بازنگری توییتر در سیاست‌‌های خود برای مقابله با دیپ فیک

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شبکه‌‌های اجتماعی مانند توییتر این روزها درحال دست‌وپنجه‌‌نرم کردن با پدیده‌ی کلیپ‌‌های ویدئویی دستکاری شده یا دیپ‌فیک هستند.
تبلیغات

ویدیوهای دیپ‌فیک با گذشت زمان به دردسر بزرگی برای شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. توییتر‌‌ اعلام کرده است که به‌‌زودی سیاست‌‌های جدیدی را برای مقابله با کلیپ‌‌های ویدئویی دستکاری شده که این روزها با نام دیپ‌فیک شناخته می‌‌شوند، اتخاذ خواهد کرد. دیپ‌فیک، نام تکنیک جدیدی برمبنای هوش‌‌ مصنوعی است که به ‌واسطه‌ی آن ویدئو‌های دروغینِ واقع‌گرایانه درست می‌شود؛ موضوعی که اخیرا بسیاری را وحشت‌زده کرده است.

ویجایا گادی، مدیر ارشد حقوقی توییتر‌‌ در‌‌کنفرانس تکنولوژی وال استریت ژورنال در‌‌لاگونا بیچ ایالت کالیفرنیا در رابطه با اقدامات این شبکه اجتماعی محبوب برای مبارزه با دیپ‌فیک گفت:

به عقیده‌ی من موضوع دیپ‌فیک این روزها به موضوع مورد علاقه بسیاری از افراد بدل شده است.

شبکه‌‌های اجتماعی بزرگ جهان نظیر فیسبوک و توییتر این روزها و در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی، با پدیده‌ی دیپ‌فیک مواجه شده و به‌دنبال یافتن راه‌‌حلی مؤثر برای مقابله با آن هستند. پیش‌‌تر در‌‌سال جاری میلادی یک کلیپ ویدئویی دستکاری شده در توییتر و فیسبوک منتشر شد که در آن به نظر می‌‌رسید نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌‌هنگام سخنرانی قادر به‌‌بیان درست کلمات نیست؛ موضوعی که به‌‌شدت مورد انتقاد قرارگرفت و حزب دموکرات آمریکا نیز به آن واکنش نشان داد.

دیپ فیک / Deepfake

مسئله دیپ‌فیک در شرایطی مورد توجه قرار‌‌گرفته است که جامعه اطلاعاتی آمریکا در‌‌تحلیل و ارزیابی خود از تهدیدات موجود در سراسر جهان اعلام کرد که پدیده‌ی دیپ‌فیک می‌‌تواند به دخالت در‌‌انتخابات آمریکا و سایر متحدان این کشورمنجر‌‌شود.

باوجود نگرانی‌‌های جدی درباره دیپ‌فیک و احتمال نقش آفرینی آن در وقایع سیاسی آینده و تلاش شبکه‌‌های اجتماعی برای جلوگیری از‌‌این وقایع، ویجایا گادی مدیر ارشد حقوقی توییتر زمان دقیقی را برای اعلام سیاست‌‌های جدید این شرکت به‌‌منظور‌‌برخورد با نفوذ و نقش آفرینی پدیده دیپ‌فیک اعلام نکرد. با این حال به‌‌نظر می‌‌رسد توییتر به‌‌دنبال یافتن راه حلی مناسب به‌‌هنگام برخورد با دیپ‌فیک است. حذف کلیپ‌‌های ویدئویی دیپ‌فیک یا برچسب زدن به آن‌ها برای مشخص شدن محتوی غیرواقعی‌‌شان از جمله راهکارهایی است که توییتر درحال بررسی آن‌ها است. پیش از این، فیسبوک نیز اعلام کرده بود که برای مقابله با محتوای دیپ فیک ۱۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

به همین منظور توییتر‌‌ با انتشار توئیتی اعلام کرد که این شرکت طی هفته‌‌های آینده به جمع آوری بازخورد کاربران در رابطه با نحوه برخورد این شرکت با پدیده‌‌ دیپ‌فیک خواهد پرداخت. درصورت علاقه به آشنایی بیشتر با دیپ‌فیک می‌توانید این مقاله زومیت را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات