North Face فناوری فیوچرلایت را برای ساخت پوشاک ضدآب سبک معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
شرکت North Face موفق شده به فناوری جدیدی دست پیدا کند که به‌واسطه‌ی آن می‌توان لباس‌های زمستانی ضدآب سبک تولید کرد.
تبلیغات

پوشاک ضدآب هرقدر شما را دربرابر وضعیت آب‌وهوای سرد و نامساعد حفظ می‌کند، به‌همان اندازه سنگین و آزاردهنده‌ است. این مشکلی است که نورث‌فیس (North Face) با آگاهی کامل از آن به مواداولیه‌ای دست یافته که معتقد است این مشکل را حل خواهد کرد. فیوچرلایت (Futurelight) که نورث‌فیس آن را پیشرفته‌ترین فناوری ضدآب می‌داند، راحت‌ترین لباس ضدآب است. دلیل این موضوع طراحی فیوچرلایت است که امکان جریان‌یافتن هوا را در الیاف لباس فراهم می‌کند.

مواد سازنده‌ی فیوچرلایت با وجود سبک‌بودن ماندگاری چشمگیری دارند و علاوه‌براین، بازیافت‌شدنی هستند. فیوچرلایت قرار است در بارانی‌ها و دستکش‌ها و چادرهای مسافرتی نورث‌فیس در سال ۲۰۱۹ به‌کار گرفته شود.

اسکات ملین، مدیرکل نورث‌فیس در لوازم ورزشی کوهستانی می‌گوید:

درحال‌حاضر، البسه‌ی ضدآب حجیم و جاگیر و آزاردهنده هستند؛ اما با فیوچرلایت این روند متوقف خواهد شد. تی‌شرت یا ژاکتی را تصور کنید که واقعا به پوشیدنش تمایل دارید. امروز، ما با بارانی و دستکش و چادر شروع کرده‌ایم؛ اما امکانی که فیوچرلایت فراهم می‌کند، می‌تواند بی‌انتها باشد.

نورث‌فیس به مناسبت رونمایی فیوچرلایت در CES 2019، با یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی بی‌ام‌و (BMW) با نام دیزان‌ورکز (Designworks) همکاری کرده تا ازطریق واقعیت مجازی به حاضران نشان دهد آینده‌ی فناوری فیوچرلایت چگونه خواهد بود.

به‌زودی، نورث‌فیس پوشاک مبتنی بر فیوچرلایت را به فروشگاه‌ها عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات