تیم کوک به‌عنوان رئیس هیئت مشاوره دانشکده اقتصاد و مدیریت چینهوا انتخاب شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اخبار رسمی، تیم کوک، مدیرعامل شناخته‌شده‌ی اپل، به‌عنوان رئیس هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت چینهوا در کشور چین منصوب شده است.
تبلیغات

بر اساس گزارشات منتشرشده ازسوی رسانه‌های محلی چین و همچنین اخبار به‌دست‌آمده از اجلاسی خاص در این کشور، تیم کوک که سال‌ها است به‌عنوان مدیرعامل اپل فعالیت می‌کند و فرد شناخته‌شده‌ای در حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌آید، اخیرا به‌عنوان رئیس هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت دانشگاه چینهوا در شهر پکن انتخاب شده است. 

ظاهرا تیم کوک قرار است طی سه سال آینده به‌عنوان رئیس هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی موردبحث فعالیت کند. او اخیرا در یکی از جلسه‌های برگزارشده نیز در این سمَت حضور پیدا کرده و اظهاراتی را مطرح کرده است. کوک پیش‌تر نیز در هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت چینهوا حضور داشته است. به‌علاوه چندین فرد از مقامات دولتی رسمی چین نیز سابقه‌ی حضور در هیئت یادشده را دارند.

به دلیل حضور برخی از مقامات دولت چین در هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت چینهوا، اخیرا حاشیه‌هایی برای تیم کوک از سوی منتقدین ایجاد شده است. شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، یکی از افرادی است که سابقه‌ی حضور در دانشکده‌ی چینهوا را دارد؛ او پیش‌تر از دانشگاه چینهوا به‌عنوان «هاروارد چین» یاد کرده است. 

تیم کوک

تیم کوک از سال ۲۰۱۳ میلادی در این هیئت مشاوره حضور دارد و اکنون توانسته است پس از جیم برایر (مؤسس شرکت برایر کپیتال) به‌عنوان رئیس هیئت مشاوره‌ی دانشکده‌ی اقتصاد چینهوا منصوب شود. 

گرچه تیم کوک تنها مدیر اجرایی فعال در حوزه‌ی فناوری نیست که سابقه‌ی حضور در هیئت مشاوره‌ی یادشده را دارد، اما انتصاب او به‌عنوان رئیس این هیئت درحالی اتفاق می‌افتد که افراد زیادی ممکن است به این دلیل به او انتقاد کنند. چالش‌های اخیر بین دولت‌های چین و آمریکا حتی شرکت‌های فعال در این دو کشور را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است و از همین‌رو هرگونه ارتباط تیم کوک با چین احتمالا شدیدا زیر ذره‌بین منتقدان قرار خواهد گرفت. 

اوایل ماه جاری میلادی بود که اپل اپلیکیشنی خاص را از روی اپ‌استور حذف کرد و به همین دلیل موج انتقادات به سمت این شرکت روانه شد. اپلیکیشن موردبحث محل دقیق ایستگاه‌های ایست و بازرسی پلیس را در هنگ کنگ مشخص می‌کرد. در آن زمان اعتراضاتی در هنگ کنگ به راه افتاده بود و معترضان می‌توانستند از طریق اپلیکیشن موردبحث از محل دقیق پلیس و همچنین خیابان‌های مسدودشده باخبر شوند. 

تیم کوک / Tim Cook

به‌دنبال این‌که افراد زیادی به دلیل این تصمیم از اپل انتقاد کردند، تیم کوک در ایمیلی که برای کارمندان این شرکت فرستاد، از تصمیمِ گرفته‌شده دفاع کرد. او در ایمیلش گفت که اپلیکیشن موردبحث به یک ابزار خطرناک تبدیل شده بود و می‌شد از طریق آن، محل دقیق پلیس را پیدا کرد. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن نیز همواره روی این موضوع تأکید داشتند و از همین طریق توانسته بودند محبوبیت زیادی را برای آن به‌همراه بیاورند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی این مورد دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات