مصرف‌کنندگان در سال جاری ۱/۷ تریلیون دلار خرج فناوری خواهند کرد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج پژوهش یکی از مؤسسه‌های تحقیقات فناوری آمریکایی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان بازار فناوری در سال ۲۰۱۹ درحدود ۱/۷ تریلیون دلار در این بازار خرج خواهند کرد.
تبلیغات

نتایج تحقیقات مؤسسه‌ی IDC نشان می‌دهد میزان هزینه‌ی صرف‌شده در بازار فناوری جهان در سال ۲۰۱۹ به رقم سرسام‌آور ۱/۶۹ تریلیون دلار خواهد رسید. این عدد ۵/۳ درصد بیشتر از میزان هزینه‌ی سال گذشته در بازار فناوری جهانی است. براساس نتایج این تحقیقات، رشد بازار فناوری در پنج سال آینده حتی سریع‌تر از این هم خواهد بود. مؤسسه‌ی IDC می‌گوید مصرف‌کنندگان بازار جهانی فناوری در سال ۲۰۲۳ در این بازار ۲/۰۶ تریلیون دلار خرج خواهند کرد.

فناوری و اقتصاد

بررسی‌های مؤسسه‌ی IDC نشان می‌دهد ۷۵ درصد پولی که در بازار فناوری جهانی خرج می‌شود، هزینه‌ی محصولات اصلی مثل تلفن‌های همراه و کامپیوتر است و هزینه‌های مرتبط با تلفن‌های همراه بیشتر از نصف این هزینه را به‌خود اختصاص می‌دهند. نرخ رشد سالانه‌ی هزینه‌ی صرف‌شده در بازار فناوری جهانی در پنج سال آینده، ۲/۲ درصد رشد می‌کند.

مؤسسه‌ی IDC پیش‌بینی می‌کند نرخ رشد سالانه‌ی فناوری‌های ترکیبی مثل پهبادها، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR/VR)، گجت‌های پوشیدنی و وسایل هوشمند خانگی در همین مدت ۱۳/۲ درصد خواهد بود. انتظار می‌رود این فناوری‌ها به سومین فناوری‌های پرفروش جهان تا سال ۲۰۲۳ تبدیل شوند. تا پنج سال آینده، وسایل هوشمند خانگی ۹۰ درصد بازار فناوری‌های ترکیبی جهان را دراختیار می‌گیرند.

استیسی سوهو، مدیر بخش تحقیقات دپارتمان تحلیل مشتری مؤسسه‌ی IDC، در‌این‌باره می‌گوید:

پیشرفت‌های فناوری نشان می‌دهد معنی «راحتی» در زندگی امروزی چیست. راحتی در آینده، یعنی ارتباط‌داشتن مصرف‌کنندگان یک محصول باهم. از ربات‌های تمیزکننده‌ی منزل تا سیستم‌های روشنایی هوشمند یا سیستم‌های امنیتی و مانیتورینگ منزل مصرف‌کنندگان این محصولات را به‌عنوان راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود در زندگی روزانه استفاده می‌کنند. این مشکلات در جریان تغییرات سبک زندگی آن‌ها به‌سمت دیجیتالی‌شدن به‌وجود آمده است.

وسایل ارتباط جمعی و سرگرمی‌های مبتنی‌برفناوری تا پنج سال آینده، ۷۰ درصد از مجموع هزینه‌های صرف‌شده در بازار جهانی فناوری را ازآنِ خود اختصاص خواهند کرد که نیمی از این هزینه مختص سرویس‌های پیام‌رسانی و سرویس‌های مبتنی‌بر صوت خواهد بود.

بیشترین میزان پیشرفت هزینه در این بازار، در پنج سال آینده متعلق به بازی‌های AR و سرویس‌های ویدئویی VR خواهد بود. مؤسسه‌ی IDC می‌گوید نرخ رشد سالانه‌ی این فناوری‌ها ۱۳۶/۳ درصد خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود مصرف‌کنندگان فناوری سال ۲۰۱۹ در بازار آمریکا رقمی معادل ۴۱۲ میلیارد دلار خرج کنند. انتظار می‌رود این عدد در چین ۳۲۸ میلیارد و در غرب اروپا ۲۲۷ میلیارد دلار باشد. مؤسسه‌ی IDC می‌گوید در این مناطق بیشترین هزینه برای تلفن‌های همراه و سرویس‌های مبتنی‌بر آن صرف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات