واتساپ احتمالا قابلیت ارسال پیام‌های حذف شونده را اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ در مسیر توسعه و تلاش برای کسب هرچه بیشتر سهم بازار، قابلیت‌های جذاب را به‌مرور به سرویس خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

واتساپ در سال ۲۰۱۹ قابلیت‌های جدید و متعددی را دریافت کرد که از میان آن‌ها می‌توان هماهنگی بهتر با گوگل اسیستنت و تأیید هویت با حسگر اثر انگشت را نام برد. آن‌ها قطعا در این مراحل موفق نمی‌شوند و مانند شرکت مادر یعنی فیسبوک، هرچه بیشتر برای نفوذ به بازار تلاش می‌کنند. طبق جدیدترین شایعات منتشرشده، احتمالا قابلیتی شبیه به اسنپ‌چت در آینده‌ی نزدیک به واتساپ اضافه خواهد شد.

یکی از کاربران مشهور در افشاسازی اطلاعات شرکت‌های فناوری به‌نام WABetaInfo در جدیدترین خبر خود ادعا کرد که واتساپ در حال توسعه‌ی قابلیت پیام‌های حذف‌شدنی است. تصاویر منتشرشده‌ی او نشان می‌دهند که قابلیت مذکور در پیام‌های گروهی فعال می‌شود، اما احتمالا شاهد حضور آن در چت خصوصی هم خواهیم بود.

با نگاهی به تصاویر منتشرشده متوجه می‌شویم که قابلیت پیام‌های حذف‌شونده یا برای همه‌ی پیام‌ها فعال می‌شود یا هیچ‌یک از آن‌ها حذف‌شونده نخواهند بود. به‌بیان دیگر شما نمی‌توانید تنها یک پیام حذف‌شونده برای کاربر مخاطب یا اعضای گروه ارسال کنید. کاربران برای زمان‌بندی حذف پیام‌ها، گزینه‌های پنج ثانیه و یک ساعت در اختیار خواهند داشت. شاید در نسخه‌ی نهایی، گزینه‌های دیگر هم به منوی پیام‌های حذف‌شونده اضافه شود.

پیام های حذف شونده واتساپ

قابلیت پیا‌م‌های حذف شونده اکنون در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متعدد همچون اسنپ‌چت ارائه می‌شود. بهره‌گیری از امکانات مشابه اپلیکیشن‌های دیگر، رویکردی است که خصوصا در سرویس‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی به دفعات دیده می‌شود. اسنپ‌چت قابلیت جذاب دیگری هم دارد که در زمان ثبت اسکرین‌شات از چت، به مخاطب هشدار می‌دهد. هنوز مشخصی نیست که آیا این قابلیت‌ هم در دستور کار تیم توسعه‌ی واتساپ قرار دارد یا خیر.

منابع خبری هیچ اطلاعی از زمان عرضه‌ی احتمالی قابلیت پیام‌های حذف‌شونده در واتساپ ندارند. ، کاربر مذکور قبلا هم اخباری پیرامون قابلیت‌های جدید در واتساپ منتشر کرده بود که هنوز به واقعیت نپیوسته‌اند. درنتیجه شاید هنوز زمان زیادی تا کاربرد پیام‌های حذف‌شونده در واتساپ باقی مانده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات