کانالیس: عرضه جهانی کامپیوتر در فصل سوم ۲۰۱۹ با رشد ۴.۷ درصدی رکورد زد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمار کانالیس، بعد از گذشت هفت سال، در فصل سوم سال ۲۰۱۹ بیشترین آمار عرضه‌ی سیستم‌های کامپیوتری در بازارهای جهانی ثبت شده است.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش کانالیس، بازار جهانی کامپیوتر‌‌ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ با رشد ۴.۷ درصدی به ۷۰.۹ میلیون دستگاه رسیده که بیشترین رقم رشد را از سه‌‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۲ تاکنون نشان می‌دهد. لنوو با عرضه‌ی ۱۷.۳ میلیون و و اچ‌پی با عرضه‌ی ۱۶.۷ میلیون دستگاه سیستم کام‍پیوتری بیشترین آمار عرضه‌ی کامپیوتر‌های شخصی را در بازارهای جهانی به‌نام خود ثبت کرده‌اند. 

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei Matebook X Pro

گفتنی است دل با عرضه‌ی ۱۲.۱ میلیون و اپل با عرضه‌ی ۵.۴ میلیون و ایسر با عرضه‌ی ۴.۹ میلیون دستگاه به‌ترتیب در رتبه‌‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. کانالیس معتقد است برخی عوامل همچون به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ و شرایط اقتصادی در رشد عرضه‌ی دستگاه‌های کامپیوتری به بازار نقش داشته‌اند. 

در ایالات متحده‌ی آمریکا نیز، فروش کامپیوتر‌های شخصی هم‌زمان با مطرح‌شدن موضوع اعمال تعرفه‌های مالیاتی برای نوت‌بوک و تبلت‌های چینی افزایش یافت. البته کانالیس معتقد است چنین روندی در بازار موقتی و زودگذر است؛ اما همین وضعیت باعث شده است در سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۹، افزایش عرضه‌ی کامپیوتر به بازار را شاهد باشیم. 

گارتنر نیز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، عرضه‌ی کامپیوتر در بازارهای جهانی با رشد ۱.۱ درصدی رو‌به‌رو بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش عرضه خبر می‌دهد. میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقات گارتنر، اعلام کرد:

به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در افزایش عرضه‌ی سیستم‌های کامپیوتری در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. البته باید در نظر داشته باشیم در بازارهای محلی، عوامل بسیار دیگری نیز دخیل هستند. به‌عنوان مثال، در ژاپن میزان عرضه‌ی کامپیوتر در سه‌‌ماهه‌ی سوم سال با رشد ۵۵ درصدی رو‌به‌رو بود که با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ و تغییرات مربوط به تعرفه‌های مالیاتی مرتبط بی‌ارتباط نیست. چنین عواملی باعث شده‌ است افزایش عرضه‌ی سیستم‌های کامپیوتری در بازارهای جهانی را شاهد باشیم. 

کیتاگاوا درادامه‌ افزود:

با توجه به اینکه تاریخ اعمال افزایش تعرفه‌ها تا دسامبر به‌تعویق افتاده است، جنگ تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا و چین تأثیر چشمگیری بر میزان عرضه‌ی سیستم‌های کامپیوتری در سه‌‌ماهه‌ی سوم سال جاری نگذاشته است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات