز در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، بیش از هر زمان دیگری گوشی در بازار هند عرضه کرده‌اند که به‌نوعی رکوردی جدید برای آن‌ها محسوب می‌شود. سهم ویوو از بازار به‌میزان ۷ درصد و سهم ریل‌می از بازار به‌میزان ۱۳ درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد هرچه زمان می‌گذرد، اهالی هند بیشتر به تهیه‌ی محصولات این دو شرکت ترغیب می‌شوند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که ویوو و ریل‌می به‌مرور زمان در حال تبدیل‌شدن به رقبای مهم‌تری برای شیائومی و سامسونگ در بازار هند هستند.

گلکسی ای ۸۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A80

تمامی شرکت‌های گوشی‌ساز دیگر، سرجمع توانسته‌اند ۱۳ درصد باقی‌مانده از بازار گوشی در هند را در اختیار بگیرند. نکته‌ی درخورتوجه این است که رقم یادشده در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، ۲۹ درصد بود. افزون بر موارد یادشده، وان‌پلاس به‌عنوان برترین برند تولیدکننده‌ی گوشی‌های رده‌بالای بازار هند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ شناخته شده است. میزان عرضه‌ی محصولات این شرکت در بازار هند به‌لطف گوشی‌های جدید خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات