تسلا با عبور از جنرال موتورز، ارزشمندترین خودروساز آمریکا شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سهام شرکت خودروسازی تسلا پس از انتشار گزارش سود و زیان سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، با ۲۰ درصد جهش مواجه شد.
تبلیغات

در چند ماه گذشته، قیمت هر برگ سهام شرکت تسلا با سقوط از قیمت ۳۹۰ دلار در سال ۲۰۱۸ وضعیت مناسبی نداشت. باوجوداین، در مدتی نه‌چندان دور ارزش بازار سهام این خودروساز سیلیکون‌ولی توانست با پشت‌سرگذاشتن غول‌های خودروسازی آمریکا، تسلا را به ارزشمندترین خودروساز آمریکایی تبدیل کند. با وجود ریزش قیمت سهام این شرکت در ماه‌های اخیر، ارزش تسلا همچنان بیشتر از شرکت فورد باقی ماند. در هفته‌ی گذشته با انتشار گزارش عملکرد سه‌ماه‌ی سوم این شرکت، ارزش سهام تسلا ۱۷ تا ۲۰ درصد افزایش یافت. برخلاف باور وال‌استریت، گزارش سود و زیان تسلا نشان می‌دهد ایلان ماسک و شرکت او توانسته‌اند به قول‌های خود عمل کنند و حتی از انتظارات هم فراتر بروند.

tesla

چهارشنبه‌ی گذشته به‌محض انتشار این گزارش، قیمت هر سهم این شرکت از ۲۵۵ دلار به ۳۰۰ دلار رسید. روز پنج‌شنبه روند صعودی ارزش سهام تسلا افزایش یافت و قیمت هر سهم این شرکت به ۳۰۵ دلار رسید و درنهایت، با حفظ سطح قیمت ۳۰۰ دلاری در پایان بازار به کار خود خاتمه داد. اگرچه این قیمت در‌مقایسه‌با قیمت ۳۹۰ دلاری در بهترین روزهای تسلا تعریفی ندارد، این افزایش قیمت ارزش بازار تسلا را به ۵۳ میلیارد دلار رساند که در‌مقایسه‌با ارزش بازار ۵۱ میلیارد دلاری جنرال موتور، تسلا را دوباره به باارزش‌ترین خودروساز آمریکا تبدیل کرد.

این افزایش قیمت برای تسلا و هوادارانش پیروزی بزرگی محسوب می‌شود؛ اما باعث شد معامله‌گرانی (استقراضی) که روی کاهش ارزش سهام این خودروساز معامله کرده بودند، با ضرری ۷۰ درصدی مواجه شوند و ۱.۴ میلیارد از سود دومیلیاردی از بین برود. ماسک ۱۸ ماه پیش درباره‌ی ضرر هنگفت این معامله‌گران هشدار داده بود؛ اگرچه دیر اما طبق سنت همیشگی او، قول‌هایش بالاخره عملی شدند.

تسلا

در‌حال‌حاضر، بعضی از معامله‌گران وال‌استریت درباره‌ی آینده‌ی ارزش سهام تسلا خوش‌بین‌اند و اهداف قیمتی بیشتری برای این خودروساز تعیین کرده‌اند؛ اما عده‌ای دیگر هنوز به عملی‌شدن تعهدات تسلا مشکوک‌اند و در معاملات خود و ارائه‌ی پیشنهادهای خرید سهام این شرکت محتاط عمل می‌کنند. براساس گفته‌های این افراد، تسلا باید زنجیره‌ای از این گزارش‌های امیدبخش را منتشر کند تا اعتماد عمومی به آینده‌ی درخشان این شرکت جلب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات