Area-51M ایلین‌ور؛ کامپیوتر دسکتاپ تمام‌عیار در پوشش لپ‌تاپ

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید لپ‌تاپ ایلین‌ور Area-51m با سخت‌افزار هم‌سطح دسکتاپ و قطعات قابل ارتقاء، رقیبی تمام‌عیار برای کامپیوترهای قدرتمند رومیزی است.
تبلیغات

امروزه شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیش از آنکه به بخش «گیمینگ» آن‌ها توجه داشته باشند، سعی دارند تا لپ‌تاپ‌هایی باریک‌تر، سبک‌تر و زیباتر را روانه‌ی بازار کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد که Alienware قصد دارد تا این روند را تغییر دهد، در همین راستا نمایشگاه CES 2019 میزبان نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ Area-51m ایلین‌ور با سخت‌افزاری هم‌سطح با دسکتاپ و قابلیت ارتقاء است.

Alienware Area-51m

Area-51m زبان طراحی جدید ایلین‌ور و دل، موسوم به Legend را ارائه می‌دهد و دورانی را تداعی می‌کند که در آن، لپ‌تاپ‌های گیمینگ ضخیم و غول‌پیکر بودند؛ اما در پس ظاهر زمخت لپ‌تاپ جدید ایلین‌ور، دلیلی قانع‌کننده وجود دارد: Area-51m از پردازنده‌ی دسکتاپ و گرافیک جدید سری RTX انویدیا بهره می‌برد و امکان ارتقاء آن‌ها در کنار حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی را به کاربر می‌دهد.

شما می‌توانید Area-51m را با یکی از پردازنده‌های نسخه‌ی دسکتاپ هشت هسته‌ای و نسل نهمی Core i7 یا Core i9، بالغ بر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و سه درایو ذخیره‌سازی با ظرفیت کلی سه ترابایت خریداری کنید. پردازنده‌ی گرافیکی نیز از بین یکی از سه گزینه‌ی RTX 2070، RTX 2060 و RTX 2080 قابل انتخاب خواهد بود.

Alienware Area-51m

لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایلین‌ور از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی استفاده می‌کند و می‌توان پنل آن را از بین دو نمونه‌ی فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۴۴ هرتز به‌همراه فناوری G-Sync انویدیا سفارش داد. خریداران لپ‌تاپ Are-51m می‌توانند این محصول را با فناوری ردگیری حرکت چشم Tobii نیز خریداری کنند که در این صورت، ماژول یادشده در قسمت پایین نمایشگر تعبیه می‌شود.

مشخصات فنی لپ‌تاپ Alienware Area-51m

نمایشگر

۱۷.۳ اینچی فول اچ‌دی IPS

۶۰ هرتزی

۶۰ هرتزی با G-Sync

۱۴۴ هرتزی با ردگیر حرکت چشم Tobii

۱۴۴ هرتزی با ردگیر حرکت چشم Tobii و G-Sync

پردازنده

نسل نهم اینتل Core i7-8700

نسل نهم اینتل Core i7-9700K

نسل نهم اینتل Core i9-9900K

چیپست

اینتل Z390

گرافیک

انویدیا GeForce RTX 2060

انویدیا GeForce RTX 2070

انویدیا GeForce RTX 2080

حافظه‌ی رم

تا ۶۴ گیگابایت از نوع DDR4-2400

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

تا ۳ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe M.2

پورت‌ها

یک درگاه Graphics Amplifier ایلین‌ور

۲ پورت برق DC

یک پورت تاندربولت ۳ با دیسپلی‌پورت

یک درگاه RJ-45 ریل‌تک اترنت ۲.۵ گیگابیت‌برثانیه

دو پورت USB 3.1

یک پورت USB 3.1 با PowerShare

یک پورت HDMI 2.0

یک پورت مینی دیسپلی‌پورت ۱.۴

یک پورت خروجی صدا

یک پورت هدست Global

صدا

چینش اسپیکر ۲.۰

Sound Center ایلین‌ور

صدای دیجیتال ۷.۱ با HDMI

باتری

۹۰ وات‌ساعت

ابعاد

۴۲ × ۴۰۲.۶ × ۴۱۰ میلی‌متر

وزن

۳.۸۷ کیلوگرم

رنگ‌ها

سفید و مشکی

تاریخ عرضه

۲۹ ژانویه (۹ بهمن)

قیمت

۲۵۵۰ دلار (نسخه‌های ارزان‌تر بعدها عرضه می‌شوند)

دل برای تسهیل فرآیند خنک‌سازی و فراهم‌سازی امکان اورکلاک، لپ‌تاپ ایلین‌ور Area-51m را با فناوری Cryo-Tech 2.0 روانه‌ی بازار می‌‌کند. بدنه‌ی لپ‌تاپ جدید ایلین‌ور در بالاترین نسخه، هشت لوله‌ی خنک‌سازی مسی را در بطن خود دارد، ضمن اینکه فن‌های با ولتاژ بالا هوای خنک را از بالا و پایین دستگاه به داخل انتقال می‌دهند، سپس هوای گرم را از دریچه‌های کناری و پشتی به بیرون هدایت می‌کنند.

Alienware Area-51m

لپ‌تاپ Alienware Area-51m به‌لطف سخت‌افزار هم‌سطح دسکتاپ و با امکان‌ ارتقاء قطعات اصلی، محصولی ایده‌آل و رؤیایی برای آن دسته از گیمرهایی به‌حساب می‌آید که بالاترین عملکرد ممکن را از کامپیوتر قابل حمل خود می‌خواهند. لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایلین‌ور از تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) با قیمت پایه‌ی ۲۲۵۰ دلار برای خرید در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. طبق اعلام دل، نسخه‌های ارزان‌تر این لپ‌تاپ نیز مدتی بعد روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات