تلویزیون‌های جدید سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی، سریع‌تر هوشمند می‌شوند

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 چند تلویزیون جدید معرفی کرد که فناوری‌های استفاده شده در آن‌ها، نوید دورانی تازه در تلویزیون‌های هوشمند را می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ سال گذشته، استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون را با معرفی Q900 8K Qled نشان داد. امسال و در نمایشگاه CES 2019، غول کره‌ای از برنامه‌های جدید خود برای توسعه‌ی یادگیری ماشین به سطوح جدیدی از هوشمندی، رونمایی کرد.

سامسونگ، به‌طور اختصاصی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بیش از همه سرویس بیکسبی خود را توسعه دهد. به‌علاوه، بهبود کیفیت اسپیکرهای داخلی تلویزیون و سیستم‌عامل آن‌ها یعنی تایزن هم جزو برنامه‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی هستند.

در سال ۲۰۱۹، کاربران قابلیت سؤال پرسیدن از بیکسبی را نیز پیدا خواهند کرد. دستیار هوشمند سامسونگ نیز با بهره‌گیری از آگاهی مبتنی بر موقعیت و زمینه، پاسخ‌ها را براساس هر سؤال، بهینه می‌کند. به‌علاوه، بیکسبی قابلیت هماهنگی با اجزای دیگر خانه‌های هوشمند را نیز خواهد داشت. با چنین قابلیتی، توانایی کنترل دیگر دستگاه‌های سامسونگ و لوازم مختلف متصل به اینترنت، به این دستیار هوشمند افزوده می‌شود.

فناوری AI Sound، از آگاهی مبتنی بر فضا برای آنالیز و هماهنگ کردن صدا براساس محیط قرارگیری تلویزیون استفاده می‌کند. هدف نهایی، ایجاد بهترین تجربه‌ی صوتی برای مصرف‌کننده خواهد بود. به‌علاوه، هوشمندی در حوزه‌ی تشخیص صحنه، تحلیل صحنه‌های متنوع همچون اخبار، ورزش، بازی و غیره را به‌صورت زنده انجام می‌دهد و صدا را براساس آن تنظیم می‌کند.

The Wall

سامسونگ، پیش‌از‌این از ابرداده برای پیاده‌سازی پردازش صوتی در تلویزیون‌های خود استفاده کرده بود. البته، افزودن هوش مصنوعی به مدل‌های سال ۲۰۱۹، قابلیت بهینه‌سازی صدا براساس آنالیز زنده‌ی موقعیت و صحنه‌ی درحال پخش را به محصولات کره‌ای می‌دهد.

قابلیت دیگر هوش مصنوعی برای تلویزیون‌های سامسونگ، پلتفرم هوشمند TV Plus است که به دستگاه اجازه می‌دهد محتوای جدید را براساس عادات مشاهده‌‌ای کاربر، برای او پیدا کند. سپس، محتوای جدید به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.

علاقه‌ی شدید سامسونگ به هوش مصنوعی

سامسونگ در نمایشگاه CES سال گذشته، صحبت درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون را شروع کرد. در آن زمان، ایده‌ی اصلی، استفاده از فناوری برای بهبود پردازش تصویر بود. چنین کاربردی، خصوصا در تلویزیون‌های 8K با نیاز پردازشی بالا، بیش از همه خود را نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی به بهبود کیفیت صدا و تصویر تلویزیون نیز کمک می‌کند

هوش مصنوعی در محصولات قبلی سامسونگ، به‌صورت مداوم تصاویر را تحلیل کرده و دیتابیسی جامع تشکیل می‌داد. سپس، الگوریتم‌های یادگیری در دیتابیس مذکور شروع به کار می‌کردند و به‌تدریج، پردازش تصویر را بهبود می‌دادند. شرکت، به‌صورت مداوم دیتابیس تلویزیون‌ها را با بانک فرمولی خود به‌روز می‌کند که به بهبود نتایج هوش مصنوعی خواهد انجامید. درنهایت، پردازش تصویر نه‌تنها کیفیت آن را افزایش می‌دهد بلکه ساخت بافت‌ها، کاهش نویز تصویر و بهبود لبه‌ها نیز به بهره‌مندی حداکثری از امکانات 8K خواهد انجامید.

به‌هرحال، امسال سامسونگ تنها از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده نکرده است. شرکت کره‌ای ادعا می‌کند که هوش مصنوعی، در دیگر بخش‌های پلتفرم تلویزیونی‌اش نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

با تمام توضیحات بالا، نیازی نیست که نگران هوشمندتر شدن تلویزیون‌ها و یادگیری آن‌ها باشیم. درواقع، خودآگاهی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، خطر زیادی نخواهد داشت. غول کره‌ای در برنامه‌های خود عنوان می‌کند که هدف نهایی استفاده از هوش مصنوعی در محصولات، هوشمندتر شدن تلویزیون‌ها در بحث بهبود کیفیت صدا و تصویر و ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی هوشمند به کاربران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات