هدست HTC Vive میزبان مرورگر Firefox Reality browser خواهد شد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
اچ‌تی‌سی در حاشیه‌ی نمایشگاه CES 2019 از همکاری با موزیلا برای آوردن مرورگر وب واقعیت مجازی این شرکت به هدست وایو خبر داد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی و همکاری نرم‌افزاری آن یعنی ولو (Valve) تمرکز ویژه‌ای روی هدست‌های واقعیت مجازی پریمیوم دارند؛ این در حالی است که آکیولس مصرف‌کنندگان عمومی و پلی‌استیشن وی‌آر نیز کاربران پلی‌استیشن را هدف قرار داده است. هدست بالارده‌‌‌ای مانند وایو علاوه بر بازی نیازمند موارد دیگری برای تجربه واقعیت افزوده است؛ از این رو این اچ‌تی‌سی از همکاری با موزیلا برای استفاده از  Firefox Reality browser به عنوان مرورگر پیش‌فرض در تمام هدست‌های وایو در CES سخن گفته است.

این همکاری برای هر دو طرف یک معامله‌ی برد-برد است؛ موزیلا در ماه آوریل ۲۰۱۸ مرورگر  واقعیت مجازی خود را معرفی کرد و از زمان معرفی خود را به عنوان جانشینی برای مرورگر پیش‌فرض آکیولس در هدست‌های گیر وی‌آر و نسخه‌ی آزمایش کروم دی‌دریم مطرح کرد؛ گوگل نسخه‌ی واقعیت مجازی کروم را چندی پیش برای پلتفرم Daydream خود معرفی کرد و ردموندی‌ها نیز از مرورگر اج برای پلتفرم واقعیت ترکیبی بهره می‌گیرند.

به لطف اچ‌تی‌سی موزیلا حالا پلتفرم بزرگ‌تری برای فروش Firefox Reality یافته است از طرف دیگر اچ‌تی‌سی و وایو دیگر به مرورگرهای رقبا وابسته نخواهند بود. در طرف دیگر اچ‌تی‌سی با آمازون برای استفاده زیرساخت‌های ابری AWS به خصوص ابزار  Sumerian برای ساخت فضاهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و فضاهای نگاشت‌شده‌ی سه‌بعدی به توافق رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات