فرناندو آلونسو با تویوتا در رالی داکار ۲۰۲۰ شرکت می‌کند

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم تویوتا گازو ریسینگ برای حضور قدرتمند در مسابقات رالی داکار ۲۰۲۰ که در عربستان سعودی انجام می‌شود، از ترکیب ستارگان جهان شامل فرناندو آلونسو، ناصر العطیه، ژینیل دی ویلیر و برنارد تن برینک استفاده می‌کند.
تبلیغات

تیم تویوتا گازو ریسینگ (Toyota Gazoo Racing) ترکیب تیم خود را برای شرکت در مسابقات رالی داکار ۲۰۲۰ اعلام کرد که این ترکیب شامل ستارگان اتومبیل‌رانی دنیا از جمله فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک جهان نیز می‌شود.

تیم رالی تویوتا گازو ریسینگ / toyota rally

فرناندو آلونسو با مارک کوما به‌عنوان کمک‌راننده همراه خواهد بود؛ سایر اعضای تیم تویوتا گازو ریسینگ شامل ناصر العطیه با کمک متیو بائومل، ژینیل دی ویلیر با کمک الکس هارو و برنارد تن برینک با کمک تام کالسول می‌شود.

ناصر العطیه و متیو بائومل می‌خواهند از عنوان قهرمانی خود در رالی داکار دفاع کنند؛ این دوقلوی افسانه‌ای چند عنوان قهرانی جهانی FIA برای مسابقات رالی کراس‌کانتری و داکار را در کارنامه‌ی خود دارند.

تیم رالی تویوتا گازو ریسینگ / toyota rally

ژینیل دی ویلیر یکی دیگر از رانندگان باتجربه‌ای است که یک‌بار قهرمان رالی داکار ۲۰۰۹ و چهار بار نیز قهرمان رالی مراکش شد. برنارد تن برینک نیز یکی از قهرمان سابق رالی مراکش محسوب می‌شود که طی سال‌ها در مسابقات مختلف رالی شرکت کرده است.

تیم رالی تویوتا گازو ریسینگ / toyota rally

جاه‌طلبی فرناندو آلونسو برای امتحان کردن بخش‌های مختلف مسابقات موتوراسپرت، او را به مسابقات داکار آورد و به مارک کوما پیوست که ۶ عنوان قهرمانی جهانی در کراس‌کانتری فدراسیون موتورسواری (FIM) و پنج عنوان قهرمانی رالی داکار را در رده‌ی موتورسیکلت در کارنامه دارد.

هر چهار راننده‌‌ی این تیم با جدیدترین نسخه‌ی رالی از تویوتا هایلوکس که در آفریقای جنوبی ساخته شده است، رقابت می‌کنند. تویوتا هایلوکس در اولین حضور در رالی داکار سال ۲۰۱۸، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفت و امسال توانست به پیروزی در این رقابت مهم برسد.

تیم رالی تویوتا گازو ریسینگ / toyota rally

رالی داکار ۲۰۲۰ برای اولین‌بار در تاریخ، در عربستان سعودی برگزار می‌شود. مسابقه‌ی رالی ۵ ژانویه از جده شروع می‌شود و در مسیری که به سمت شمال پیش می‌رود و سپس دوباره به سمت جنوب شرقی عربستان در ریاض، پایتخت این کشور متمایل می‌شود. نیمه‌ی دوم این مسابقه از بیابان ربع‌الخالی، بزرگ‌ترین بیابان ماسه‌ای  جهان، آغاز خواهد شد و در تاریخ ۱۷ ژانویه با رسیدن به القدیه به پایان می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات