به‌روزرسانی جدید گلکسی اس 10 و نوت 10 برای رفع مشکل حسگر اثر انگشت منتشر شد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ روز گذشته به‌روزرسانی امنیتی ویژه‌ای را برای گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ منتشر کرد تا مشکل پیش‌آمده در حسگر اثر انگشت آن‌ها را برطرف کند.
تبلیغات

طی چند هفته‌ی گذشته، اخبار مربوط به مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ در فضای وب‌ به‌صورت گسترده پخش شده بودند تا اینکه سامسونگ چند روز پیش به آن‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که از مشکل پیش‌‌آمده آگاه است. این شرکت کره‌ای در اطلاعیه‌اش اعلام کرده بود که روی به‌روزرسانی ویژه‌ای کار می‌کند که طی روزهای آتی منتشر می‌شود و مشکل حسگر اثر انگشت پرچمداران جدید را برطرف می‌کند.

هفته‌ی گذشته بود که در خبری اعلام شد امکان دور زدن حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی اس ۱۰ از طریق محافظ صفحه‌نمایش متفرقه (ترد پارتی) وجود دارد. در ابتدا تصور می‌شد که مشکل یادشده فقط مختص به گلکسی اس ۱۰ است، اما بعدا کاربران گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ 5G نیز با آن مواجه شدند.

به‌دنبال آن مشکل، یکی از کاربران گلکسی نوت ۱۰ ویدئویی را در یوتیوب آپلود کرد و نشان داد که از طریق صفحه‌ای از جنس TPU می‌توان حسگر این گوشی را گول زد. سامسونگ هنگام معرفی حسگر اثر انگشت اُلتراسونیک (فراصوت) اس ۱۰ از آن به‌عنوان حسگری انقلابی یاد کرده بود. مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ تا جایی پیش رفت که برخی بانک‌ها این گوشی‌ها در در فهرست سیاه قرار دادند

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

سامسونگ طی چند روز اخیر به‌روزرسانی مربوط به رفع مشکل حسگر اثر انگشت نوت ۱۰ و اس ۱۰ را برای این دو گوشی در کشور کره‌ی جنوبی در دسترس قرار داده است؛ اما شاهد انتشار گسترده‌ی آن برای تمامی کاربران نبودیم.

کره‌ای‌ها روز گذشته بیانیه‌ای را از طریق اپلیکیشن Samsung Members منتشر و ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کردند که به‌روزرسانی موردبحث هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته است و کاربران می‌توانند جهت دانلود آن اقدام کنند.

سامسونگ در اطلاعیه‌اش می‌گوید: «سامسونگ الکترونیکس امنیت محصولاتش را بسیار جدی می‌گیرد و از طریق انتشار به‌روزرسانی برای روش‌های احراز هویت بیومتریک سعی خواهد کرد امنیت دستگاه‌ها را قوی‌تر کند».

نقص امنیتی حسگر اثر انگشت گوشی‌های سامسونگ ظاهرا فقط در مواقعی خودش را نشان می‌دهد که کاربر از محافظ متفرقه‌ی سیلیکونی برای صفحه‌نمایش دستگاه استفاده کند. در واقع در چنین شرایطی حتی کسانی که اثر انگشت‌شان در گوشی ثبت نشده باشد نیز توانایی باز کردن قفل آن را دارند. کسانی که چنین محافظی را روی نمایشگر قرار نداده‌اند، لازم نیست در این رابطه نگران باشند؛ زیرا حسگر اثر انگشت دستگاه بدون هیچ نقصی کار می‌کند. 

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

وقتی که محافظ سیلیکونی روی نمایشگر قرار داده می‌شود و کاربر اثر انگشتش را در گلکسی نوت ۱۰ یا گلکسی اس ۱۰ ثبت می‌کند، گوشی به‌اشتباه فکر می‌کند که شیارهای ریز قسمت زیرین محافظ، همان اثر انگشت هستند. در نتیجه این شیارها را به‌عنوان اثر انگشت ثبت می‌کند. بنابراین هر فردی که فکرش را بکنید می‌تواند انگشتش را روی آن نقطه از نمایشگر بگذارد تا دستگاه فکر کند که اثر انگشت او، همان اثر انگشت دارنده‌ی اصلی گوشی است.

سامسونگ در اطلاعیه‌ی موردبحث در اپلیکیشن Samsung Members جزئیات خاصی را در مورد نحوه‌ی انتشار به‌روزرسانی جدید گلکسی Note 10 و گلکسی S10 در دسترس قرار داده است. گوشی‌های واجد شرایط نوتیفیکیشن خاصی را با نام «Biometrics update» دریافت خواهند کرد؛ پس از ظاهر شدن این پیغام، کاربر می‌تواند به‌سادگی روی آن ضربه بزند تا دانلود و نصب شود. پس از نصب شدن به‌روزرسانی جدید،‌ از کاربران خواسته می‌شود که محافظ روی نمایشگر را بردارند و تمامی اثر انگشت‌هایی را که پیش‌تر در گوشی ثبت شده است، حذف کنند. سپس کاربر باید یک بار دیگر بدون محافظ نمایشگر، اثر انگشتش را در گوشی ثبت کند.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

سامسونگ در انتهای اطلاعیه‌اش گفته است که نوتیفیکیشن موردبحث تنها برای آن دسته از گوشی‌ها ارسال می‌شود که اثر انگشت روی آن‌ها ثبت شده باشد. ارسال این نوتیفیکیشن از ۲۴ ساعت گذشته برای گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰، گلکسی نوت ۱۰ پلاس، گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ 5G آغاز شده است و احتمالا تاکنون تمامی دستگاه‌های واجد شرایط آن را دریافت کرده‌اند. هیچ‌گونه نوتیفیکیشنی برای دستگاه‌هایی که اثر انگشت روی آن‌ها ثبت نشده است، ارسال نخواهد شد. در ضمن در صورت ظاهر شدن این نوتیفیکیشن روی صفحه‌نمایش،‌ باید حتما آن را نصب کنید و امکان بستن پنجره‌ی آن بدون نصب، وجود ندارد. به‌روزرسانی جدید مربوط به کل سیستم نیست و ظاهرا صرفا تغییراتی را در حسگر اثر انگشت دستگاه اعمال می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد مشکل اخیر حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات