پاناسونیک S1 و S1R از اسفند ماه به بازار عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
پاناسونیک از قابلیت‌های جدید دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه‌ی و هم‌چنین عرضه‌ی آن‌ها از ماه مارس (اسفند ماه) به بازار، خبر داد.
تبلیغات

دوربین‌های فول‌فریم و بدون‌آینه پاناسونیک یکی از مورد انتظارترین محصولات دنیای دوربین‌های عکاسی است. پس از رونمایی نیکون و کانن از اولین محصولات بدون آینه و فول‌فریم خود، اکنون نوبت به پاناسونیک رسیده است تا با معرفی محصولات جدید سری لومیکس خود به رقابت داغ در این بخش بپردازد؛ جایی که در حال حاضر تحت پادشاهی سونی قرار دارد.

پیش‌تر پاناسونیک و در کنفرانس فتوکینا ۲۰۱۸، دوربین‌های جدید لومیکس S1 و S1R را به طور مختصر معرفی کرده بود. این دوربین‌ها که از طراحی یکسانی بهره می‌برند، برای کاربران متفاوتی طراحی شده‌اند. S1R به لطف تجهیز به سنسور ۴۷ مگاپیکسلی خود، عکاسان حرفه‌ای را هدف گرفته است؛ در حالی که S1 با تجهیز سنسور ۲۴ مگاپیکسلی، عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای را به عنوان بازار هدف خود قرار داده است. هر دوی این دوربین‌های از سیستم لرزشگیر Dual I.S (همکاری لرزشگیر داخلی در کنار لرزشگیر لنز) بهره می‌برند و توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

پاناسونیک S1 و S1R

مدیر پاناسونیک در کنفرانس رسمی این شرکت در نمایشگاه CES 2019، از چند قابلیت جدید و ناگفته‌ی دوربین‌های فول‌فریم خود خبر داد. اولین قابلیت، حالت عکاسی HLG Photo Mode نام دارد که در آن دوربین با ثبت چند تصویر و ادغام آن‌ها، تصویر نهایی باکیفیت‌تری ارایه می‌دهد. این فناوری با وجود عملکردی مشابه با نمونه‌ی HDR موجود در بسیاری از دوربین‌های عکاسی و گوشی‌های هوشمند، برتری محسوسی خواهد داشت. دوربین جدید پاناسونیک در این حالت از پروفایل Hybrid Log Gamma بهره می‌برد که فضای رنگی بیشتری را پوشش‌ می‌دهد. این تصاویر در فایل‌هایی با پسوند HSP ذخیره می‌شوند که تنها در دستگاه‌هایی با پشتیبانی از HLG، قابلیت پخش و مشاهده‌ی آن‌ها وجود خواهد داشت. بدین ترتیب کاربران حرفه‌ای می‌توانند از جدید‌ترین نمایشگر‌های HDR نهایت بهره را ببرند و تصاویری با گستره‌ی دینامیکی بالا و بدون هرگونه محدودیت و فشرده‌سازی را ثبت و مشاهده کنند. 

پاناسونیک S1 و S1R

قابلیت دیگر دوربین‌های S1 و S1R پاناسونیک، تجهیز به فناوری پیکسل شیفت است. این فناوری که پیش‌تر در دوربین لومیکس G9 نیز به کار گرفته شده بود، قابلیت ثبت چند تصویر و ادغام آن‌ها در نمونه‌ی نهایی را به همراه دارد. هنگام استفاده از این حالت، دوربین با جابجایی اندک سنسور، هشت تصویر در میزان نوردهی مختلف ثبت می‌کند و در نهایت به ادغام آن‌ها می‌پردازد. امکان ثبت تصویر عادی در کنار نمونه‌ی High Resolution پس از هر بار فشردن دکمه‌ی شاتر، نیز در دسترس است. پاناسونیک خبر از سرعت بالای این عملیات خبر داده است که امکان حذف حرکت سوژه‌های متحرک را نیز دارد.

فروش دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه‌ی پاناسونیک از ماه مارس (اسفند ماه) آغاز می‌شود. هنوز جزئیات قیمت اعضای جدید خانواده‌ی لومیکس، اعلام نشده است.

تصاویر ثبت شده با لومیکس S1:

تصاویر ثبت شده با دوربین S1 پاناسونیک
تصاویر ثبت شده با دوربین S1 پاناسونیک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات