گوگل ذخیره نامحدود تصاویر آیفون در گوگل فوتوز را نتیجه یک باگ می‌داند

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از ذخیره‌ی نامحدود تصاویر آیفون با فرمت HEIC و کیفیت اصلی روی گوگل فوتوز آگاه است و این مشکل را حل خواهد کرد.
تبلیغات

پس از معرفی گوشی گوگل پیکسل ۴، مشخص شد که این سری محصولات برخلاف نسخه‌های قبلی از قابلیت پشتیبان‌گیری رایگان تصاویر با کیفیت اصلی روی گوگل فوتوز برخوردار نیستند. چند روز بعد وضع برای کاربران پیکسل بدتر شد؛ یکی از کاربران ردیت توضیح داد که گوشی‌های آیفون به دلیل استفاده از فرمت HEIC، می‌توانند به‌صورت نامحدود تصاویر خود را با کیفیت اصلی روی گوگل فوتوز آپلود کنند. سایت AndroidPolice این مسئله را از گوگل جویا شد و گوگل درجواب تائید کرد که چنین امکانی وجود دارد؛ اما فقط یک «باگ» است که برطرف خواهد شد.

کاربر سایت ردیت توضیح می‌دهد که در حال حاضر گوشی‌های اپل آیفون تصاویر را با فرمت فشرده‌شده و کارآمد HEIC که نسبت به فرمت فشرده‌شده‌ی JPEG گوگل کوچک‌تر هستند، ذخیره می‌کنند. این تصاویر وقتی روی گوگل فوتوز آپلود می‌شوند، دیگر نیازی به فشرده‌سازی از کیفیت اصلی به کیفیت JPEG ندارند؛ زیرا عملا کوچک‌تر از حالت دوم هستند.

راه‌های زیادی برای اثبات ادعاهای اخیر به‌کار گرفته شده ولی هنوز مشخص نیست که کدام فایل‌های رسانه‌ای در گوگل فوتوز به‌طور نامحدود ذخیره می‌شوند و کدام‌یک از چنین قابلیتی برخورددار نیستند.

اندرویدپلیس صحت این ادعا را از گوگل جویا شده و گوگل در پاسخ تائید کرده است، تصاویری که با فرمت HIEC/HEIF گرفته‌شده‌اند، فشرده نشده و می‌توانند به‌راحتی روی گوگل فوتوز آپلود شوند. سخنگوی گوگل به این سایت گفت:

ما از این اشکال آگاه هستیم و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

بااین‌حال، هنوز بعضی سؤالات بی‌جواب مانده‌اند. آیا گوگل حتی باوجود اینکه تصاویر با فرمت HEIC کوچک بوده و حجم زیادی را اشغال نمی‌کنند، اقدام به دریافت هزینه برای نگه‌داری این نوع فایل‌ها خواهد کرد؟ آیا گوگل به اجبار این تصاویر را دوباره به فرمت فشرده‌شده‌ی JPEG تبدیل خواهد کرد یا آن‌ها را با همان فرمت HEIC فشرده می‌کند؟ در آخر، آیا حل این مشکل فقط تصاویر گرفته‌شده توسط گوشی‌‌های آیفون را شامل می‌شود یا روی تمام تصاویر با فرمت HEIC اعمال خواهد شد؟ (گوشی‌های سامسونگ ذخیره‌ی تصاویر با این فرمت را پشتیبانی می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد که کاربران این دستگاه‌ها به‌صورت گسترده از آن استفاده کنند.) هنوز مشخص نیست که گوگل چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و باید منتظر اقدام گوگل ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات