خلاصه ۹ دقیقه‌ای از کنفرانس اینتل را تماشا کنید

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اینتل در کنفرانس شب گذشته، درباره نسل جدید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود برای کامپیوترهای شخصی، کامپیوترهای بسیار کوچک و سرورها اطلاعاتی را ارائه کرد. در ادامه ویدیو خلاصه از این کنفرانس را تماشا کنید.
تبلیغات

اینتل در کنفرانس شب گذشته خود که در نمایشگاه CES لاس‌وگاس برگزار شد، از نخستین پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود با نام Ice Lake رونمایی کرد. این پردازنده‌ها برمبنای معماری Sunny Cove‌ توسعه داده شده‌اند. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده‌های آیس‌لیک می‌توانند تا دو برابر سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های مدرن، تصاویر را تشخیص و پیدا کنند.

اینتل اخیرا فناوری جدیدی موسوم به Foveros را معرفی کرد که به‌موجب آن، می‌توان پردازنده‌ها را از طریق جفت‌کردن هسته‌های پردازشی مختلف داخل یک تراشه توسعه داد و بدین ترتیب CPU-‌های پیشرفته‌تری به‌وجود آورد. شب گذشته اینتل نخستین ثمره‌ این فناوری را در قالب تراشه‌های LakeField به نمایش در آورد. لیک‌فیلد شباهت بسیاری به پردازنده‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند دارد؛ چرا که در آن CPU-‌های قدرتمند کنار پردازنده‌های کم‌مصرف و کوچک‌تر اتم جای گرفته‌اند. چنین ترکیبی از هسته‌های پردازشی به دستگاه شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز تمام تسک‌های موردنظرتان را انجام دهد و در حالت آماده‌به‌کار، انرژی کمتری مصرف کند. اینتل همچنین یک مادربرد بسیار کوچک را برای پردازنده‌های LakeField به نمایش در آورد تا نوید کامپیوترهای بسیار کوچک را بدهد. 

در ادامه خلاصه کنفرانس اینتل در CES 2019 را تماشا کنید:

نظر شما درباره کنفرانس اینتل و محصولاتی که رونمایی کرد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات