مشکلات حسگر اثر انگشت، گلکسی‌ اس 10 را در فهرست سیاه برخی بانک‌‌ها قرار داد

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار اخبار قرارگرفتن گلکسی‌ اس 10 در فهرست سیاه برخی بانک‌‌ها در شرایطی منتشر می‌‌شود که بانک‌‌های آمریکایی دست به چنین اقدامی نزده‌اند.
تبلیغات

به‌‌دنبال انتشار اخبار مربوط به وجود حفره‌‌ی امنیتی در حسگر اثر انگشت فوق سریع سامسونگ و عدم کارکرد صحیح آن هنگام استفاده از محافظ سیلیکونی صفحه‌نمایش، سرانجام شرکت کره‌‌ای به وجود چنین حفره‌‌ی امنیتی اقرار کرده و وعده داد تا با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشکل را به‌سرعت رفع کند. اما با توجه به عدم انتشار به‌روزرسانی مذکور، بعضی بانک‌‌ها در انگلستان مشتریانی را که از گوشی‌‌های گلکسی اس 10 استفاده می‌‌کنند در فهرست سیاه خود قرار داده‌‌‌‌اند.

در همین راستا و براساس اعلام کاربران انگلیسی وب سایت ردیت، بانک‌ نَت‌وست و مؤسسه مالی NBS اقداماتی را درجهت محافظت از مشتریانی که از گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 استفاده می‌کنند صورت داده‌‌اند. نت‌وست نرم‌افزار بانکداری خود را برای مشتریانی که از این گوشی استفاده می‌‌کنند از دسترس خارج کرده و این کاربران قادر به دانلود نرم‌افزار مربوطه از گوگل‌پلی نخواهند بود. NBS نیز ویژگی تأیید هویت با استفاده از حسگر اثر انگشت را برای مشتریانی که از کاربران گلکسی اس 10 هستند غیرفعال کرده است.

گلکسی نوت 10

هرآنچه باید درباره حسگر اثرانگشت بدانیدقسمت اولقسمت دومقسمت سوم

در برخی کشورهای دیگر نیز بانک‌‌ها اقدامات مشابهی را برای محافظت از مشتریان خود صورت داده‌اند؛ اما اخبار حاکی از آن است که بانک های آمریکایی تاکنون اقدامی در جهت مقابله با حفره‌‌ی امنیتی حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 سامسونگ صورت نداده‌‌اند.

براساس داده های موجود، مشکل حسگر اثر انگشت فوق سریع سامسونگ درحال حاضر در گوشی‌‌های گلکسی اس 10، اس 10 پلاس، اس 10 5G، گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مشاهده شده و کاربرانی که از محافظ صفحه‌نمایش سیلیکونی استفاده می‌کنند، با مشکل عدم شناسایی صحیح اثر انگشت ثبت‌شده مواجه شده‌‌‌‌‌‌اند. در همین رابطه، سامسونگ معتقد است که حسگر اثر انگشت فوق سریع این شرکت هنگام استفاده از محافظ صفحه‌نمایش، الگوهای سه‌‌بعدی این محافظ‌‌ها را به‌عنوان اثر انگشت ثبت‌شده‌ی کاربر گوشی شناسایی کرده و با بازکردن قفل صفحه موجب دسترسی دیگر افراد به محتوی گوشی کاربران می‌‌شود. طبق اعلام کره‌‌ای‌‌ها، به‌زودی و با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشکل حسگر اثر انگشت مدل‌‌های مذکور به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات