انصراف انویدیا از توقف تولید GeForce RTX 2070 به‌دلیل فروش بالای محصول

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، ظاهرا انویدیا تولید مجدد کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را آغاز کرده است.
تبلیغات

چند ماه پیش و با ورود سری GeForce RTX 20 SUPER به نظر می‌رسید که انویدیا تولید یک یا چند کارت گرافیک GeForce RTX 20 را متوقف کرده است. از جمله این کارت‌های گرافیک، RTX 2070 بود که پیش‌تر یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین کارت‌های گرافیکی RTX به‌شمار می‌آمد و منطقی بود که انویدیا دوباره تولید آن را آغاز کند. به‌رغم تولید مجدد RTX 2070 و ارائه‌ی نمونه‌های سفارشی در بازار که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود، بعید به نظر می‌رسد که این شرکت قیمت سری SUPER از این محصولات را کاهش دهد.

NVIDIA RTX 2070 یکی از محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک انویدیا و البته گیمرها در سراسر جهان است که هم‌اکنون با قیمت ۴۷۹ دلار و بالاتر در آمازون موجود است. تمامی مدل‌های Turing با بهره‌گیری از لیتوگرافی (NFF (NFF = Nvidia FinFet تولید شده است که این لیتوگرافی به نسبت لیتوگرافی ۱۶ نانومتری سابق، بسیار بهبودیافته‌تر خواهد بود.

همان‌طور که در اخبار پیشین و اطلاعات منابع نزدیک به سازندگان سخت‌افزار شاهد آن بوده‌ایم، انویدیا سعی داشت تا استراتژی جدیدی را برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتر بازار نسبت به AMD تجربه کند؛ برای رسیدن به این هدف شرکت مجبور بود قیمت مدل‌های SUPER را کاهش دهد. اما به نظر می‌رسد که اکنون آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا دوباره به موضع قبلی خود در ادامه‌ی تولید RTX 2070 بازگردند؛ دلیل این اتفاق، فروش مناسب کارت‌های گرافیک انویدیا و نبود رقیب جدی است.

اما خبر خوب برای مصرف‌کنندگان این است که RTX 2070 احتمالاً در آینده‌ای نزدیک با کاهش قیمت رو‌به‌رو خواهد شد که در این صورت ارزش خرید آن افزایش پیدا خواهد کرد.

RTX 2070 احتمالاً در آینده‌ای نزدیک با کاهش قیمت رو‌به‌رو خواهد شد

از آنجا که RTX 2070 SUPER در حال حاضر در محدوده ۵۲۹ دلار به فروش می‌رسد، در نتیجه انتظار داریم که مدل RTX 2070 با کاهش قیمت به حداقل ۴۲۹ تا ۴۴۹ دلار برسد. مدل RTX 2060 SUPER نیز با قیمت ۴۰۹ دلار ارائه شده، بنابراین فضای بسیار زیادی بین قیمت RTX 2060 SUPER و قیمت‌گذاری فعلی RTX 2070 SUPER وجود دارد. در نتیجه شاید RTX 2070 بتواند بین قیمت ۴۲۹ تا ۴۴۹ دلاری جای گیرد.

در آخر هم باید یادآور شویم که ریزمعماری Ampere انویدیا در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد؛ این معماری به لیتوگرافی ۷ نانومتری مجهز بوده اما تا به امروز هیچ اطلاعاتی در مورد کارت‌های گرافیک آن به بیرون درز نکرده است. این شرکت تمایل چندانی برای حرکت زودهنگام به سمت لیتوگرافی ۷ نانومتری نداشته چراکه همین حالا هم سریع‌ترین کارت‌های گرافیک بازار را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات