جگوار ویژن گرن توریزمو کوپه رونمایی شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
جگوار خودرو مفهومی الکتریکی برای بازی گرن توریزمو اسپرت رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از محصولات برقی آینده‌ی این شرکت است.
تبلیغات

جگوار مدل مفهومی جدیدی رونمایی کرده که برای بازی گرن توریزمو اسپرت (Gran Turismo Sport) طراحی شده است. این خودرو احتمالا نشان‌دهنده‌ی خودروهای اسپرت الکتریکی آینده‌ی جگوار خواهد بود. مدل جدید جگوار ویژن گرن توریزمو کوپه (The Vision Gran Turismo Coupé) نام دارد و جدیدترین خودرو مجازی است که گیمرها می‌توانند آن را دانلود کنند. دانلود این خودرو برای بازی گرن توریزمو از دسامبر امکان‌پذیر خواهد شد. البته جگوار هنوز درباره‌ی احتمال تولید نسخه‌ی واقعی چنین خودرویی اظهارنظر نکرده است. 

جگوار صفر تا صد این خودرو مفهومی اسپرت را با تکیه بر سابقه‌ی طولانی‌اش در موتور اسپرت طراحی کرده است. در طراحی ویژن گرن توریزمو طرح مفهومی از خودروهای کلاسیک C تایپ و D تایپ نیز الهام گرفته شده است. بااین‌حال، بخش فنی این خودرو مربوط به هیچ‌یک از محصولات تولیدی جگوار نیست؛ بلکه بیشتر از خودروهای الکتریکی I تایپ و I-Pace در آن الهام گرفته شده است. 

jaguar vision gran turismo

موتور برقی جگوار مجازی توانایی تولید ۱،۰۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۱،۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان قدرت و گشتاور را سه موتور برقی تأمین می‌کنند که یکی از آن‌ها به محور جلو و دو تای دیگر به محور عقب متصل هستند. چنین قدرتی برای دستیابی به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت در کمتر از دو ثانیه و رسیدن به سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر‌بر‌ساعت کافی است. جگوار جزئیاتی درباره‌ی شعاع حرکتی مجازی ویژن گرن توریزمو نیز عنوان نکرده است. 

در طراحی ویژن گرن توریزمو، می‌توان به‌وضوح الهام‌گیری از مدل فعلی F تایپ و رگه‌هایی از طراحی سوپراسپرت مفهومی C-X75 را مشاهده کرد که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شده بود. در جگوار ویژن گرن توریزمو استفاده از مواد پیشرفته‌ی سبک مانند تیوب‌های فیبرکربنی مونوکوک شبیه‌سازی شده‌اند که وزن خالص خودرو را به ۱،۴۰۰ کیلوگرم می‌رسانند. تقسیم وزن این خودرو نیز تقریبا به‌صورت پنجاه‌پنجاه است.

jaguar vision gran turismo

سقف این خودرو مفهومی ارتفاع کمی دارد و برای بهبود آیرودینامیکی تا عقب خودرو ادامه پیدا کرده است. درباره‌ی باله‌ی عقب متحرک ویژن گرن توریزمو نیز گفته شده ضمن بهینه‌تر‌کردن مصرف انرژی، می‌تواند میزان چشمگیری از نیروی رو به پایین (Downforce) را نیز تولید کند. همچنین در بخش‌هایی از طراحی، می‌توان الهام‌گیری از خودروهای قدیمی را مشاهده کرد؛ به‌طوری‌که طراحی جلوپنجره مانند خودروهای قدیمی جگوار است و ورودی‌های هوای دوتایی در عقب نیز از اولین نسل خودرو سدان جگوار XJ الهام گرفته‌ شده‌اند. 

هوش مصنوعی این خودرو Kitt-E نام دارد و می‌تواند با استفاده از تکنولوژی هولوگرام، نقشه‌ها را به‌صورت سه‌بعدی برای کاربر نشان دهد. در این خودرو، برای آگاه‌کردن راننده از خطرهای احتمالی از فناوری واقعیت افزوده بهره گرفته شده است. نشانگرهای پشت فرمان در جگوار ویژن گرن توریزمو شفاف هستند و این باعث می‌شود راننده دید بهتر و کامل‌تری از جاده داشته باشد.

jaguar vision gran turismo

جولیان تامسون، مدیر طراحی جگوار، درباره‌ی این خودرو گفته است:

طراحان جوان ما این پروژه را به‌طور کامل انجام داده‌اند و این فرصت را به آن‌ها داد تا به‌صورت واقعی طراحی خودرو جدید آینده‌نگرانه را براساس پیشینه‌ی غنی شرکت تجربه کنند. این تیم کار فوق‌العاده‌ای در تولید محصولی درخورتوجه به‌عنوان جگوار انجام دادند که در طراحی آن، از گذشته‌ی پرافتخار جگوار الهام گرفته شده باشد.
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
jaguar vision gran turismo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات