نگاهی عمیق به ون فولکس واگن T6.1 کالیفرنیا

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
فولکس واگن T6.1 کالیفرنیا مدل ۲۰۲۰ جدیدترین ون تفریحی فولکس واگن است. این خودرو تنها در بازار اروپا عرضه می‌شود.
تبلیغات

فولکس واگن T6.1 کالیفرنیا یک خودروی الکتریکی نیست و حتی در بازار آمریکا نیز عرضه نمی‌شود، این خودرو قیمت پایینی هم ندارد و افراد کمی توانایی خرید آن را دارند. این موارد باعث می‌شود تا برای برخی سؤال ایجاد شود که چرا باید به چنین خودرویی چنین اهمیت داد؟ در جواب باید گفت که T6.1 کالیفرنیا، جذاب و خاص است.

اعضای تحریریه‌ی وب‌سایت Motor1 به مدت ۳ روز یک دستگاه T6.1 کالیفرنیا را در کانادا آزمایش کردند. نمای ظاهری این ون به گونه‌ای است که از همان ابتدا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد .چراغ‌های اصلی و سپرهای این خودرو برای سال ۲۰۲۰ دارای طراحی جدیدی هستند و مدل جدید کالیفرنیا را باید بهترین ون مدرن فولکس واگن از نظر طراحی قلمداد کرد.

در کابین T6.1 کالیفرنیا امکانات مدرن جدیدی وجود دارند. فولکس واگن برای مدل ۲۰۲۰ این خودرو صفحه‌نمایش لمسی طراحی کرده که با استفاده از آن حتی می‌شود مکانیزم سقف بازشونده‌ی خودرو را کنترل کرد. امکانات T6.1 کالیفرنیا بسیار زیاد هستند که می‌توان به موارد دیگری مثل بخاری دیزلی، نورپردازی داخل کابین، یخچال و ساعت اشاره کرد. در کنار یخچال امکانات دیگری مانند اجاق گاز برای پخت و پز وجود دارد. برای تأمین سوخت این اجاق گاز یک مخزن گاز پروپان در عقب خودرو تعبیه شده است. همچنین T6.1 کالیفرنیا به مخزن آب نیز مجهز است که آب دوش و سینک ظرف‌شویی خودرو را تأمین می‌کند. دو میز تاشو، سایبان و نیمکت‌هایی با قابلیت تخت‌خواب شو نیز در این خودرو موجود هستند. تخت خواب بالایی T6.1 کالیفرنیا را می‌توان در صورت تمایل جدا کرد تا فضای سر درون کابین افزایش پیدا کنند. 

2020 Volkswagen T6.1 California

اولین نکته پس ازشروع برنامه‌ی رانندگی این بود که T6.1 کالیفرنیا با وجود وزنی نزدیک به ۳ تن، سواری پایداری دارد و پیچ‌ها را به خوبی رد می‌کند. عواملی که در پایداری خوب خودرو مؤثر هستند را باید موقعیت قرارگیری خاص راننده که بسیار به جلوی خودرو نزدیک است و سیستم فرمان این مدل عنوان کرد. فرمان T6.1 کالیفرنیا اطلاعات خوبی از سطح مسیر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

2020 Volkswagen T6.1 California

شاسی نیز  هنگام رانندگی پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد و باعث می‌شود تا راننده در جاده حسی همانند راندن یک گلف را داشته باشد به‌طوری‌که سرنشینان ممکن است فراموش کنند درون خودرویی با مشخصاتی نزدیک به یک واحد آپارتمانی قرار گرفته‌اند. نکته‌ی منفی در این میان، سرعت کم خودرو است.

فولکس واگن در T6.1 کالیفرنیا از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو به همراه یک جعبه‌دنده ۷ سرعته‌ی دوکلاچ استفاده کرده است. جعبه‌دنده‌ی این خودرو کارایی بسیار بالایی دارد و همیشه بهترین دنده را انتخاب می‌کند. با وجود قدرت ۲۰۱ اسب بخاری پیشرانه، سرعت‌گیری خودرو مطلوب نیست. البته نمی‌توان T6.1 کالیفرنیا را خودرویی کند دانست؛ چون در جاده‌های دوطرفه از توانایی لازم برای مانور و سبقت برخوردار است. تیم آزمایش‌کننده پس از رانندگی، اقدام به باز کردن سقف تاشونده‌ی T6.1 کالیفرنیا کردند. پس از آن امکان تبدیل صندلی نیمکتی عقب به تخت فراهم شد که کل این فرایند به کم‌تر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

2020 Volkswagen T6.1 California

با باز شدن سقف و تبدیل صندلی‌ها به تخت خواب، فضای استراحت کافی برای دو نفر فراهم می‌شود. یک میز مخفی هم درون در کشویی خودرو کار گذشته شده و درون در صندوق عقب نیز دو صندلی تاشو به روش جالبی جای گرفته‌اند که با درآوردن آن‌ها می‌شود برای صرف غذا آماده شد. ون فولکس واگن از دو باتری استفاده می‌کند که در عمل ثابت کرده‌اند توانایی روشن نگه‌داشتن یخچال، فن بخاری و پورت‌های USB برای ۳۷ ساعت مداوم را دارند. پس از این ۳۷ ساعت نیز اگر باتری‌ها تمام شوند، نگرانی برای روشن کردن پیشرانه، رادیو و خروجی ۱۲ ولتی جلوی خودرو نیست؛ چون دارای باتری جداگانه‌ای هستند و عملکرد امکاناتی مانند یخچال روی این باتری مجزا تأثیری ندارد.

2020 Volkswagen T6.1 California

اگر سرنشینان تصمیم به خوابیدن درون خودرو بگیرند، T6.1 کالیفرنیا یکی از بهترین برگ برنده‌های خود یعنی سقف را نشان خواهد داد. سقف این خودرو با زاویه‌ی ۴۵ درجه باز می‌شود. ساعت T6.1 کالیفرنیا هم که در ابتدا به آن اشاره کردیم، یکی دیگر از قسمت‌های جالب این خودرو است. این ساعت برای بیدار کردن سرنشینان از نور کابین استفاده می‌کند و به این ترتیب حسی همانند بیدارشدن با نور خورشید به انسان دست می‌دهد. این ویژگی بسیار جالبی است اما از آنجایی که هدف از ساخت چنین خودروهایی، دیدن طبیعت است، تیم آزمایش‌کننده ترجیح دادند با بازگذاشتن پرده‌های خودرو از نور واقعی خورشید بهره‌مند شوند.

2020 Volkswagen T6.1 California

مدلی که برای آزمایش در اختیار تیم بود، گران‌ترین نسخه‌ی T6.1 کالیفرنیا بود که با نام California Camper Ocean شناخته می‌شود. این مدل به سیستم تعلیق فعال نیز مجهز است و این یعنی قابلیت انتخاب حالت اسپرت برای ونی با وزن نزدیک به ۳ تن وجود دارد. از آن مهم‌تر، T6.1 کالیفرنیا دارای حالت رانندگی کامفورت است که با فعال کردن آن عملکرد کمک فنرها نرم‌تر می‌شود. این حالت در عبور از دست‌اندازها و حتی ریل‌های راه‌آهن کارآمد است و ضربات را به‌خوبی جذب می‌کند. با توجه به نبود سیستم چهار چرخ محرک در فولکس واگن کالیفرنیا فشار زیادی به این خودرو در خارج جاده وارد نشد؛ با این وجود همچنان خودرویی توانمند است.

2020 Volkswagen T6.1 California

فضای کابین در سفرهای طولانی بسیار راحت است . فولکس واگن این محصول خود را به نمایشگر ۱۲/۳ اینچی در مقابل راننده مجهز کرده است. از دیگر امکاناتی که در کابین T6.1 کالیفرنیا یافت می‌شود، باید به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی بین خطوط، اپل کارپلی، گرمکن صندلی‌ها، گرمکن شیشه‌ی جلو و سیستم پارک خودکار اشاره کرد. این همه امکانات، یعنی با خودرویی ارزان طرف نیستیم؛ چون قیمت پایه‌ی T6.1 کالیفرنیا از ۶۳ هزار یورو (حدود ۷۰هزار دلار) شروع می‌شود و در نسخه‌ی مورد آزمایش تا ۹۰ هزار یورو (حدود ۱۰۰هزار دلار) می‌رسد. با این تفاسیر فولکس واگن T6.1 کالیفرنیا گران‌ترین اتاق هتلی بود که تیم آزمایش تا به حال دیده بودند. اما نتیجه‌گیری این است که چنین مبلغی کاملا ارزشش را دارد.

2020 Volkswagen T6.1 California

پیشرانه‌ی ۲ لیتری این خودرو نیز با مصرف ترکیبی تنها ۷/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بسیار خوبی دارد. وان فولکس واگن را نباید با فورد ترانزیت‌های تغییریافته مقایسه کرد چون این یک خودروی استاندارد ساخت کارخانه است که بسیار موفق بوده و سال گذشته فولکس واگن موفق به فروش بیش از ۱۸ هزار دستگاه از آن شده است. این مدل در بازار فروش هر ون تفریحی دیگری در اروپا را شکست داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات