فیلم های عاشقانه برتر سال ۲۰۱۹ از دید زومجی

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله به معرفی بهترین فیلم‌ های عاشقانه و رومانتیکی پرداخته‌ایم که در سال ۲۰۱۹ در سینما یا سرویس‌های استریمینیگ مانند نتفلیکس پخش شدند.
تبلیغات

سلیقه‌ها در افراد سینمادوست و فیلم‌بین متفاوت است. برخی برای هیجان‌زده شدن به سراغ فیلم‌های ترسناک می‌روند، برخی برای بیشتر شدن ترشح آدرنالین، فیلم‌های اکشن را نگاه می‌کنند و بعضی نیز برای داشتن اوقاتی خوب و مفرح، به سمت فیلم‌های کمدی و خنده‌آور می‌روند. اما افرادی هم هستند که روایت‌های عاشقانه را دوست دارند. روایت‌هایی که می‌توانند احساسات بیننده را درگیر کنند. به همین دلیل، ژانر فیلم‌های رومانتیک و عاشقانه،‌ یکی از انعطاف‌پذیرترین و پرطرفدارترین ژانرهای دنیای هنر هفتم است. در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم‌ های عاشقانه و رومانتیکی پرداخته‌ایم که همگی در سال ۲۰۱۹ اکران یا از سرویس‌های استریمینگی مانند نتفلیکس پخش‌ شده‌اند. با این فهرست همراه زومجی باشید:

آیا این عاشقانه نیست

آیا این رمانتیک نیست؟

Isn't It Romantic

کارگردان: تاد اشتراوس اشکالسن

بازیگران: ربل ویلسون، آدام دیواین و لیام همسورث

امتیاز راتن‌تومیتوز: ۷۰ از ۱۰۰

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹ از ۱۰

Isn't It Romantic با اینکه یقینا برای مخاطبان مخالف با کمدی‌های رمانتیک سینمایی تجربه‌ی جذابی را به ارمغان نمی‌آورد، در نگاه برخی بینندگان هم تبدیل به هجو جالبی از این جنس از فیلم‌ها می‌شود. در حقیقت داستان آن به زنی به اسم ناتالی می‌پردازد که در عین داشتن موفقیت شغلی، هرگز شانس تجربه‌ی زندگی عاشقانه‌ی جذابی را نداشته است. اما او که شخصا فیلم‌های عاشقانه‌ی کمدی را بی‌ارزش و پرشده از دروغ‌هایی درباره‌ی جهان واقعی می‌داند، یک روز پس از آسیب دیدن و بی‌هوش شدن، خود را بیدارشده در دل یکی از همین قصه‌ها پیدا می‌کند؛ دنیایی که در آن خیابان‌های شهر خوش رنگ‌ولعاب‌تر شده‌اند، زندگی به سبک این جنس از فیلم‌ها با تدوین و کات‌های خاصی جلو می‌رود و او درون جهانش حکم ستاره‌ی اصلی فیلم‌نامه‌ای عاشقانه-کمدی را دارد. البته که همه‌ی این‌ها هم برای آن هستند که ناتالی در پایان مجددا فرصتی برای شناختن مواردی مهم، فراموش‌شده و حاضر در زندگی حقیقی خود را داشته باشد.

پنج قدم فاصله

پنج فوت (پا) فاصله

Five Feet Apart

کارگردان: جاستین بالدونی

بازیگران: کول میچل اسپراوس و هالی لو ریچاردسون

امتیاز راتن‌تومیتوز: ۵۴ از ۱۰۰

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲ از ۱۰

بینندگانی که پیش‌تر یکی از دو فیلم The Fault in Our Stars و It's Kind of a Funny Story را دیده‌اند، خواسته یا ناخواسته کم‌وبیش با طرح‌های داستانی Five Feet Apart آشنایی دارند. فیلمی درباره‌ی شکل‌گیری عشقی امیدوارکننده بین دو انسان که تازه در حال قدم برداشتن از نوجوانی به سمت جوانی هستند و به‌علت گیر افتادن در یک فضای مشخص و رنج بردن از بیماری خاص، به شکل شادی‌بخش و هم‌زمان غم‌انگیزی به یکدیگر پناه می‌برند. شخصیت‌هایی که هر دوی آن‌ها مبتلا به فیبروز سیستیک (تارفزونی کیسه‌ای یا سفتی مخاط) هستند و به همین خاطر عاشقانه‌ای متفاوت را تجربه می‌کنند. چرا که در جهان آدم‌های دچارشده به این بیماری، فردی مبتلا نمی‌تواند فاصله‌ای کمتر از شش فوت (پا) با یک بیمار دیگر داشته باشد و اگر چنین مرزی را پشت سر بگذارد، خطرهای زیادی وی را تهدید خواهند کرد. پس اگر می‌خواهید فیلمی با نقش‌آفرینی‌های خوب، اقتباس‌شده از روی رمانی عاشقانه و احساسی و حتی غم‌انگیز در حجم انکارناپذیری از سکانس‌ها را ببینید و ابدا مشکلی با آثار سینمایی شکل‌گرفته بر پایه‌ی نمایش زندگی چند کاراکتر نوجوان ندارید، احتمالا از یک بار شانس دادن به Five Feet Apart پشیمان نمی‌شوید.

خورشید هم یک ستاره است

خورشید هم یک ستاره است

The Sun Is Also a Star

کارگردان: رای روسو یانگ

بازیگران: یارا شهیدی و چارلز ملتون

امتیاز راتن‌تومیتوز: ۵۱ از ۱۰۰

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۷ از ۱۰

«خورشید هم یک ستاره است» به عشق عمیق و شکل‌گرفته در کوتاه‌مدتِ ناتاشا و دنیل می‌پردازد. افرادی که هر دو در عین زندگی کردن درون یک کشور، در حقیقت متعلق به ملیت‌هایی متفاوت با ساکنان اصلی آن هستند و با اینکه شوخ‌طبعانه به سراغ تجربه‌ی عشق می‌روند، ناگهان متوجه جدی شدن رابطه‌ی به وجود آمده برای خود می‌شوند. اما مسئله این‌جا است که باتوجه‌به داستان از واقعیت الهام‌گرفته‌ی فیلم، ناتاشا فرصت زیادی برای ماندن در این کشور ندارد و باید به‌زودی همراه‌با خانواده‌اش کشور محل زندگی خود را به مقصد جامائیکا ترک کند. همه‌ی موارد مورد اشاره نیز همان‌گونه که احتمالا خودتان هم حدس می‌زنید، درکنار یکدیگر شانس تبدیل شدن The Sun Is Also a Star به اثری ایراددار اما تلخ‌وشیرین برای دسته‌ی مشخصی از تماشاگرها را به این فیلم می‌بخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات