کمپین تأمین مالی ساخت تجهیزات بهداشتی عشایر سیستان‌و‌بلوچستان

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبیعت گسترده است و بخشنده، به‌مانند مردمانی که در آن زندگی می‌کنند؛ اما این بخشندگی روایت‌های تلخی هم در خود دارد. مردمانی که تا قبل از خشک‌سالی با دام‌داری و کشاورزی زندگی ساده و پربرکتی داشتند، دست تقدیر و اقلیم سرنوشت دیگری برایشان رقم زد.
تبلیغات

این‌بار قرار است به‌همراهی شما، برای عشایر سیستان پیام‌آور امید باشیم؛ مردمانی بخشنده و خون‌گرم که از امکانات اولیه‌ی زندگی محروم‌اند. در این دیار که مهر هست و بخشندگی، بسیاری از امکانات اولیه و از مهم‌ترینشان امکانات بهداشت شخصی فراهم نیست. این منطقه که در ناحیه‌ی زابل سیستان قرار دارد، محل کوچ فصلی عشایر شهرستان نیمروز در میانی‌ترین قسمت دریاچه‌ی هامون است که هم‌اکنون دشت هامون نام دارد است که با جمعیت تقریبی ۲۰۰ تن ازجمله زن و کودک، حمام و سرویس‌های بهداشتی است.

در مرحله‌ی نخست، قرار است با یاری هم دو کانکس دست‌شویی و حمام سیار برای این عزیزان فراهم کنیم که قرار است در هر کانکس دو چشمه‌ی توالت به‌همراه دوش حمام نصب شود که مبلغ کل آن ۴۰ میلیون تومان است. با توجه به کوچ‌نشینی عشایر، امکان ساخت‌وساز این امکانات نیست و ویژگی سیاربودن کانکس‌های بهداشتی کمک می‌کند این امکانات همواره در محدوده‌ی زندگی آنان باشد.

مرحله‌ی نخست کمک به عشایر سیستان پس از پنج ماه مطالعه، بازدید حضوری، نیازسنجی و اولویت‌دهی به این نیازمندی‌ها آغاز شده است. قدم‌به‌قدم در این دشت بی‌پایان فقر دستی خواهیم بود از امید و

درکنارهم پیام امید را به عشایر سیستان خواهیم رساند.

اگر شما هم تمایل دارید در این کار نیک همراه ما باشید، می‌توانید با واریز هر مبلغی ازطریق شماره‌کارت و حساب مؤسسه یا از طریق این لینک همراه ما باشید.

شماره‌حساب: ۳۰۶۵۱۰۹۷۵ بانک تجارت

شماره‌کارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۲۳۹۴۹

لطفا پس از واریز مبالغتان، با شماره‌ی ۲۲۲۸۱۰۹۱ به مؤسسه اطلاع دهید. ضمنا درصورت جمع‌آوری کمک‌های شما عزیزان بیش از مبالغ مدنظر، مبلغ اضافی درزمینه‌ی همین موضوع استفاده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات